![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 380
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Lifetime EBG
Join Date: Jan 2016
Location: Oslo
Posts: 33
|
![]()
Da har SAS ifølge Reuters bestilt en 330E for å erstatte en 340 (forhåpentligvis LN-RKP).
Levering våren 2019 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,119
|
![]()
Ser ut som den bestilles rett fra Airbus? Mistenker da dette har da vært nesten klart lenge for med levering våren 2019 er jo produksjonen av long lead items her alt i gang
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
|
![]()
Eller også er det en anden kunde de har overtaget et slot fra
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
Posts: 754
|
![]()
Det har blitt sagt her at LN-RKP skal settes på bakken (og være delefly?) mot slutten av 2018.
Da tipper jeg SAS ønsker å ha den nye A330-maskinen klar til sommerprogrammet begynner i 2019. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,119
|
![]()
Ikke umulig bestillingen henger litt sammen med A320neo bestillingen, det kombinert med man bør i dag få en A330 "classic" relativt billig fra Airbus, gjør at når SAS tar en sale-leaseback på denne, så skal det ikke alt for ille leasingpris til for å kunne ta en kortsiktig gevinst her i 2019
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,477
|
![]()
Mulig den skal erstatte RKP, men blir uansett å regne som flåteøkning da den vil komplettere fly som allerede er i bestilling som dette. Good news.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,119
|
![]() Quote:
![]() Men som du sier, i praksis en liten flåteøkning, da LN-RKP jo ikke ligger inne med "fullt program" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,477
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,894
|
![]()
Ville de brukt så mye på kabinoppgraderinger om flyene skulle ut etter 3-4 år?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
|
![]()
Kan det genbruges? Pilles ud af en 340 og sættes ind i en 330?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,894
|
![]()
Det er jo kanskje en mulighet. (?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 778
|
![]() Quote:
Ettersom LN-RKP er eneste maskin SAS ikke har oppgradert kabin-interiøret(foruten sette inn PLUSS-seter fra "gammelt" SAS-interiør), er dette trolig en bestilling de har hatt i planene ganske lenge. Det eneste som var litt "FLOTT" med denne maskinen da den kom inn i flåten, var at den hadde da-tidens flat-beds i C-class mens dette ennå ikke var på øvrige SAS-masiner. Tenker det er en del SAS-stewards som er lettet for at denne maskinen nå endelig forsvinner ut av flåten. Last edited by FBI2012; 12-04-2018 at 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2011
Posts: 1,705
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Hvordan er ordreboken til A330 "classic"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,119
|
![]()
89 stykker ved utgangen av mars, hvor 37 A330-200, 4 A330-200F og 48 A330-300
Av de 37 A332 maskinene er 17 MRTT maskiner (og her kommer det trolig flere), mens det er et par usikre ordre blant resten: Jet Airways: 5 og Iran Air 8 hefter det en liten usikkerhet ved |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2012
Location: Boden, Sweden
Posts: 502
|
![]()
Vet vi något om MSN för denna maskin? Med leverans Q1 2019 bör den väl snart synas i produktionslistan.
__________________
/ Peter [url=http://my.flightmemory.com][img]http://my.flightmemory.com/pic/Stromoren.gif[/img][/url] |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,477
|
![]()
Den er MSN 1928.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,894
|
![]()
Nå har SAS endret til A330 på sk901 fra og med 1. juni neste år, som vil si 9 330 i drift fra denne dato.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Vet vi noe mer om denne bestillingen, og når LN-RKP leveres tilbake? Virker som RKP er godt brukt selv nå på vinteren - det ble jo aldri noe reservefly, slik SAS opprinnelig snakket om, selv om den av og til har litt opphold i driften.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Nyhet: Hogan A330-300 1:200 | LN-MOW | Samlerhjørnet | 0 | 17-07-2014 21:01 |
China Southern bestiller 10 A330-300 | Someone | Flyforum | 0 | 05-12-2012 12:02 |
Cathay bestiller ytterliger A330-300 og 777-300ER | Someone | Flyforum | 8 | 29-04-2011 19:21 |
High above - SAS A330-300! | OSL Inside | Flyforum | 1 | 09-03-2005 12:00 |