![]() |
|
![]() |
#1141 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() Quote:
Men back to topic... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1142 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Nei, slikt skjer ikke hos alle selskaper, og det viser at selskapet fungerer dårlig. En tilfeldig kansellering ville jeg aldri tatt opp, dette er noe annet. Last edited by Pilot1; 15-10-2017 at 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1143 | |
NorFlyer Front Row
|
![]() Quote:
Last edited by 73H; 15-10-2017 at 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1144 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
I dag sliter de; store forsinkelser pga et fly som ikke er flydyktig; en sensor som ikke virker ifølge Giæver. https://www.an.no/bodo/samferdsel/fl...g/s/5-4-630256 FVK306 Tromsø-Skagen er nærmere fire timer forsinket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1145 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mange kanselleringer og forsinkelser i går og i dag, men selskapet selv skriver: "Trafikkinformasjon
Alle flyvninger er satt opp som normalt." Hvordan går det med informasjon, mat og 250 euro++ standardkompensasjon? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1146 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flyviking har som mål å fly 350000 passasjerer i 2018.
"Men da kan vi ikke ha så mange tomme seter som i dag". Sier markedssjef Bock på møte i Alta. Tja. https://www.ifinnmark.no/alta/nyhete.../s/5-81-622526 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1147 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fjerde dagen på rad med mange kanselleringer, det betyr kanskje at det er kommersielle kanselleringer? Jeg tror ikke det er mye hjelp i å håpe på "færre tomme seter i 2018" uten å drive skikkelig i dag.
Fra de reisende de siste dagene på flyvikings facebook, ingen av de er besvart: "Svært lite imponert over kommunikasjon til Flyviking! Skulle reise fra Alta til Tromsø 05.11.17, men da jeg kom på flyplassen viser d seg at flyet er kanselert. D e forståelig at fly kan kanseleres. Men d e vell på sin plass å få ei melding om d i forkant?" "FlyViking kansellerte en ettermiddagsflight som medførte at kundene som ikke kunne vente til neste flight dagen etter ble overlatt til seg selv." "Dårlig sabilitet i flyavganger. Får heller ikke beskjed når fly blir kansellert. ingen kontakt med kundeservice." "Ingen god start på første tur med FlyViking. Sitter på Stokmarknes og venter. Flyet skulle gått 18.25. Ny tid er 20.40. Ikke ett ord fra FlyViking." |
![]() |
![]() |
![]() |
#1148 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1149 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det gjør vel ikke noe om man ikke vet når/om flyet går bare det er billig nok, eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1150 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og - hvis vi ser på regulariteten til de konkurrerende selskaper -
Hva sier tallene da ?
![]() |
#1151 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Da sier vel tallene at hovedkonkurrenten var verdens mest punktlige regionale flyselskap iallfall 2 av de siste 4 månedene, mener jeg å huske. Og ja, jeg er klar over at WF hadde en del problemer i sommer, hvis det er det du hinter til... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1152 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Med tanke på tidligere innlegg:
Realiteten er vel at FVI har færre kansellerte flyginger av annonserte enn WIF. Kåringer i media er irrelevant.
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering Last edited by 1944vintage; 10-11-2017 at 00:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1153 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Media? Altså, det er vel Flight Stats som har stått for denne kåringen. De er ganske etterrettelige, mener jeg. Jeg har ikke satt meg direkte inn i tallene, men hvis du teller avgang for avgang så må man i så fall huske på at WF opererer ca 20 ganger så mange flighter som VF per dag. I tillegg må man huske på at WF har en del melkeruter, særlig i Finnmark, hvor én kansellering, i statistikken kan bli til 5 pga at hele ruta nødvendigvis blir kansellert. Som sagt, jeg bare refererer videre ting jeg har lest. Sitter ikke på sammenlignbart tallmateriale sånn her og nå. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1154 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#1155 |
ScanFlyer Blue
|
![]() Jeg HAR sett statistikken på Flight Stats, hvor det står hvitt på svart. Jeg har ikke tallene til VF. Kan ikke du finne dem fram da, siden du er så bastant? Sånn ettordstrolling tilfører ikke all verden til diskusjonen,synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1156 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Greit at du har stor tiltro til Flightstats mm. Tidligere tråder har vel vist svakheten til den og lignende websider.
Jeg har tall for det vi diskuterer, men siden disse ikke er offentlige, så får vi vente på eventuell publisering. Må ta med at jeg er hverken for eller mot enkelte flyselskaper. Har levd med /vært engasjert i luftfart i over 60 år og har /hatt mnge venner "oppe i lufta". Widerøe lever fortsatt på gammel "sympati" til tross for at "i følge pensjonerte ansatte" de ikke kjenner igjen selskapet. Etter "samboerskapet" med SAS, og hvor "Excelrytterne" fikk overtaket.
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering Last edited by 1944vintage; 10-11-2017 at 00:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1157 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Widerøe lever fordi det er et selskap som er veldrevet. Hva er det som er blitt så dårlig i WF? Jeg må si jeg stortrives. Det er klart selskapet ikke er det samme som for 25-30 år siden. Ikke er 2017 det samme som 1980 heller. Tidene forandrer seg, men enkelte gamle stabukker gjør nødvendigvis ikke det samme og lever med hodet romantisk plantet 30 år tilbake i tid. Angående statistikken som vi i utgangspunktet var inne på, så får vi bare være enige om å ikke ta hverandres tallmateriale for god fisk og evt vente til noen harde bekreftede tall kommer på bordet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1158 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Enig i siste formulering.
Også at nye tider krever ny tilnærming. Men jeg vil ikke avskrive "gamle stabukker". Forholdene var heller ike statisk i "gamle dager". Måten å tilpasse seg dette er det som er forandret. Fint at du trives hos WIF som relativt nyansatt. Hva sier dine kolleger om forandring på "roster" og avtalevilkår ?
![]() |
#1159 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg vil nå ikke anse meg selv som nyansatt akkurat. Har fått en god del år på baken der allerede, og har det som sagt helt fint. Jeg vil vel heller ikke akkurat påstå at WFs pilotgruppe er en 100% homogen forsamling, så det å svare på hva folk mener om roster og avtalevillkår blir som å spørre hvor langt et tau er. Uansett, hvis enkelte pensjonister sier de ikke kjenner igjen selskapet, vil jeg påstå at dette er et resultat av at de er et produkt av sin yrkesaktive samtid, hvor mange ting var annerledes. Sikkert også måten å tilnærme seg ulike utfordringer. Såpass mange eldre piloter har jeg omgåtts, at jeg til en viss grad vil si jeg kjenner typen. God natt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1160 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fylkespolitiker i Finnmark redegjør for årsakene for FlyVikings endelikt, med en del dikteriske friheter.
https://www.ifinnmark.no/debatt/vest.../o/5-81-945187 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NextMove - nytt "flyselskap" på OSL-OLA | Twin Otter | Flyforum | 9 | 27-02-2018 12:09 |
FlyViking starter Ørland - Oslo OKT17 | NorFlight | Flyforum | 32 | 23-09-2017 19:32 |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |