![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2013
Location: OSL
Posts: 119
|
![]()
Jeg var overbevist om at det ikke er lov å fly kommersielt med fly med Kun en motor.
Setter meg ikke i fly eller helikopter med kun en motor. Dog noen med felles gearboks. Birdstrike og mistet oljetrykk osv kan jo skje. Hva da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2013
Location: OSL
Posts: 119
|
![]()
Fra EASA: Flight crew training and checking must cover ”practice of the forced landing procedure until touchdown in simulated IMC, with zero thrust set, and operating with simulated emergency electrical power.“ Flight planning must address ”procedures to ensure that the routes and cruising altitudes are selected so as to have a landing site within gliding range. Dette er ikke mulig over vann og innimellom fjell.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
|
![]()
Det er begrensninger i Europa, i andre deler av verden er det mye kommersielle selskaper som driver med en motor. Lokalt og over grensen har vi flere store selskaper f.eks. Harbour Airlines med 12 destinasjoner, 37 fly aktive (med 6 paa vei inn i flaaten) og som transporterte 420.000 passasjerer i 2016 (2017 tallene er ikke paa plass ennaa, men det var vekst) av de 37 maskinene er 35 en motors.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
FlyViking - statustråd | jameson82 | Flyforum | 801 | 30-12-2017 14:03 |
FlyViking | putzmeister | Bilder & foto | 1 | 20-07-2017 18:50 |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |