![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Mente forskjellen kun var *A vs SAS only (leste vel litt for fort). Men når de skrenker inn til kun Europa er det lett å si hadet til AmEx fram til de justerer produktet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nei, sjekket tilfeldigvis nettopp.
"Når du handler med kortet for 150 000 kr i et kalenderår, får du muligheten til å bestille en valgfri EuroBonus-reise til halve poengprisen med SAS «Beste pris» eller Star Alliance for opptil to personer. " Men dette egner seg mer for https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=146771 |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Er vel 1.75 i dag. 0.75 prosentpoeng opp utgjør jo 750 kroner ved omsetning for 100 000 i valuta — i tillegg til årsavgiften! Andre kort i Norge varierer vel mellom 1.75-2.0. Trodde Amex brandet seg som et kort for reiser - uaktuelt for meg å bruke et kort med slikt påslag utenlands...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Vil da tro at det fortsetter som før, altså man kan feks fly IC biz med SAS til 50k alene eller 100k for to. Om man kaller det halv pris eller 2 for 1 er litt hipp som happ.
Om en CT kun kan brukes på halv pris for en person, slik at det blir 50k for en person eller 150k for to er det enda en forringelse av AmEx |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
2,5% stemmer:
https://www.americanexpress.com/cont...eringskort.pdf Og alle valutaer som ikke er NOK veksles først til USD og deretter til NOK. (Men slik er det kanskje i dag også?) Påslaget betales bare én gang, men forsvinner gjerne noen 10-dels prosenter pga den ekstra vekslingen, så for andre valutaer er det vel nærmere 3% Tror jeg går for classic-kortet til bruk på Sas.no og driter i CT |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Nå har ikke det noe å si for prisen, uten å gå for mye inn i detaljer og dette blir veldig teoretisk. Men det ironiske her er at for å veksle NOK i USD, så går man først via EUR. Men dette blir som sagt veldig teknisk finans og litt om hvordan valutamarkedet fungerer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
一期一会
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Jeg synes disse nye kortene til AmEx er litt lite strategisk smarte.
Det de har i dag hvor du får normale "ikke borderline-reiseinteresserte" til å betale relativt høye 1700 kroner i året samt at de forter seg å bruke 100.000 med kortet og vel så det.. De jeg snakker med nå (som ikke er borderline) synes 4000 kroner er uaktuelt og at premium-kortet ikke har noe særlig verdi. Her må vel AmEx se noe frafall? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre nå jeg. AmEx har liksom vært ryggraden i forbruket mitt på reise. Om jeg fortsetter og koser meg med dobbel CT, men dyrt påslag eller noe helt annet
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]()
Har SAS Amex Premium heretter noen som helst fordeler sett i forhold til SAS MC Premium ?
Jeg lurer på om jeg skal droppe det SAS AMEX Platinum kortet, og bare gå for SAS MC Premium når det nye Amex kortene kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Jeg vurderer også sterkt å droppe Amex, i hvertfall slik både privatreisemønsteret og det manglende jobbreisingen er nå. Da ligger jeg helt i grenseland klare CT kravet på 150k
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Am ex har vel planer om flere brukersteder. Kan man håpe på polet?? I så fall er CT lett match, selv uten jobbrelaterte utgifter og annen reising.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]() Quote:
Beklager sent svar på denne, jeg hadde møte med Amex på vegne av IF og fikk mye info da. På de nye SAS Amex om det er classic eller elite spiller ingen rolle. Det er ingen inntektskrav som på de gamle. Kravet er at du har fast inntekt og selvfølgelig ren historikk. Altså ingen betalingsanmerkninger. Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Vurderer vel å droppe AmEx fra neste år av her og, vi får se.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Slik jeg leser det så ser det ut som man beholder CT opptjent i 2018 fram til januar 2020, selv om man velger å ikke få nytt kort. Noen som har fått det bekreftet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er bekreftet ja. Det holder å booke reisen innen 15JAN20, reisen kan være etter det, men kan ikke endres etter nevnte dato.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Newcomer
|
![]()
2,5% valuta conv er helt dealbreaker for min del. Det er bransjens dårligste tilbud. Spennende og se hva som skjer med vanlige Amex kort og Membership Rewards
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Så f.eks 100K bruk i utenlandsk valuta kan fort gi en 4000kr i meravgift vs andre kort. Da betaler man reelt sett for Premium 1000+4000+7000 (billettavg ved 2 personer CT) Totalt 12 000kr. Er ikke veldig langt opp til 2 for 1 tilbud som mange kjører både i business og First med betalte billetter. Differansen blir enda mindre om en legger til unødvendige kjøp pga god Eurobonus Deal (som Elkjøpkampanjen) Hm...i tenkeboksen nå. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Nå er det bare kundesenteret (22 01 51 89), hvor man må ringe inn bestillingen. Ikke nett. Og si at man vil bruke AmEx. Så det går helt fint. Gjør det selv. Men i løpet av høsten vil man kunne bruke kortet på linje med andre kredittkort også i butikk. Last edited by Habiac; 01-09-2018 at 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kort rapport fra SAS Ireland LIN - ARN | SBT | TripReports | 32 | 21-05-2018 16:16 |
SAS med nytt PointEarner-kort | FlightDeck | Reiseforum | 13 | 08-02-2013 19:02 |
Nytt UA MP kort? | SQ 777 | Småprat | 11 | 06-02-2013 19:10 |
Kan kort fra SpendOn brukes på sas.no? | sarpingen87 | Småprat | 5 | 30-12-2012 11:16 |
Nytt Visa kort og E-Tickets | Bll spotter | Flyforum | 20 | 07-03-2009 10:53 |