![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Location: Somewhere near(-ish) OSL
Posts: 661
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,692
|
![]()
Står to Virgin 787 parkert på LHR uten motorer nå.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,195
|
![]() Quote:
BA forsøker å hente inn 332 fra QR og har blant annet kansellert en av tre avganger til LAX i en periode (den som går med 787). VS har også problemer og justerer vel på bruk av 789 med blant annet å flytte 332-maskiner ned fra MAN. LAN har hentet inn maskiner fra Vamos og det er sikkert andre selskap som sliter også. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,195
|
![]() Quote:
BA forsøker å hente inn 332 fra QR og har blant annet kansellert en av tre avganger til LAX i en periode (den som går med 787). Umulig å si om det er kausalt, men de har kraftig redusert antall 747-maskiner som skal ut av flåten. Muligens for å forhindre hull i flåten når 787-maskiner blir stående. VS har også problemer og justerer vel på bruk av 789 med blant annet å flytte 332-maskiner ned fra MAN. LAN har hentet inn maskiner fra Vamos og det er sikkert andre selskap som sliter også. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,387
|
![]()
VS ikke bare flytter 332 .. hadde det ikke vært for motorproblemene hadde de ikke vært anskaffet i det hele tatt og vi her i ATL kunne nytt en daglig 747.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,913
|
![]()
Rolls-Royce ønsker nå at at også package B og TEN motorene i Trent 1000 serien og skal sjekkes, og ikke bare package C, for å være på den sikre siden. Det betyr samtlige 787 maskiner levert med Rolls-Royce motorer
https://www.flightglobal.com/news/ar...checks-449346/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,554
|
![]()
Norwegian er urolig for sommertrafikken og har leid inn ekstra materiell i tilfelle trøbbel med Dreamlinerne:
https://www.nettavisen.no/na24/norwe...423500226.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]()
Hva er regnet som root cause på disse utfordringene?
Er det at effektuttak begynner å nærme seg taket, eller har det med gearing å gjøre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,913
|
![]() Quote:
For RR er det korrosjonsrelatert sprekkdannelse på turbinbladene som er problemet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisan Radiv!
Quote:
Det andre problemet de har var sprekkdannelse i det andre steget paa inter-stage (IP) compressor bladene, der resonans ved enkelte hoeye motor setting og atmosfaere forhold skapte vibrasjoner. Disse problemene er nok ikke noe problem for Rolls Royce aa fikse, men man maa ha motoren av, paa et overhal verksted, og nye deler... Dette med effektuttak og gear vifte, hvis det er det du refererer til, er en annen diskusjon som passer best paa et fly og oel treff… ![]() Haaper dette gir deg litt innsikt til dette problemet. Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Upcomming flights:? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
G-CKHL msn 63310 ble LN-LNP 08.05.2018.
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering Last edited by 1944vintage; 09-07-2018 at 22:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,692
|
![]()
Stemmer. Bilde fra StHsns-tider
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,178
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Aha....så slipper jeg enntur til optiker
![]()
__________________
Upcomming flights:? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Newcomer
Join Date: Jul 2017
Posts: 30
|
![]()
STATUS NORWEGIAN LH OG PARKERTE FLY
LN-LNG, som har vært parkert i København siden tidlig i vår, fløy i dag København - Paris, men turen videre til Boston ble kansellert. I følge Norwegian sine hjemmesider på grunn av bakkeskade. LN-LNJ, som har stått i London siden 31. juli, forflyttet seg i går til Oslo. LN-LNV(ex. G-CKNY) ser ut til å være parkert i Birmingham. Status er oppgitt som "stored". LN-LNP står vel fortsatt uten motorer på OSL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,178
|
![]() Quote:
![]() ![]() Dette er 1 stk. 787-8 og 3 stk. 787-9. Kan de samme motorene brukes på 8'eren og 9'eren? Så hvis de heller vil få 787-9 i gang da kan de flytte motorer fra 8 til 9 eller?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,600
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,178
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,387
|
![]()
Og ting blir ikke akkurat bedre ...
https://www.bloomberg.com/amp/news/a...787-groundings Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian Air Shuttle ASA has selected the Rolls-Royce Trent 1000 | sail4fun | Flyforum | 11 | 06-04-2011 20:27 |
Oppstart av første RR Trent XWB | Someone | Flyforum | 0 | 18-06-2010 15:15 |
Rolls-Royce tester Trent 1000 | Desk pilot | Flyforum | 10 | 13-09-2007 10:20 |
Boeing i forhandlinger om opp til 1000 787'er ... | LN-MOW | Flyforum | 2 | 18-07-2006 14:21 |
787 og vedlikehold | LN-MOW | Flyforum | 0 | 23-02-2005 09:47 |