![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 | |
Onkel reisende kekker
|
![]()
e24.no skriver at nær 1/3 av alle wf fly er satt på bakken.
Dette på grunn av en rekke uheldige omstendigheter, som birdstrikes, lynnedslag og andre "tekniske utfordringer". Noen på diverse verksteder rundt omkring har det travelt ei stund fremover, samt at våre venner i WIAS får vise hva de er laget av... Edit, fra wf.no: Quote:
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison Last edited by kekker; 27-09-2018 at 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
RC-tilhenger :-)
|
![]()
Blir spennende å se hvem de leier fra...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Noen som vet noe om dette er relatert til spesifikke fly (8-100/-Q200/-etc..), eller til en spesifikk base?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Så 10 maskiner må stå andre steder |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
BRA flyr RJ100 fra Bergen fra i morgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Upgrade me....
|
![]()
Min personlige mistanke er at de har hatt større utfordringer på bemanning siste 18 (ish) måneder, samt at de av "kommersielle hensyn" finner det relativt gunstig å kanslere flighter.
Baserer dette på egne opplevelser med Widerøe siste tiden, det jeg hører i bransjen jeg arbeider i, samt venner og kolleger som bruker WF. Påfallende ofte kommer det en teknisk når ruter til feks nordvestlandet har dårlig belegg. Typisk flyr to Q300 på ca samme tid, mot flyplasser uten spesielt stor avstand. Er det mindre enn 50 passasjerer totalt blir det fort til ett fly, en ekstra landing, buss eller taxi. Selvfølgelig mye mulig jeg ser spøkelser på høylys dag, men WF sitt rykte blant de som jeg omgås er iallefall fallende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Upgrade me....
|
![]()
Opplevd det selv, og kjenner andre som har opplevd det.
Ruter (ikke alle): WF576/572/570/568/564 siste 18 til 24 måneder. Noen kan sikkert kryssjekke mine flighter i 17 & 18 med korekte data. Men som sagt, mulig jeg og andre ser spøkelser. At det bare er tilfeldigheter. Så ikke en påstand, men en synsing som er spesifisert i topp og bunn av min post. Last edited by Tjab; 27-09-2018 at 21:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tror jeg skrev det når det sist ble påstått samme i en tidligere diskusjon...
Det kanselleres ikke fordi at det er lite pax på en rute, iallfall ikke av de tre store Norske selskapene. MEN, hvis man da står ovenfor en uungåelig kansellering, så velger man oftest å kansellere den ruten med kun 7 pax isteden for den med 37 pax, da det er lettere å finne nye alternativer, overnatting eventuelt bakketransport, samt at så få som mulig blir rammet av kansellering. Har jobbet med alle de tre store her i Norge, og der praktiseres det ikke slik som Tjab funderer på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Er ikke flere av Dash8-100 ganske gamle? Dette kan også påvirke oppetiden til enkelte individer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
..og der forsvinner visst Avro'en etter en runde BGO-TOS-BGO.
På ettermiddagen er det Q400 for RJ100 for E2. Last edited by vbirk; 28-09-2018 at 09:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Upgrade me....
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
SE-DSR kom til SVG nå nettopp, så da er det vel duket for en ny runde BRA RJ100 som WF-erstatter...
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har vært noen tildels heftige dager på WIAS siste tiden. Tar helg nå, en stund ihvertfall, så får vi se hva helgen bringer av ekstra jobb etterhvert...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har iallefall sett i går bilder av en lynneslag som skal ha rammet en bebidash forleden dag.
Jeg takker at jeg ikke vær om bord, for det så ut som nesen skulle til å falle når de kom inn til Bodø. Samme kaptein som viste meg bildet snakket om at de hadde hatt to krevende birdstrike samme dag over Finnmark, og at en til fly i TOS slet med deicebumpers. MAO bare mellom Bodø og Tromsø var det 5 syke fly på ett døgn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kan skjønne at ordføreren på Røros stiller spørsmål om Røros nedprioriteres av Widerøe når rundt 50% av avgangene er innstilt siste uka. Når det kun er to rotasjoner RRS-OSL per dag, merkes innstillinger svært godt...
https://www.retten.no/nyheter/roros-.../s/5-44-276875
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Samt merkelig stille som vanlig fra de som jobber i WF...når problemene dukker opp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tekniske problemer på Arlanda | FlyHi | Flyforum | 1 | 18-08-2013 00:19 |
Southwest på bakken pga Computer Problemer | dc-8-63 | Småprat | 8 | 24-06-2013 13:00 |
Hadde et Widerøefly problemer på Værnes fredag 14.09.12? | Skipskatta | Småprat | 7 | 17-09-2012 14:59 |
Tekniske problemer i SASBraathens | PSC TOS | Flyforum | 14 | 12-11-2006 18:13 |
Fikk tekniske problemer | LCH78 | Flyforum | 1 | 18-12-2004 20:26 |