![]() |
|
![]() |
#481 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Sukk ... prøv å les teksten ....
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | ||
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]() Quote:
Quote:
Streaming er definitivt nytt. Joon sitt system har jeg ikke testet, men Norwegian sitt er i liket med SAS sitt første generasjon system tregt og ustabilt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Sent from my SM-G930F using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Ikke gratis, bakt inn i prisen slik at alle må dele på regningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Den leste jeg. Leste du hva jeg skrev?
"SAS skal beholde konseptet for Wifi, de skal bare øke hastighet og dekningsområde."
![]() |
#486 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Slik jeg skjønner det så vil SAS med økt hastighet ikke lengere sperre for diverse streamingtjenester.
De skal altså ikke tilby lokal streamingtjeneste på flyet slik som Norwegian og Joon.
![]() |
#487 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() ![]()
Upcoming: TRD-OSL Last edited by LCH; 07-03-2018 at 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Newcomer
|
![]()
Fløy en tur med OY-KBB i dag, og fikk testet det nye høyhastighet wifi. Fungerte egentlig veldig bra. Testet YouTube, Netflix og Tidal (iphone7) i tillegg til vanlig surfing. Streamet film på Netflix helt til fest setebeltskiltet slukket
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]() Quote:
Fløy med maskinen for et par uker siden, da var skiboksen på plass, men systemet var ikke aktivert enda. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
Newcomer
|
![]()
Tipper de driver å tester systemet (var med et «wifi crew» ombord). Var foresten oppdatert påloggingside.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
Newcomer
|
![]()
Hva i alle dager er et "wifi crew". Er det systemteknikere (IT-folk) eller lignende som hadde til oppgave å teste wifi-systemet?
Er det noen som vet om/når høyhastighets-wifi blir rullet ut på langdistanseflyene. Og om noen allerede har det, vet noen hvilke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det noen problemer med wifien for tiden? Fløy t/r Boston sist uke og det gikk an å koble til wifien, men ingenting kom opp noen av veiene på både iPad og iPhone.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Man må ha installeret Chrome eller noe slikt for å kunne logge inn hos SAS. Hadde mange flighter uten fungerende nett før jeg fant ut hva som var problemet.
![]() |
![]() |
#494 |
Helgeturekstremist
|
![]()
En kort guide til hvordan man kommer inn på Wifi når man flyr SAS:
1) Ha innstallert flere nettlesere. Innloggingen er ikke kompatibel med standard nettleser på de mest solgte mobilene. 2) Etter oppkobling til nettverket prøv i en annen nettleser å aksessere en adresse med HTTP (Altså ikke HTTPS) og du få da opp innloggingssiden. 3) Prøv alternativene for innlogging, men ofte fungerer ingen av dem. Grunnen kan være manglende forbindelse eller synk med brukerdatabasen. Betjeningen kan hjelpe med å taste inn brukernavn og passord til en superbruker som logger alle inn. 4) Gå tilbake til vanlig nettleser når du er online.
![]() |
#495 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
På mine to siste reiser, til og fra SFO, så funket wifi på utreisen (OY-KBM) men ikke på returen (LN-RKF). Fikk beskjed fra crewet om at wifi var inop på RKF.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Du må virkelig slutte å spre sånne bastante usannheter som du har for vane å gjøre her på forumet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Er ombord i LN-RRE mellom Tromsø og Oslo nå, og ny internettløsning funker helt strålende på min iPad. Kun å logge seg på med EB-nummer og passordet man bruker på nettsiden. Sidemannen min er med som brukerstøtte, han er trolig fra SAS IT avd. India.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Supert om noen tar speedtest om bord og poster resultat.
Raskt eller Tregt internet er ganske intetsigende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
一期一会
|
![]()
Målinger med http://www.speedtest.net/ (og mobilapp) om bord på fly er ikke helt sammenlignbare med tall på bakken.
Generelt så sliter WiFi i lufta med treg responstid og du bør velge server manuelt for å få en fornuftig måling. Speedtest kan i 40 000 fot vise 0.3 Mbps ned og føles okay til websurfing. Den kan også vise 5 Mbps ned – men være ustabil, ha stort frafall og oppleves som dårlig. Aktiv VPN vil spise litt ekstra båndbredde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Hanspetter.info virker imponert. Selv om han er sponset, så virker det solid.
https://hanspetter.info/med-wifi-pa-...kker-pa-ferie/ |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Novair - status om regularitet (2017-tråden) | Someone | Flyforum | 41 | 06-07-2017 22:59 |
SAS snart klar med ny flystrategi | janusk | Flyforum | 71 | 13-10-2011 09:43 |
Panasonic ser 'massiv etterspørsel' etter inflight internet. | LN-MOW | Flyforum | 1 | 12-08-2011 11:12 |
SAS snart klar med flysurf | Farmer | Flyforum | 3 | 05-10-2004 09:21 |