Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-08-2018, 07:11   #1
Tjab
Upgrade me....

Default God Søndag fra Havet

Ute å titter på ting igjen. Så langt ser det greit ut her også

Ha en fin fin Søndag!

Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2018, 07:22   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: God Søndag fra Havet

God morgen fra Sandaker. Solen skinner, espressoen er i koppen og inntil videre surrer noe barne-TV på TVen. Et raskt kikk bort til hjørnet tyder på det er endel kasser som bør fylles i dag også, bare avbrutt av et barselbesøk ut på prærien. Ha en fin dag

Last edited by Someone; 19-08-2018 at 08:29.
Someone is online now   Reply With Quote
Old 19-08-2018, 07:24   #3
vbe86
ScanFlyer Silver

God morgen fra OSL. Her sitter man og blomstrer på fjerde timen etter at den ankomsten man kom 3 timer tidligere på jobb for å ta i mot ble kansellert Jaja finnes vel verre ting å gjøre på en søndags morgen enn ingenting.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
vbe86 is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2018, 08:01   #4
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

God morgen fra solfylt Groruddalen - herlig morgen med bare sol og ikke det grå været vi hadde i går. Vi tar det rorlig denne dagen.

Jan

Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2018, 09:21   #5
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

God morgen fra hovedstaden.

Her har «noen» visstnok planlagt at vi skal på harrytur til Tøckfors idag så da er det vel bare å svinge seg rundt og komme seg avgårde før det blir for folksomt både på kjøpesenter og på veien...

Ha en finfin søndag

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2018, 11:01   #6
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
God morgen fra hovedstaden.

Her har «noen» visstnok planlagt at vi skal på harrytur til Tøckfors idag så da er det vel bare å svinge seg rundt og komme seg avgårde før det blir for folksomt både på kjøpesenter og på veien...

Ha en finfin søndag
Harrytur har da ikke noe for seg på søndager når Systemet er stengt?

Og der spilles Kirsti Sparboe på årets siste reiseradio. Jaja da er det bare å se frem til neste St Hans når forhåpentligvis Øystein Bache og Rune Gokstad setter i gang ballet da også.

God søndag fra OSlo. Ikke store planer for dagen. Leiligheten burde kanskje ryddes litt. Ellers litt fotball senere i dag.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2018, 11:16   #7
ForeverSAS
ScanFlyer Gold

God formiddag fra Snillfjord.

Stikkord for denne kanten i dag: Grått og vått.

Lite planer her på en søndag( som alltid ), foruten at man i løpet av ettermiddagen bør forflytte seg ned til det moderlige opphavet og en sofa for kommende natt da man har oppmøte på jobb klokken 08.00 i morgen. Der står det et møte på agendaen, og det kan jo bli nokså spennende.

En god en ønskes.
ForeverSAS is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2018, 11:42   #8
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

God ettermiddag fra Kampong Saom, Kambodsja. Her er hele byen og strendene kraftig forsøplet. Dette var jaggu verre en Siem Reap og Phnom Penh. Videre er store områder gjevnet med gjorden og det pågår store byggearbeider over alt, sikkert finansiert av Kinesere.
Byen, strendene og miljøet er i en begredelig tilstand og det er bare røre over alt.
2 dager holder her, bor relativt bra og kveldens middag inntas på hotellet til 60-70 daler inkl 1/1 grei rødvin, men det er bedre enn å tusle rundt ute på søppelfyllingen
I morgen går derfor turen over til Singapore, hvor de neste 6 dagene skal tilbringes.
Ha en bra lørdag

Last edited by Ruby; 19-08-2018 at 11:48.
Ruby is online now   Reply With Quote
Old 19-08-2018, 12:35   #9
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

Pissregn utenfor, og tror det drypper litt inne i hodet også...

Festlig kveld i går, mindre festlig i dag! Kona ligger ved siden av og bestiller fly og hotel for høsten, tror SAS får en ny EBD om ikke lenge. Får sett mange fotballkamper i fred her hjemme jeg �� Hun reiser innenlands, jeg kun utenlands. Bra fordeling!

Ellers skal jeg se på en husbåt i dag, spørs om man skal investere i det, barna vil ha husrom i byen og da er det alternativet også gangbart. Får se hva man gjør, men har fått et kjempetilbud på en husbåt allerede. Kaiplass mangler dog...

Snart fotball, ha en flott dag!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2018, 13:14   #10
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G’morgen! Første kaffekoppen er unnagjort, og nå venter havregrøt og islandsk youghurt. Lite på programmet i dag. Står noen busker som venter på å bli klippet, men de kan vente til det blir tørt. Fortsatt varmt og klamt og mer uvær på gang.

Blir vel litt fotball her også.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2018, 15:35   #11
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Sløv søndag fra tiggerstaden. Her går det i klesvask, "Grand Designs" og balkongsitting etter dagens forsøk på opprydding av bookinger. Været er så bra at ei dame ligger og soler seg på plenen utenfor. SAS er fortsatt ikke synkronisert med United på tid og flightnummer for en flight i vinter. Og for min neste tur har SAS enda ikke foretatt den tradisjonelle flyttingen av meg til et annet sete. Dette får meg til å frykte at noe er galt. Har SAS tenkt kansellere noen av flightene?

Også i kveld er det utfordring med booking. Etter litt "bangla bing" på Rådhusplassen er jeg invitert på to middager. De kolliderer ikke i tid, men på meny da jeg ikke har tenkt ta to fulle middager. Den første restauranten har kun akseptable ting på dessertmenyen, mens den siste restaurnten har noe fristende som forrett/salat. På drikkefronten har jeg kun funnet noe bra på den siste restaurenten. Å bytte om på rekkefølge av restaurantene er ikke mulig så dette blir en utfordring.

Ha en god en alle som har bedre styr på bookinger og logistikk.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2018, 16:12   #12
Polaris
Free Luigi

Hallå.

Sur for at SAS har byttet CRJ 900 til ATR72 på en flight i framtiden. Jeg flyr ikke med det bedritne ATR72-selskapet som SAS har hyra inn, så nå blir det surk på telefon og ombooking eller avbestilling. Skal virkelig ikke være mulig å booke med SAS uten å måtte sitte og niovervåke bestillingen for å være sikker på at ikke noe østblokk-propell står og venter på deg som en uønska overraskelse på flyplassen. Irriterende.

Jæjæ. Langt og lenge til neste flyvning og er glad for det
Old 19-08-2018, 16:57   #13
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Hallå.

Sur for at SAS har byttet CRJ 900 til ATR72 på en flight i framtiden. Jeg flyr ikke med det bedritne ATR72-selskapet som SAS har hyra inn, så nå blir det surk på telefon og ombooking eller avbestilling. Skal virkelig ikke være mulig å booke med SAS uten å måtte sitte og niovervåke bestillingen for å være sikker på at ikke noe østblokk-propell står og venter på deg som en uønska overraskelse på flyplassen. Irriterende.

Jæjæ. Langt og lenge til neste flyvning og er glad for det
Hva er problemet med equipment change? Er vel bedre det at enn flyet ikke går?

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2018, 17:21   #14
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Hva er problemet med equipment change? Er vel bedre det at enn flyet ikke går?

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Når jeg booker en billett hvor det står "Operated by: CityJet CRJ900" så er det det jeg kjøper. Jeg kjøper ikke billetten for at den skal byttes ut med Regional Jet OÜ og ATR72. Når folk har konkrete redsler og ikke takler å fly med den flytypen, blir det vanskelig å forholde seg til et selskap som hele tiden endrer på rutetabellen og setter inn elendig flymateriale fra et wetleaset ymse selskap. Én ting er å bytte fra 737-800 til 737-600, en helt annen ting er å bytte fra jet til propell, og sogar fra et "nogenlunde ordentlig selskap" til et jallaselskap. Uakseptabelt. Rykker nærmere boikott av SAS på Hamburgruta, og heller spise i seg Norwegians elendige rutetabell men allikevel forutsigbare "you get what you pay for".
Old 19-08-2018, 17:39   #15
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern;114241[emoji646
]Harrytur har da ikke noe for seg på søndager når Systemet er stengt?

Selv om Systemet er stengt så klarte reisefølget å blåse av noen lapper likevel. Godt alle butikkene vi var innom på kjøpesenteret tok Amex, så ble ikke turen helt bortkastet

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2018, 18:33   #16
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Glad søndag fra Ris. Vellykket feiring i går og i natt...men trening ble det alikevel i ettermiddag - på Jevnaker. Nå mat og vin i stuen.
EB is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2018, 23:03   #17
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

God søndag fra PDX, på vei til San Jose og Cupertino som blir standard de neste 6 ukene. Gikk en lang tur på Reed College Campus tidligere i dag sammen med den lille italienerinnen og avdeling Voff! Reed var jo hvor Steve Jobs tasset barbent rundt og tok Caligrafi som ble en viktig del av det han senere kreerte - utmerket start på 6 uker.
Embrummer E175 ned til San Jose i ettermiddag, synes å observere en forskjell på VingLets - disse lokale variantene har nærmest 45 grader vinkel mot 80-85 på de jeg har fløyet i Europa. Ellers en lokal Hazy IPA i forgrunn -
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DE061D27-7D5A-46A4-A333-A5FFA379D0AE.jpg
Views:	167
Size:	88.5 KB
ID:	45478  
Old 20-08-2018, 07:09   #18
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post

Embrummer E175 ned til San Jose i ettermiddag, synes å observere en forskjell på VingLets - disse lokale variantene har nærmest 45 grader vinkel mot 80-85 på de jeg har fløyet i Europa.

E175, kun den og ikke de andre variantene, fikk nye winglets i 2014 som endel av en oppgradering av typen. Så er de produsert etter dette er de wingletene på 45 grader
Reply

Posting Rules