![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flyselskapene, med Norwegian i spissen, går nå til angrep på salget av "to go" mat til flypassasjerene på OSL i regi av Avinor.
Fra Flysmart24: Quote:
Dersom dette går vesentlig utover matsalget om bord i flya så må jo flyselskapene sette ned prisen på maten om bord slik at de blir mer konkurransedyktige. Det burde jo være mulig tatt i betraktning de stive prisene på mat på OSL.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Prisen er jo ikke problemet, men heller kvaliteten og utvalget de tilbyr
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det må jo ha et stort potensiale med tanke på at serveringsstedene på OSL vel betaler mange skjorter i leie mens Norwegian "eier" flya sine selv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]() Quote:
I klar tale så er det god butikk i å kjøpe inn billig mat og selge den dyrt på flyet. Litt kjipt da at Avinor gjør det enkelt å kjøpe dyr mat før en går ombord |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Free Luigi
|
![]()
Da må man også tilby noe fornuftig ombord. Jeg er så sinnsykt lei uspiselige rare greier som er påsmurt. Som feks hos Lufthansa og SAS «vil du ha en rulle med pest, eller kolera?». Nei, jeg vil hverken ha en ostetoast med tomatgugge på sånn som Lufthansa er spesialiser på, eller en polarrulle med tunfisk (wtf...) eller kalkun. SAS sine forsøk på sandwich blir forøvrig alltid bare tull, for det skal noe «spesial joklemoklesyltetøy fra indre Jokkmokk i Nord Sverige» på. Hva skjedde med grovt brød med ost og skinke? eller bare «her er brød, vi har pakker med leverpostei, syltetøy eller nutella». Hadde jeg heller betalt 50kr for.
Noe av det beste jeg har kjøpt ombord et fly var en baguette med ost og skinke smelt i mikrobølgeovnen hos Ryanair. Oppe i lufta trenger jeg ikke noe mer. Og når flyselskapene ikke tilbyr det enkle og rene, så kjøper jeg det heller med meg fra bakken. Prisen er den samme uansett. Selv om jeg nå til dags ofte kjøper med meg banan, eple og lager påsmurte brødskiver når jeg skal på tur. OSL kan «leck mich am arsch» med sine priser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg fant for øvrig dette her inne: https://forum.flyprat.no/showthread....s=1&styleid=10 Der det linkes til dette: https://www.norwegian.no/infourl/infoidmealmoreinfo/ Dersom prisen på 80 kr. stemmer så er jo dette ganske rimelig. Last edited by C130; 03-03-2019 at 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Ha, ha et problem jeg har løst for lenge siden.. Kjøper en pakke med 5 rosinboller dagen før avreise hos Menu ( eller tilsvarende opplegg ).
Rett i frysen hjemme. Ut før avreise til OSL . Ferdige til "servering" rett etter takeoff.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Vi bunkrer gjerne opp med kanelboller og annet bakeverk, enten fra Bit eller Samson. Da er det fersk og nybakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Litt av problemet er at det er ganske så bingo hva du får ombord også, klin umulig å vite på forhånd om en ser bort fra biz på IC. Så da er det like greit å ta med noe....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Det er jo i bunn og grunn konkurranse om produkt, flyselskapene burde vel ta opp konkurransen med midler som pris og kvalitet - i stedenfor angrep.
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Helt enig, da får man heller legge seg i selen for å tilby noe godt ombord til en fornuftig pris.
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Overskriften sier flyselskapene...
Er det andre enn Norwegian dette dreier seg om? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Om vi blir tilbyd et god produkt til en ok pris, så er det jo ok å kjøpe på flyet. Men om det er polarulle eller dets like, kan det være.
Men om vi nærmer oss det AirBaltic og FlyPegasus presenterer på sine hjemmesider, så begynner det å ligne på noe! Jeg gleder meg faktisk til å prøve frokosten til GZP i Mai. Avgangen ble flyttet en time frem, så da passer det enda bedre. Går inn med moderate forventninger, men for 70 kroner, så er håpet å få roet den verste sulten! Det blir uansett litt dust å syte for sin syke mor, når tilbudet strengt tatt er ikke eksisterende. Sent from my HTC U12+ using Tapatalk
![]() |
#14 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Men er et flyselskap det rette stedet å kjøpe mat? Skal ikke de holde seg til flytransport?
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg husker vi gledet oss ofte til god flymat på 80- og 90-tallet. Men da var jo maten inkludert i billetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Jeg skrev kjøpe. Nå er det mer kioskvirksomhet og ikke restaurant...
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Er/var ikke SAS medlem i Chaine des Rotisseurs? SAS plus maaltider i Europa er jo ikke det store, men det er vel billigere aa fly stort sett enn i the good ol' days.
![]() |
#18 | |||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Ellre om man får kjøpt noe i det hele tatt, fullt fly og forsinkelser så går det fort tomt på tralla innimellom. Sørlig på returen, og det er jo det folk husker neste gang. Quote:
Det er NHO som går ut så neppe bare Norwegian, det er noe flysmart24 synser om i iflg artikkelen: Quote:
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Det er jo klart de ønsker å tvinge passasjerene til å spise det som selges om bord. Det er jo en super forretningsmodell.
Da kan man doble prisene og halvere kvaliteten.
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Er faktisk overasket over at NHO Luftfart fronter denne saken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Narkoruset pilot gikk til angrep på naken mekaniker i svensk sjalusidrama | THS | Småprat | 25 | 18-05-2018 07:08 |
Realitydeltaker angrep crew | ENGM 911 | Småprat | 0 | 17-04-2012 22:54 |
Forbrukerombudet til frontalangrep på flyselskapene | CK | Flyforum | 15 | 02-02-2006 15:30 |
SAS til angrep på Ryanair | DY | Flyforum | 11 | 19-04-2005 15:33 |