![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,481
|
![]()
Passasjerer: 2.691 -2,9%
ASK: +1,0% RPK: -3,6% Fyllingsgrad; 76,1% -3,7pp Yield: 0,93 +7% (+9% valutajustert) PASK: 0,69 +2% (+4% valutajustert) https://www.sasgroup.net/en/wp-conte...017-171110.pdf Færre passasjerer, men hver passasjer betaler mer for billetten, slik at inntektene totalt sett faktisk øker. Så egentlig motsatt tendens sammenlignet med hva man ser hos mange andre |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Yield Freaks.
-3% seatloadfactor. Trenger man virkelig störte Fly?
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Posts: 196
|
![]()
Var ikke det veldig lav kabinfaktor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Nei.
Ser ut som SAS ønsker å tjene penger i stedet for å kunne slå seg på brystet og skryte over fulle fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,593
|
![]()
76.1 er høyt for et nettverksselskap. Vanlig tommelfingermatte sier at man har trøbbel med å fylle demand i peakene når kabinfaktor er over 70%. Så dette er sterke tall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Posts: 196
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trafikktall SAS november 2017 | Someone | Flyforum | 5 | 07-12-2017 19:38 |
Skandinaviske trafikktall oktober 2017 | Someone | Flyforum | 8 | 26-11-2017 00:06 |
SAS august 2017 trafikktall | Someone | Flyforum | 0 | 07-09-2017 12:56 |
SAS trafikktall april 2017 | FlightDeck | Flyforum | 3 | 08-05-2017 12:30 |
SAS trafikktall januar 2017 | Someone | Flyforum | 11 | 10-02-2017 19:37 |