![]() |
|
![]() |
#281 | |
Handelsreisende
![]() Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#282 |
Newcomer
|
![]()
Ikke særlig imponert over SAS når man bestiller Long haul reise med spedbarn på slep!
Ikke får man reservert sete, og att på til får man heller ikke sitte med resten av familien! Kontaktet SAS kundeservice, jeg og spedbarnet har blitt plassert på et sete med ekstra surstoff maske. Dattera og kona kunne de ikke hjelpe, de blir plassert på andre seter både til og fra destinasjon! SAS Go på vei ned og SAS Plus på vei hjem. Ifølge kundeservice kunne vi spørre andre passasjerer om å bytte plass. Kan det virkelig være så vanskelig? Testet dummy booking, og flyet er ikke i nærheten av fullt da det enda er 35 dager til avreise. Ikke kan man oppgradere fra Go til Plus når man reiser med spedbarn. Andre med samme erfaring? |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Reise med spedbarn uten eget sete er en utfordring ifht. oppgradering fordi de må ha ledig sete med ekstra maske, så sikkert enklere å blokkere for oppgradering enn å ta høyde for kompleksiteten. Ren oppgradering tar normalt bare høyde for ledig plass i kabinen. (Er samme utfordring om man bestiller spesialmat hos en del selskaper, da er man nesten garantert å ikke få/bli oppgradert)
![]() |
#284 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har kun erfaring med bonusreise longhaul, og da i SAS Plus. Valgte da sete 20D, med mulighet for å henge opp bassinet, for kone og spedbarn(6mnd), og plasserte meg og 2-åring like ved, men hvor jeg i utgangspunktet måtte sitte over midtgangen. Da vi boardet var det lite folk, så vi fikk 3+2-seter alene. Har nå bestilt ny bonustur i Plus, men ettersom minsten er for stor for bassinet, men fremdeles spedbarn, valgte jeg 2+1 ved vindu, og håper på tomt sidesete...
I Go er det vel sete 42D/F som har bassinet. Har du forsøkt å endre sete selv på classic.sas.no? Last edited by ma-are; 12-09-2018 at 23:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Rimelig tabloid overskrift på e24.no
SAS øker prisene for bedriftskunder Quote:
Nå har jeg BankNorwegian sitt kredittkort, så jeg merker ikke noe til det der i gården og jeg må ærlig inrømme at jeg ikke har helt for meg hva WF gjør. Men det er vel en kjensgjerning at det koster mer for selskapet når jeg drar kredittkort, så på et vis er det forsåvidt greit, men det bidrar jo ikke til økt handlelyst hos sas.no Men det jeg ikke helt skjønner, er jo at i f.eks. DK (og hele EU) er det ikke lov å ha kredittkortgebyr, eller er jeg ute på en klassisk bærtur nå? Og hvordan vil dette funke med SAS' sine egne kort?
![]() |
![]() |
#286 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
SAS strekker strikken her. I utgangspunktet tjener de best på bedriftskunder og så innføres det i år fra myndighetene skjerpet praksis rundt bonuspoeng for firmaturer og så legger SAS på gebyr. Kan ikke skjønne annet enn at det vil gå ut over markedsandelen.
Og hvem kjøper idag flybillett uten å bruke kredittkort? I alle fall ikke mange bedriftskunder.
![]() |
#287 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Heisann!
@kekker: I Danmark får kunder med utenlandske kredittkort lagt på regningen det gebyret det koster butikken ekstra å ta betalt med det kortet. (Kun "Dankort" som er gebyrfritt) Ellers har jeg faktisk forståelse for at selskap nå tar betalt for disse gebyrene. Enkelte kort tar faktisk opptil 7% i gebyr ved bruk, som selskapene før har måttet dekket selv, og snittkostnaden er på ca 3%. Så selv om SAS legger til 1.96% til bedriftskunder med kredittkort så går de vel fortsatt godt i minus i løpet av året i forhold til egne kostnader. Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#289 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Innenfor EU er det ikke lov å ta gebyr for regulerte kort dvs Visa og MasterCard utstedt til konsumenter. Bedriftskort er unntatt fra dette. Samme regler kommer i Norge i løpet av 2019 Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
![]() |
![]() |
#292 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Om du står personlig ansvarlig for kortet er det et privatkort. Om arbeidsgiver står ansvarlig og faktura går rett dit bli det definert som bedriftskort. Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Er det så mange bedrifter som opererer med det fortsatt? Alle stedene jeg har vært ansatt har vi ikke hatt klassiske bedriftskort, men enten brukt våre egne eller blitt fakturert av reisebyrået
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Jeg får helt sikkert pepper for å spørre om dette og svaret ligge kanskje gjemt på forumet et sted eller på www, men jeg gønner på..
Jeg har booket OSL til MIA med SAS Plus og med den nye løsningen de har nå (som de på SAS mente var like bra) så får man dessverre United EWR MIA EWR. Spørsmålet er i alle fall at hele billetten er booking klasse B som jeg kun klarer å tolke som Premium eller Plus, men når jeg skal velge seter på United flightene så får jeg ikke "premium" kabinen. Hva skjer? Edit: Ser på checkmytrip at begge United flightene står som premium. MVH SC Last edited by SudCaravelle; 16-09-2018 at 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det står iallefall at det er Premium Eco hos United hvist man booker en SAS-Plus billett på denne måten.Uansett om man booker på SAS eller reisebyrå, så kommer Amadeus opp og markerer denne reisen som Perm Eco hos UA. (eller OSL-MCO som jeg gjør,med bytte til United i EWR).
Men husk at United Permium Eco bare er seter litt lenger foran i flyet (er ikke sikker om dette også gjelder på UA 737-900fly men skulle tro det siden 737-900 generellt er trangere en alle andre 737 fly). |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Du kan ikke booke Economy Plus på UA. Enten har du adgang i kraft av status, eller du må kjøpe deg opp. Du får bedre benplass og høyere boardingprioritet, that’s all.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Noen med ferske erfaringer på hvor lang tid SAS bruker på å refundere avbestilte billetter? Avbestilte en forholdsvis dyr booking i forrige uke, men har fortsatt ikke sett noe til pengene. Har brent meg tidligere på at jeg fulgte opp så sent at jeg aldri fikk pengene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2017
|
![]()
Sist jeg avbestilte (i sommer) tok det akkurat en uke, så fikk jeg refund notice på e-post. Tror pengene kom tilbake på kredittkortet omtrent samtidig som mailen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Før kunne jeg splitte opp tur og retur når jeg booket på sas.no og få dobbel kickback fra ViaTrumf. Nå øker prisene så mye ved oppsplitting at dette ikke lengere lønner seg.
Er det noen som har noen triks for å beholde samme pris ved oppsplitting?
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 157 | 09-03-2025 11:23 |
SAS - kansellert booking | Evander | Reiseforum | 5 | 14-03-2012 16:04 |
Endelig gode SAS priser i biz fra USA, men dessverre skjoenner ikke SAS poenget | Tommy777 | Reiseforum | 2 | 04-06-2009 02:38 |
SAS, booking, 28. februar? | TOS | Flyforum | 4 | 05-02-2008 20:34 |
Om sas.no og booking | Bizflyer | Flyforum | 6 | 22-11-2007 01:26 |