Flyprat


Go Back   Flyprat > Bilder & foto
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-09-2018, 01:18   #1
oy-viv
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 838
Default Re: Gardermoen 1980

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Tipper den gikk CPH-BGO-JFK.
Ok tak Andreas, så må jeg ha hoppet ud med faldskærm over FBU
( eller også har jeg skrevet forkert flightno.?)
oy-viv is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2018, 01:44   #2
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,447
Default Re: Gardermoen 1980

Quote:
Originally Posted by oy-viv View Post
Ok tak Andreas, så må jeg ha hoppet ud med faldskærm over FBU
( eller også har jeg skrevet forkert flightno.?)
Du har nok fløyet motsatt vei. SK913 gikk FBU-CPH-JFK i 1970.

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2018, 02:02   #3
oy-viv
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 838
Default Re: Gardermoen 1980

[QUOTE=LN-MOW;1144070]Du har nok fløyet motsatt vei. SK913 gikk FBU-CPH-JFK i 1970. ]

Jeg har netop fundet samme tidtabel, den er fra 1971, men det gør
næppe nogen forskel! Jeg er temmelig sikker på, at SK 913 originatede i CPH!
Jeg fløj helt sikkert med en " otter", men som sagt, jeg kan ha skrevet fejl
rutenummer i loggen! Returen var i øvrigt med en SE-210.
oy-viv is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2018, 12:46   #4
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 5,616
Default Re: Gardermoen 1980

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Du har nok fløyet motsatt vei. SK913 gikk FBU-CPH-JFK i 1970.
Når man leser det som står med liten skrift under rutetidene ser man at de legger på 20 minutter vestover og 10 minutter østover når det er DC-8 i stedet for 747.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2018, 13:03   #5
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Gardermoen 1980

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Når man leser det som står med liten skrift under rutetidene ser man at de legger på 20 minutter vestover og 10 minutter østover når det er DC-8 i stedet for 747.
Ja 747 var litt kjappere, MMO 0.88 og det ble vel brukt av noen når fuel var billig. Vanligvis gikk det på 0.84, eller Long Range Cruise, som kunne være oppe i 0.85 hvis man var tung.
Husker ikke hva vi brukte på DC-8, 0.82 eller 0.80.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2018, 13:18   #6
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,447
Default Re: Gardermoen 1980

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Ja 747 var litt kjappere, MMO 0.88 og det ble vel brukt av noen når fuel var billig. Vanligvis gikk det på 0.84, eller Long Range Cruise, som kunne være oppe i 0.85 hvis man var tung.
Husker ikke hva vi brukte på DC-8, 0.82 eller 0.80.
747 er raskere enn det meste på cruise. Da vi skiftet fra 747 til MD11 (SR i Atlanta), fikk vi en halvtime ekstra block-til-block, hvis jeg husker rett.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2018, 16:23   #7
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 5,616
Default Re: Gardermoen 1980

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
747 er raskere enn det meste på cruise. Da vi skiftet fra 747 til MD11 (SR i Atlanta), fikk vi en halvtime ekstra block-til-block, hvis jeg husker rett.
Det meste fra Long Beach butta vel på M0.82, i hvert fall med økonomisk flyging. Men jeg husker at MD11 hadde en tendens til å ha noen få minutter med veldig høy fart rett etter den flatet ut på cruise-level? Eller kanskje det bare var tilfeldig, jeg har ikke så mange turer med den.

A380 og 787 (og 777?) cruiser økonomisk på M0.85, men det er ikke mange som ligger såpass høyt.
KnutW is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Flystøyproblematikk 1980 Padman Bilder & foto 1 15-10-2017 00:11
NRK-reportasje om SAS fra 1980 LN-MOW Flyhistorisk forum 8 02-05-2016 18:17
Atlanta 1980 - for en skatt! LN-MOW Flyhistorisk forum 4 10-03-2013 00:19
Flyshow Bergen, Flesland, 1980???? Seabee Flyhistorisk forum 17 04-02-2007 14:53
1980-tallets fremtidige fly Flight0017 Flyforum 11 22-06-2005 14:00


All times are GMT +2. The time now is 23:39.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.