![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Flere som sliter med kontantuttak med de nye amex kortene? helt vilkårlig om jeg får tatt ut eller om jeg bare får beskjed om at transaksjonen ikke kan gjennomføres. Gjelder både DNB og Nordea minibank.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Joker
|
![]()
Kortet skal være stengt for kontantuttak de første 6mnd, men kanskje det er enkelte minibanker som er vanskelige å sperre for.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er noe mygel med det nye AmEx-kortet. Har ved flere anledninger forsøkt å reservere hotell/overnatting i USA, men får tilbakemelding om at kortet er "declined". Benytter da backup-kortet fra MasterCard, og alt går i orden. Det var aldri slike problemer med det gamle AmEx-kortet som var utstedt av DnB.
En annen ting: er det noen som har fått det nye kortet til å fungere sammen med Apple Pay? Og enda bedre: noen som har en epostadresse til AmEx kundeservice? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
AMEX støtter ikke apple pay (eneste kortet med mulighet for EB-opptjening er Widerøe sitt kort fra Monobank) og du må ringe kundeservice. De har ikke digital kontaktmulighet ![]() Last edited by OttoL; 30-04-2019 at 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Basert på dine opplysninger sitter jeg nå med inntrykk av at SAS AmEx Elite absolutt ikke er noe premium-produkt. Forskuddsbetaling? Ringe kundeservice for å avklare kjøp? Hva hvis jeg står i Det Store Utland og skal ha meg en flybillett hjem, til 80k for dragen og meg selv ... kan man ikke da stole på at kortet bare fungerer? Det var aldri noe problem med DnB-utstedt AmEx. Det bare fungerte. Betaler jeg nå mer enn dobbel pris for et dårligere kortprodukt? Ang. AmEx/Apple Pay, så lar kortet seg fint legge til, men det gis feilmelding om at verifisering av kortet ikke er tilgjengelig. Problemet er altså at AmEx absolutt ikke støtter Apple Pay? Merkelige greier. Takk for tipset om WF/Monobank-kortet. Det er absolutt en leverandør som har forstått dette med kundeservice. En meget anvendelig app, god kundeservice både på telefon og epost. AmEx har noe å lære. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Angående det første du skriver er det vanskelig å være uenig, men siden det ikke er et kredittkort så er det andre mekanismer inne i bildet. Så hvor mye og hvor stort du kan handle for er hele tiden dynamisk. DNB hadde nok et mye bedre system enn Amex selv til å håndtere dette, for jeg har ikke mye tiltro til en leverandør som ikke lar seg bli kontaktet digitalt. Ja Monobank og Widerøekortet er meget bra. Nå får du jo i tillegg totalt 20.000 bonuspoeng ved bruk over 6 måneder hvis du skaffer kortet innen utgangen av mai. Last edited by OttoL; 30-04-2019 at 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Et elendig produkt, men når man har 2x CT mulighet så er det mange som tviholder på det, meg selv inkludert. Jeg har også opplevt "declined" et par ganger, men stort sett på handler i utlandet mens jeg selv har vært i Norge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det som egentlig overrasker meg mest med Amex er at de har et så ubrukelig dårlig system for kundeservice. Hadde det ikke vært for muligheten for opptjening av CT hadde jeg avbestilt for lengst. At vi i dag ikke kan kommunisere med noen digitalt sier egentlig alt som selskapet.
Hvis en er ute etter god oppfølging, tjene noen poeng og en god app så alternativene til AMEX utrolig mye bedre. I tillegg vet man at så lenge det er nok kreditt så blir ikke kredittkortet avvist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Det hjelper imidlertid fint lite da det ikke er noen norske brukersteder som aksepterer Amex kontaktløs betaling enda (med unntak av iZettle mobilbetaling), og dermed heller ikke Amex i Apple Pay ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kort rapport fra SAS Ireland LIN - ARN | SBT | TripReports | 32 | 21-05-2018 16:16 |
SAS med nytt PointEarner-kort | FlightDeck | Reiseforum | 13 | 08-02-2013 19:02 |
Nytt UA MP kort? | SQ 777 | Småprat | 11 | 06-02-2013 19:10 |
Kan kort fra SpendOn brukes på sas.no? | sarpingen87 | Småprat | 5 | 30-12-2012 11:16 |
Nytt Visa kort og E-Tickets | Bll spotter | Flyforum | 20 | 07-03-2009 10:53 |