![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2013
Location: Stockholm
Posts: 1,041
|
![]()
Som rubriken lyder, DY söker om ett AOC hos Transportstyrelsen i Sverige.
https://e24.no/boers-og-finans/norwe...telse/24398101 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,933
|
![]()
Hvilke nye trafikkrettigheter kan de potensielt oppnå her, som ikke Norsk eller Irsk AOC har fra Sverige?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2015
Posts: 55
|
![]()
Blir nog I stort sett lika rättigheter som från Irland, med skillnaden att den negativa stämpeln som den Irska AOC fått förhoppningsvis saknas.
Sent from my moto g(6) plus using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,933
|
![]()
Det vil nok også bli nyttig hvis nå Norge på sikt forlater det skandinaviske samarbeide, slik det nå snakkes om.
Det vil jo potensielt endre drastisk på hvem som kan fly hvor ofte og fra hvor gjennom Russland Det sies jo Norge har et litt bedre forhold til russerne enn noen andre |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Posts: 100
|
![]()
Ruter til Russland/Tyrkia er vel nye muligheter med svensk AOC?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,536
|
![]()
Hadde ikke norwegian air shuttle sweden AB (eller hva det nå het) svensk AOC etter oppkjøpet av FlyNordic?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,911
|
![]()
Jeg tviler på om det Irske AOC kommer til å vedvare mye lengre. Det har vært et kostbart eventyr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]() Quote:
Hvorfor avvikle, er det ikke pga gunstige beskatning de fleste har selskap i Irland? Hva er det som har vært så dyrt i Irland kontra om MNA hadde gjort det fra f.eks. Norge? Sent from my iPad using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,181
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2008
Location: Stavanger
Posts: 381
|
![]()
Vil Norwegian kunne benytte Sibir korridoren fra Sverige dersom de får AOC i Sverige eller har SAS monopol på disse rutene også fra Sverige?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
NorFlyer Front Row
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,205
|
![]() Quote:
Snu på flisa, så er det ingenting Irland byr på som ikke Sverige også byr på. Da er det ikke nødvendig å opprettholde to likeverdige AOCer hvor den ene følger Irsk kultur, og den andre følger Skandinavisk kultur som lett integreres mot den øvrige Norwegian operasjonen. Hadde svenskene effektuert Cape Town konvensjonen i tidsrommet når NAI ble opprettet, så hadde neppe NAI blitt født. Da hadde man høyst trolig gått for et svensk AOC med det samme. Uten Cape Town konvensjon så var ikke Sverige en opsjon tilbake i tid, men nå som den er "in force" så stiller ting seg på en helt annen måte ![]() Last edited by 73H; 22-07-2018 at 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,933
|
![]() Quote:
Det kommer an på hvordan rettighetene da blir fordelt. Men det blir fort CPH som blir taperen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]() Quote:
__________________
none.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
NorFlyer Front Row
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,205
|
![]() Quote:
![]() Endrer den opprinnelige posten for å unngå confusion ![]() https://iclg.com/practice-areas/avia...lations/sweden Søk frem "Cape Town" Står litt mer om temaet her: https://svw.no/en/news/news/2016/jun...ian-countries/ Last edited by 73H; 22-07-2018 at 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]() Quote:
*fill*
__________________
none.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,933
|
![]()
Da har Norwegian fått innvilget svensk AOC og med levering av 737-MAX 8 maskinene SE-RTA i natt er første maskin på plass.
Norwegian Air Sweden = NSE. Usikker hva som blir IATA koden https://media.no.norwegian.com/press...tidlig-2801392 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2013
Location: Stockholm
Posts: 1,041
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,526
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2018
Posts: 103
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,521
|
![]()
NSE kan ikke være rett ICAO kode for Norwegian Air Sweden, da NSE tilhører SATENA fra Colombia...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian med ny AOC. | goOSL | Flyforum | 55 | 04-02-2014 08:19 |
Lyst pa ny jobb? Norwegian söker etter en MX Planning Engineer Part M | BU662 | Flyteknisk forum | 5 | 12-11-2011 15:01 |
Norwegian får ikke felles Skandinavisk AOC | Trety | Flyforum | 30 | 14-09-2010 18:51 |
Norwegian Norge og Norwegian Sverige - ulike bagasjeregler? | FlightDeck | Flyforum | 4 | 11-04-2008 12:01 |