![]() |
|
![]() |
#201 |
Newcomer
|
![]()
Jeg skal fly TOS-OSL-HEL-PVG med Norwegian til Oslo og Finnair videre til Shanghai. Så lurte jeg på om 1,5 time på Gardermoen er i korteste laget med en mellomlanding der jeg må ta ut bagasjen og sjekke inn på nytt?
Det er snakk om 1 pinsedag (søndag 4 juni). |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
<mod>
Det har vært ryddet opp litt rundt om kring: Diskusjoner om "Connecting Norway/Domestic Transfer"-konspetet: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=119401 Generelt om transfer på OSL - denne tråden </mod>
![]() |
#203 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvis de er litt trege med bagasjen, kan du fort gå på en smell der ja...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Hvis jeg skulle tatt ut bagasjen og sjekket inn på nytt, så hadde jeg nok bevilget meg mer enn 1,5 time i mellom, ja. Jeg har gjort det før, og det har gått bra, men det var kanskje mer flaks enn god planlegging. Finnair stenger også innsjekk for Europa-Asia 1 time før avgang, så da begynner fristen å bli svært knapp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ok, men blir fortsatt knepent om flyet er litt seint og bagasjen tar en halv time med å komme på båndet. Det er ikke veldig uvanlig på OSL.
Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
![]() |
#207 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]()
Skal sitte fire timer i transitt på dagtid på OSL innland i morgen. Tenkte å sitte og jobbe litt (PC og litt snakking i telefon). Har ikke loungetilgang. Kan noen anbefale OK, rolige steder å sitte? Mener jeg har sett noen "båser" i den nye piren, kan det stemme?
![]() |
#208 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Helt vest i avgangshallen ligger Flybar, gode seter lite folk og god utsikt over hele hallen.
![]() |
#209 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#210 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Ellers er det som regel ganske stille ved News Bar ute ved gate B1 på pir syd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg vil helst holde meg i sikker sone... Ytterst på B-piren høres jo ikke så dumt ut. Takk for tipset!
![]() |
#212 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det stemmer, ja. Mener det ligger ca. ved C6. Pleier å sitte der selv dersom jeg selv er på farten innenlands. Det kan til tider være litt trangt om plassen der, avhengig av tid på dagen, hvilken dag, og om du treffer et "transit-rush" eller ikke. Men absolutt verdt et forsøk, og kan absolutt anbefales da det faktisk er et etter forholdene rolig hjørne av flyplassen (har inntrykk av at gatene rundt i hovedsak benyttes for utlandsflyvninger).
![]() |
#213 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ved News Bar pleier jeg å sitte om jeg har lang tid på OSL. Er det få avganger derfra er det lite folk, gode bord/stoler og behagelig å jobbe |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
一期一会
|
![]()
Med fire timer transit hadde jeg tuslet bort på Park Inn eller over på Radisson Blu og satt meg i loungen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#216 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Mest stille plass på innland er bussgatene A16-18 som ligger i underetasjen. De er sjeldent i bruk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Satt og jobbet på den nye kafeen der den nye innlandspiren starter ved 11-tiden en formiddag forleden - der var det helt tomt, og ikke minst mye kontakter!
![]() |
#218 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Skal med ET til ARN i morgen 19.40. Ser DY har avgang med 787 til JFK 19.30. Ryan Air har avgang til London 20.25 og SU til Moskva 20.50. Jeg regner med at alle fly (minus ET) er smekk fulle pga høstferie.
Noen ide om hvor lang tid Passkontroll vil ta ca 19.00? Noen som vet hvor tidlig ET faktisk pleier starte boarding på OSL? |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]() Quote:
Ca slik ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Forventet ventetid 2,5 timer!!!
Sent fra min SM-T530 via Tapatalk
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer | Mekum | Flyforum | 692 | 17-12-2024 17:23 |
Om flyplassen i Roma (transfer, lounger etc) | SQ 777 | Reiseforum | 0 | 24-07-2017 16:31 |
Om Basel, flyplass, transfer m.v. | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 9 | 02-01-2017 12:09 |
StarAlliance lounger på Beijing flyplass | gardkarlsen | Reiseforum | 5 | 13-03-2010 21:04 |
Fantastiske Flyplass-lounger | hurvert | Reiseforum | 0 | 10-04-2008 13:06 |