Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 22-05-2018, 20:59   #1
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Copper River Salmon Tirsdag

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Takk, men ifølge websidene til Trenitalia tar det over 2 timer fra FCO til Napoli og det går ifølge dem ikke tog om kvelden. Og tog videre til Sorrento går det ifølge dem kun sjeldne dager. Google mener turen skal ta 11 timer... Har derfor ikke sett det som et alternativ for å komme meg med tog til Sorrento fredag kveld.

Har reist strekningen med tog for veldig lenge siden, men det var via Salerno og ikke Sorrento.
Vel er ikke sikker paa at du skal basere deg paa noen faa kilder, naa har jeg riktignok tilbrakt en droey maaned i Napoli, men fant raskt at siste tog fra Roma Termini gaar 21:41 daglig (og omtrent hvert 30 minutt foer det). Siste tog fra Napoli til Sorrento gaar daglig 21.41
https://www.eavsrl.it/web/sites/defa...20Sorrento.pdf

Det er jo ogsaa mulig aa ta en natt i Napoli, flere meget gode hoteller i gang avstand (ja ogsaa paa kvelden) fra Stasjonen - saa ta morgen "ekspressen" 07:11 - da er du i Sorrento 08:17....

Salerno er jo et stykke syd for Napoli - og det er lite tog langs Amalfi kysten.
Old 22-05-2018, 22:27   #2
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: Copper River Salmon Tirsdag

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Vel er ikke sikker paa at du skal basere deg paa noen faa kilder, naa har jeg riktignok tilbrakt en droey maaned i Napoli, men fant raskt at siste tog fra Roma Termini gaar 21:41 daglig (og omtrent hvert 30 minutt foer det). Siste tog fra Napoli til Sorrento gaar daglig 21.41
https://www.eavsrl.it/web/sites/defa...20Sorrento.pdf

Det er jo ogsaa mulig aa ta en natt i Napoli, flere meget gode hoteller i gang avstand (ja ogsaa paa kvelden) fra Stasjonen - saa ta morgen "ekspressen" 07:11 - da er du i Sorrento 08:17....

Salerno er jo et stykke syd for Napoli - og det er lite tog langs Amalfi kysten.
Takk, men det tidligste jeg kommer meg til FCO er 21:05... med Norwegian og da rekker jeg garantert ikke toget sydover. Og overnatting et annet sted enn destinasjonen er uaktuelt for en helgetur. Jeg har som hovedregel minst to overnattinger og en hel dag mellom på destinasjonen.

Hadde ikke tenkt reise til Salerno nå. Sa bare at jeg hadde vært der tidligere.

Om jeg flyr til FCO er jo et alternativ å bare dra til Ostia som jeg enda ikke har fått med meg, men jeg klarer ikke fylle en hel helg der og jeg vet ikke om noe annet å få med seg i nærheten. Har både Tivoli og Herculaneum på todo-listen, men de ligger for langt unna.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules