![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2015
Posts: 55
|
![]()
Varit en antal olika problem sedan starten, men till största delen att materiel inte håller enligt den planlagda livscykeln.
Vissa av problemen går på timmar (FH) vissa på cycles (FC). Det som är störst i media nu är väl korrosion av HPT (high pressure Turbine) som går på cycles I'm minnet inte felar. Sent from my KFFOWI using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,112
|
![]()
Det rapporteres også om problemer i det som kalles Intermediate Pressue Compressor (IPT).
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian Air Shuttle ASA has selected the Rolls-Royce Trent 1000 | sail4fun | Flyforum | 11 | 06-04-2011 20:27 |
Oppstart av første RR Trent XWB | Someone | Flyforum | 0 | 18-06-2010 15:15 |
Rolls-Royce tester Trent 1000 | Desk pilot | Flyforum | 10 | 13-09-2007 10:20 |
Boeing i forhandlinger om opp til 1000 787'er ... | LN-MOW | Flyforum | 2 | 18-07-2006 14:21 |
787 og vedlikehold | LN-MOW | Flyforum | 0 | 23-02-2005 09:47 |