![]() |
|
![]() |
#1161 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Har selv følt det på kroppen: Besøke famille på en øy i Vesterålen 3 ganger i året fra USA, billigere med hurtigruta eller leiebil enn å kjøpe billetter på WF fra Bodø.) Enda mere ekstremt med eskimoene i Alaska som skal på død og liv bo i en liten landsby med kort grus stripe langt fra sivilisjasjon, dem må leie air taxi fly for å dra på sykehus eller butikk og det er kostbart, men mye subsidier fra Staten, så da så, la humla suse. Skjønner godt at O.G. gikk konkurs, utrolig dyrt å drive flyselskap på en forsvarlig måte, men det skjønner ikke mannen i gata, eller damen fra Finnmarksvidda. ![]()
![]() |
![]() |
#1162 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
«Ola Giæver gjorde et ærlig forsøk på å utfordre monopolet, skriver artikkelforfatteren.» Jeg mener at det er nettopp Ola Giævers UÆRLIGE forsøk på å utfordre Widerøe, som var årsaken til fiaskoen. Hadde han vært motivert av en gylden forretningsmulighet og tro på et eget selskap hadde han kommet bedre ut av det, men han var motivert av å ødelegge for Widerøe, skittkasting mot Widerøe og enkle løsninger for å raskest mulig kunne skrive om hans «frelsning av nordnorge fra de vonde grønne». Å skylde på Norwegian og Avinor er rett og slett fordummende når man ser på de tingene Giæver uttalte og foretok seg. Artikkelforfatter må være sveiseblind for Giævers skittkasting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1163 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja, nokså spesielt innlegg. De fleste konspirasjonsteorier kan jeg resonnementsmessig skjønne selv om jeg er uenig, men her skjønner jeg f.eks. ikke hva konspirasjonsteorien om bagasjehåndtering går ut på..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1164 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ref. bagasjehåndtering var det vel heller slik at Giæver nektet å kjøpe tjenester fra Widerøe/WGH? De benyttet jo ellers Aviator der det var mulig...
![]() |
#1165 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Ja, det virker som et desperat forsøk på å skylde på andre for egne feil. Det blir litt komisk over det hele |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1166 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
![]() |
![]() |
#1167 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1168 | ||
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Joda, klar over det. Men uansett noen som forsøker fordelene skyld, men først og fremst fremstår som rett og slett inkompetent. Men akkurat det er jo ikke alltid en sjeldenhet hos endel folkevalgte ![]() Quote:
Snakk om å ødelegge en diskusjon med fakta ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1169 |
ScanFlyer Silver
|
![]() Last edited by vbirk; 03-03-2019 at 19:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1170 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1171 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal ikke svare for Polaris selvfølgelig men å starte et flyselskap tuftet på hevntanker er nok ikke den rette måten å gjøre det på.
Tror en del empiriske undersøkelser over tid(på forhånd)ville vist at operasjonen Giæver&Co satte i gang ikke var liv laga(typiske langsiktige markedsundersøkelser). Dette er skikkelig kostbare greier og det blir sårbart og lite forutsigbart for pax med få maskiner som skal danse rundt oppi der. Ja, jeg kjenner folk oppi nord som uffer seg fælt over skyhøye WF priser men når alt kommer til alt så betaler de det koster for å komme dit de skal. De skulle gjerne sett en konkurrent og noen var sågar positive til Giævers initiativ. Det falt på stengrunn iom at de ikke visste om de kom seg dit de skulle, da de skulle osv. Altfor sårbart. Hadde han hatt en 4-5-6 fly fra starten av, hvem vet. Det jeg er/var mest overrasket over, var at noen i det hele tatt ble med på morroa investeringsmessig. Når det er sagt har jeg sansen for folk litt utenfor "boksen" og Giæver er jo en fargeklatt - med altfor mye penger - det kan ingen ta fra han:-)
![]() |
#1172 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1173 |
Free Luigi
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1174 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Kan ikke se at du kommer med noen konkrete løsninger på hvordan de skulle gjort det annerledes. Når du først tar opp skittkasting mot WF... det blir vel litt som SAS vs. Norwegian opp igjennom årene. For gamle fly osv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1175 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
https://www.ifinnmark.no/samferdsel/.../o/5-81-957228
Widerøe svarer Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
![]() |
#1176 | ||
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() Quote:
Hvis det virkelig ikke er nok for deg å si: "hadde man vært motivert av muligheter og marked så hadde det gått bedre", når man ser hvordan han tenkte...Tja. Da vil man kanskje ikke se det ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#1177 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#1178 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1179 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
En annen feil forutsetning er å forsøke å konkurrere på pris med de små dashene. Sikkert en litt søkt sammenligning, men det er litt som om to restauranter med med tre stjerner i michelin plutselig skulle begynner konkurrere på pris. Det fungerer ikke økonomisk, da det er en såpass smal niche.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1180 | |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Det svaret der er knyttet til dette innlegget av samme person: https://www.ifinnmark.no/debatt/hamm.../o/5-81-955810
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NextMove - nytt "flyselskap" på OSL-OLA | Twin Otter | Flyforum | 9 | 27-02-2018 12:09 |
FlyViking starter Ørland - Oslo OKT17 | NorFlight | Flyforum | 32 | 23-09-2017 19:32 |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |