![]() |
|
![]() |
#101 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Napa.
Ta toget eller kos dere på egenhånd.
![]() |
#102 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Dessverre er ikke Napa noen destinasjon de naermeste maanedene - ja kanskje de neste aarene. Skogbrannene har oedelagt utrolig mye og det vil ta tid foer en faar gjennomoppbygget til hva det var. Ikke saa mye I selve Napa, men Sonoma, Santa Rosa og mange andre byer er svaert oedelagt - allt fra Vingaarder - ogsaa en god del kjente til Hoteller er borte ! (Hilton mistet et Hotell).
![]() |
#103 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
På tide å planlegge mere for neste helgetur til USA: San Diego med innlagt "visa run". Hvor i byen bør man bo?
![]() |
#104 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg vil anbefale å bo sentralt i byen, i nærheten eller i Gaslight Quarter. For eks på Westin ( 2 hoteller ), US Grant eller Adaz. Ikke billige, men bra. Om du liker whisk(e)y, både scots eller amerkansk, så er Aeroclub et must. En av de bedre whiskey barene på vestkysten
Edit: Om du flyr inn til LAX, så er togturen fra LA til San Diego en veldig fin tur. Kan anbefales Last edited by 3cseat; 29-01-2018 at 09:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Andaz har tak-bar (som var veldig populær for noen år siden), og da ble det advart mot støy i helgene. Men var tipp-topp hotell, med fin beliggenhet. Har også pool på taket.
![]() |
#106 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Trikken frakter deg effektivt til det meste inkludert til grensa mot Mexico, det ligner mer som en lett variant av t-bane enn den varianten vi har av trikk i Oslo (les egen trase etc sånn utenfor sentrumskjernen) Anbefaler flymuseet hvor du tom kan styre et fly i en simulator. Temperaturen ligger til vanlig mellom 18-25 grader pga havet, så blir ikke like varmt der som i innlandet i California. Jeg fant ikke Tijuana noe spennende for å være helt ærlig, synes hele byen så veldig trist ut, mange tiggere og mye fattigdom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Takk for tips. Jeg flyr til SAN og whiskøy ville jeg ikke inntatt med mindre den er alkoholfri. Og jeg tror ikke jeg skal spørre om de har det.
![]() |
#108 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Trivelig i Mission Bay og Coronada Island også da.
![]() |
#109 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
https://www.amazon.com/ArKay-Beverag.../dp/B00IEMGHQ2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Newcomer
|
![]()
Jeg syntes personlig at Ocean Beach er vel så hyggelig som Misson Bay. Men Mission og ikke minst La Jolla er ganske trivelig det og.
Nå fremsto det som om alkohol ikke var det viktigste her, men North Park (rundt university avenue) er et av de bedre øl-områdene jeg har vært i. Og det i en av de bedre ølbyene der ute. Observatory er og en usedvanlig fin konsertscene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Elllers er jo San Diego en flott by uansett. Plenty å se, og lett å komme seg rundt med offentlig transport, og derfor vil jeg anbefale å bo sentralt, i motsetning til for eks La Jolla og lignende som da blir usentralt. Jeg greide meg svært bra med offentlig transport da jeg var der for et par år siden. Om du liker Zoo, kan den også anbefales. Siden du er der kun for helgen, vil jeg ikke anbefale tur til Mexico, da køene tilbake kan fort bli veldig lange, og tilbringe mye av helgen i kø er vel ikke det du ønsker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Planlegger å komme tilbake over grensen på formiddagen, regner med at køen øker utover dagen.
![]() |
#114 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg synes også en dag i Mexico var verdt det, vel å merke var det i Mexicali jeg var. Der var ikke kø tilbake et problem, siden "US Citizens" tydeligvis ble praktisert som alt annet enn meksikanere, og vi (med en viss bismak i munnen) ble plukket ut av køen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Vel, var i Tijuana 1969, fløy ned til SAN med PSA.. Dro over grensen til fots. No problem. Men det var en helt annet by enn i dag.
Var også over til Juarez fra El Paso i 1967. Helt griet. Andre tider på den tiden uten krav om "The Wall". Men i dag ville jeg ikke gamblet på det med Roberts korte tid der. Nok av farer også. Var i San Diego med bil for få år siden. Bilen var ulovlig å ta over. I tillegg så jeg grunnet risiko tøys å dra dra over igjen. Skremt, ja, intet annet... ![]() Ta weekend i MEX. Har ikke vært der, men ser interessent ut.. Kanskje en dag eller to ekstra... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk Last edited by Hypern; 30-01-2018 at 16:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Om et par uker skal jeg kjøre fra San Francisco, CA til Portland, OR. 4 dagers kjøring totalt. Tips til steder å stoppe underveis mottas med takk
![]()
![]() |
#120 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Langs kysten (Highway 1 - 101) ? Eller I - 5 ?
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air California | CFM | Bilder & foto | 2 | 23-05-2017 21:24 |
Militærflykrasj i California | CVR | Flyforum | 4 | 19-05-2011 19:17 |
Flymuseum, California? | SudCaravelle | Flyforum | 4 | 30-04-2007 14:42 |