![]() |
|
![]() |
#21 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]() Quote:
Ingen ETOPS-krav om at ekstra tanker må installeres - det er i tilfelle en frivillig option for å øke rekkevidden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,311
|
![]()
Første 737-8MAX til Icelandair
Fra Twitter: ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,393
|
![]()
Vil denne kunne fly til alle dagens «757-destinasjoner»? Eller må Icelandair i fremtiden også ha andre typer i flåten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,311
|
![]()
Nei, de vil ikke klare de lengste rutene
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,393
|
![]()
Sjanser for at det kommer noen 787-8 inn i flåten da kanskje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,311
|
![]()
Da må de i så fall bestille noen flere, da de solgte/ga bort de originale bestillingene til Norwegian
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Skal Icelandair kjøpe nye 787, så må de nok først endre modellen sin. De har ikke råd til å la nye fly stå hele dagen i ro på en flyplass slik de gjør i dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]()
Det er nok helt klart sånn at modellen deres er laga for billigere materiell, ja. Hvordan er statusen på 757-flåta deres, har den lang levetid igjen eller må de se seg om etter erstatning?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,563
|
![]()
Kan kanskje være en aktuell kunde for relanseringen av 767?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,311
|
![]() Tja, eller en potensiell kunde av brukte fly. Akkurat som 767ene de nå har. Og nødvendigvis ikke 767 for all fremtid heller |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,565
|
![]()
Med alle de noe nyere modellene av A330 som fases ut av andre selskaper om dagen, så er vel det også et mulig alternativ for noe rimeligere enn nyeste 787/A350...? Og så var det vel A321NEO som hevdes å ha lengere rekkevidde enn 757-200 dersom de likevel skulle hatt noe nytt...
__________________
Mvh Gunnar |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]()
Slik Hickok bemerker, så er det vel uaktuelt med mye nytt materiell til erstatning for 757 hos Icelandair. Siden flyene står mye i ro på bakken taler det for billigere, eldre fly. Det er mer økonomisk enn mer effektive, nye fly i deres tilfelle.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,311
|
![]()
Både og, og de nye 737Max maskinene skal settes inn på ruter det går 757 i dag. Det er først og fremst på Icelandair sine lange ruter at flyene står lenge før de returnerer. De fleste rutene deres er jo faktisk til det østlige USA og Canada, hvor flyene returnerer med en gang
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]()
Ja, det var bare unøyaktig av meg. Det handla vel om de rutene som er for lange for Max
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,656
|
![]()
Da hadde første FI-MAX first flight i går:
http://boeing-test-flights.blogspot....air-first.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,311
|
![]()
Første MAX er nå malt, og ser ut som de endrer litt på fargeskjema, ved å gjøre det litt blassere
https://mobile.twitter.com/KariKaras...14068069928964 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Blåfargen er heller ikke trukket over nesa som på sine større søsken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
Maskinen ser unektelig veldig ferdig ut med tanke på dekorering, og så vidt jeg kan skimte er "glansen" i den gule logoen på halen borte. Det er heller intet gult belte å skue over det blå langs skroget. Gitt at dekoren er endelig, er det nok en sørgelig "forbedring" til det enklere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,462
|
![]()
Ser billig ut. Det gamle er mye finere.
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Ser ikke bra ut, håper designet blir justert. Noe nytt om hvilke ruter de skal brukes på?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Allegiant bestiller 737 MAX | LN-MOW | Flyforum | 21 | 05-11-2024 23:50 |
The 737 MAX descends much slower than the 737 ? NG | ENZV | Flyteknisk forum | 3 | 15-09-2021 11:50 |
Ryanair bestiller 75 737-MAX 200 | Someone | Flyforum | 4 | 04-12-2020 09:31 |
Icelandair B737-800 MAX Modell | Tarzan | Samlerhjørnet | 0 | 18-11-2018 00:48 |