![]() |
|
![]() |
#141 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]()
https://www.bbc.com/news/business-47231504
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,607
|
![]()
Flyet er for stort viste det seg, men et flott fly å fly med er det og det vil være i luften i lang tid fremover uansett. Det blir spennede å se om Airbus vil utvikle nye flytyper istedenfor.
__________________
Upcoming flights: APR ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 MAI ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,184
|
![]() Quote:
Hadde det bare vært 2 motorer på A380, da hadde alle selskaper kjøpt det. (Samme gjelder B747). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]() Quote:
Nei, det er ikke så enkelt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,184
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]() Quote:
De flyene som har den nyeste motorteknologien, har også to motorer, slik at det i praksis ikke finnes et helt moderne fire motors fly. Det beste eksempelet her er hvis man sammenligner 777-200ER og A340-300, to fly fra omtrent samme generasjon. Driftskostnadene på disse er omtrent like, selv om et fly har 2 og et annet 4 motorer. Om A380 hadde hatt 2 motorer, ville det ikke endret noen ting |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ljungsbro, Sweden
Posts: 644
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]() Quote:
777-200ER solgte endel bedre, men A340-300 solgte ganske OK |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]()
Etter leveransen av de resterende 17 maskinene frem mot 2021, 14 til Emirates og 3 til ANA, vil Airbus totalt ha levert 251 maskiner, itillegg har de bygget 3 testmaskiner som aldri ble levert kunde
AF: 10 NH: 3 OZ: 6 BA: 12 CZ: 5 EK: 123 EY: 10 KE: 10 LH: 14 MH: 6 QF: 12 QR: 10 SQ: 24 TG: 6 Totalt: 251 |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,827
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,184
|
![]() Quote:
Tusen takk for god forklaring Someone! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 776
|
![]()
MEN...kan dette bety en renessanse for B747-8i? Det må da finnes et marked for wide-body fly over 777X og a350-1000? Jeg vil anta at B747-8i kan ta vesentlig mer cargo enn disse to?
Dessuten virker det som Lufthansa har god erfaring med sine 747-8i. https://www.dn.no/luftfart/reiseliv/...til/2-1-402858 |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]()
Nei, 747 i passasjerversjonen er død.
Den har omtrent de samme utfordringene som A380 |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,184
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
At det finnes fly som gjør nesten det samme til en lavere kostnad
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Ha, ha, har EK lagt inn et par i bestillingen som reservefly ved teknisk... ??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,554
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]() To av dem er allerede gitt til museer og den siste vil ingen ha Testmaskinene er også både tunge og endel annerledes enn produksjonsmadkinene |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Comac ARJ-21 aka 909 - status og driftssetting | LN-AFG | Flyforum | 71 | 27-03-2025 10:52 |
Boeing 787 - status og driftssetting | Discus | Flyforum | 782 | 26-11-2024 20:04 |
British Airways A380-ruter og status | petter380 | Flyforum | 157 | 13-07-2023 07:45 |
Qantas Airbus A380 - status | kristian | Flyforum | 28 | 02-10-2019 04:16 |
Air France A380 - status | mach.86 | Flyforum | 33 | 10-02-2019 19:34 |