![]() |
|
![]() |
#161 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 2,000
|
![]()
En trist dag for luftfarten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
-Det tar lite frakt. 2xA330 kan generere mye større overskudd på de fleste ruter. -Det krever spesiell tilrettelegging I bunn og grunn kan man si at Boeing hadde rett, Airbus tok feil. Folk (og dermed også flyselskapene ) ønsker høyere frekvens, ikke større fly. De ønsker direkteruter , ikke megahub til megahub. Typiske eksempler er BA,AF og LH. Store selskap med enorme nettverk, men med minimale flåter av 380, fordi på de aller fleste ruter er det mer gunstig å fly mindre fly (som tar mer frakt/kan flys i høyere frekvens/kan flys fra to hubber i stedet for en). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,240
|
![]() Quote:
Tusen takk! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 120
|
![]()
Med tanke på fraktkapasitet, der 380 sliter, hvordan stiller B744/748 seg mot konkurrentene?
Er det volum eller vekt som er begrensende for 380, og evt 747? |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,551
|
![]()
Nei da, Airbus tok en kalkulert risk da de begynte å produsere dette flyet - det viste seg at egentlig var det ikke behov for dette og de tok til vettet (kanskje litt for seint) og avslutter prosjektet som egentlig ikke var levedyktig.
Min oppfatning er at folk flest heller reiser med "normale" fly enn med den store kjempen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,406
|
![]() Quote:
De fleste selskapene som har flyet, med noen unntak (AF blant annet) har rapportert at de i snitt klarer få litt høyere yield på flighter med A380 enn de andre flyene, hvilket tyder det er litt mer populært |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
https://leehamnews.com/2014/02/03/up...hats-involved/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 2,000
|
![]() Quote:
Folk flest bryr seg ikke ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2015
Location: Copenhagen
Posts: 1,480
|
![]() Quote:
747-8I kan STADIGVÆK godt bestilles, der bare pt ingen der gør det, det er så en anden side af sagen.
__________________
Upcomning flight: Ingen indtil videre. "InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,406
|
![]() Quote:
Jeg er utmerket klar over at man kan bestille 747-8i. Derimot er det ingen som lenger gjør det og det er neppe noen som kommer gjøre det. Kommende 777-9 har jo omtrent samme kapasitet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
Posts: 754
|
![]()
Jepp.
777-9 er overlegen 747-8 i økonomi, det er også det Lufthansa tenker når 747-flåten skal erstattes. http://aviationweek.com/commercial-a...-8-replacement |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
747-8 bestilles vel i hovedsak som frakter for tiden.
Har Airbus kommunisert hva de skal gjøre med produksjons fasilitetene? Kan de bygge om å øke 320/350 produksjonen eller annet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]()
triste greier …
Håper på en Airbus 340neo ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
I løpet av de 18 siste årene har Airbus hatt første flytur på 4 ulike modeller der produksjonslinjen er stengt eller blir stengt. Boeing har vel stengt ned 0 som har hatt første flytur i samme periode.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2004
Location: Bergen
Posts: 1,625
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
Posts: 754
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,406
|
![]() Nå spikker jeg fliser, men ja ingen av de typene var noen suksesser, men ingen av de hadde egne produksjonslinjer, i motsetning til A380 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Comac ARJ-21 aka 909 - status og driftssetting | LN-AFG | Flyforum | 72 | 21-04-2025 07:55 |
Boeing 787 - status og driftssetting | Discus | Flyforum | 782 | 26-11-2024 20:04 |
British Airways A380-ruter og status | petter380 | Flyforum | 157 | 13-07-2023 07:45 |
Qantas Airbus A380 - status | kristian | Flyforum | 28 | 02-10-2019 04:16 |
Air France A380 - status | mach.86 | Flyforum | 33 | 10-02-2019 19:34 |