![]() |
|
![]() |
#41 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Og at folk bokstavelig talt kan gå over lik og påføre andre stor risiko og skade for å selv få en liten fordel er noe som man kan oppleve overalt i en krisesituasjon, og ikke bare på fly. I Russland har man fått en særdeles rå og brutal kapitalisme kombinert med mye korrupsjon og kriminalitet som har gitt mye egoisme og store sosiale forskjeller. Det er derfor lett å tenke at det vi så var typisk russisk oppførsel, men slike personer kunne man nok funnet overalt i verden.
![]() |
![]() |
#42 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Jeg er alltid forberedt når jeg reiser. ![]()
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Jeg slutter aldri å la meg facinere av hvor skråsikre flypratere er på hvordan de vil oppføre seg i en panikksituasjon. Det er klart, å ha tenkt gjennom hva man skal gjøre vil hjelpe, så sannsynligvis er det færre her enn andre steder som vil ta med seg håndbagasjen av refleks.
På den annen side, de fleste har gått ut av et fly noen hundre ganger. Alltid med håndbagasje. Den rutina kan sitte hardere i enn man er klar over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]() Quote:
Som andre skriver her, opplyses det ALLTID under sikkerhetsdemoen om at håndbagasjen skal ligge igjen ved en evt. evakuering. Jeg har heldigvis aldri vært med på en "ekte" evakuering, men jeg er ganske sikker på at kabinpersonalet sier fra at håndbagasjen må etterlates når det virkelig gjelder. Selvfølgelig er det problematisk når du mister alt du eier og har av pass, penger, kort, mobiltlf., o.s.v. i utlandet, men det er tross alt bedre enn at noen omkommer fordi enkelte tullinger og idioter ikke tar hensyn til andre og bare tenker på seg selv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ikke forvent at folk vil reagere logisk i en slik situasjon. Du vil se hele spekteret av reaksjoner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Det er også de færreste som tar med seg bagasjen ut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Jeg tror ikke det bare er refleks. Om jeg skulle raskt ut av et fly et fremmed sted og alt av pass og kort lå inni kofferten så kan kan jeg ikke garantere at jeg ikke ville prøvd å få den med meg. Ikke for sokker og undertøy, men pga pass og kort. Og det er antagelig raskere å ta hele greia med seg enn å plukke ut det mest nødvendige.
Jeg har altså sikret med mot å måtte gjøre denne vurderingen for pass og kort, men om det er landing på vann så vet jeg at jakken vil fungere litt som våtdrakt og gi meg et par minutter lengere overlevelse i kjølig vann. Jeg er ærlig nok til å si at jeg ikke kan garantere at jeg ikke ville prøvd å få jakken med meg.
![]() |
#48 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er håpløst å spekulere i hva folk gjør i panikk. Vil man unngå at folk prøver å drasse med seg sakene sine, så må man låse bagasjen, og selv da vil sikkert noen bruke tid i en evakueringssituasjon på å forsøke å bryte opp hylla. Sjansen for mye verre, irrasjonelle handlinger, enn å ta med seg bagasjen, er fullstendig tilstede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Når jeg så videoen på AVherald fra innsiden, kom jeg til å tenke på denne. Verden er dessverre snurret i den retningen, meg, mitt. Ufattelig trist det som skjedde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Kan vi legge diskusjonen om håndbagasje død? Please?
Evt ta det i en annen tråd.
![]() |
#51 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Ser Aeroflot har en veldig spesiell måte å utgi informasjon om ulykken.
Ut fra det selskapene jeg kjenner til, ville de ikke gjort som Aeroflot, som å legge ut pax-liste og liste over overlevende rett ut på nettsiden, samt legge ut hvor mye overlevende og etterlatte vil få i kompensasjon m.m., veldig spesielt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#53 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#54 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Helgeturekstremist
|
![]()
130.000 NOK for å valse fra krasjet med trillekoffert. Er det normalt å kompensere uskadde overlevende på den måten.
![]() |
#56 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#57 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Etter å ha sett i noe episoder av programmet "aircrash investigation" har eg sett at det ble laget en ny prosedyre når det skjer at en fly humper opp etter første treff i bakken, skal avbryte landingsforsøk og begynne å gi full gass og fly opp igjen og ta en runde og forsøke å lande på nytt. Det fordi det har skjedd tilfeller flyulykke etter å ha humpet flere ganger på rullebanen , så kræsjer. Slik det som skjedde i Sioux City.
Så lurer eg på om i det tilfelle som skjedde i Sheremetjevo flyplass burde pilotene avbryte landingen? Russerne er vel kjent med denne prosedyret?
![]() |
#59 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Fra Aftenposten:
https://www.aftenposten.no/verden/i/...t-etter-kragen |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Il-96 fra Aeroflot totalskadd i brann i Moskva | Trdfly | Flyforum | 13 | 05-06-2014 15:01 |
OSL Aeroflot med Superjet på vei nå | Fellowship | Spotteralerts | 2 | 26-08-2012 14:57 |
OSL Aeroflot Sukhoi Superjet 100-95B (SU95) | TheEirikK | Spotteralerts | 2 | 31-01-2012 10:28 |
OSL Aeroflot med Sukhoj Superjet | Toffen | Spotteralerts | 36 | 19-01-2012 05:57 |
Brann - Lokomotiv Moskva (Ikke OT) | SK384 | Flyforum | 1 | 15-09-2005 20:13 |