![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Artig å bruke det kartet.....får så sykt lyst på en jorden rundt tur
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Jeg klikket på linken, men det var ikke helt klart hva du mente man kunne laste ned. (Hvis det er "skjermspareren" så har jeg den allerede. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Ute på tur
|
![]()
Nei, RTW-kalkulatoren.
![]() -A ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Ute på tur
|
![]()
Bleh... ja. makan til kløning fra min side.
![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hei noen spørsmål angående rtw billetter vurderer å ta en tur i januar og kan noen gi ett anslag på hva cph-yvr-sea-syd-sin-nrt-cph vil koste på turist klasse? Vurderer også en tur innom Auckland.
Har sett på endel oversikter men blir ikke alltid like klok på hva den reelle prisen blir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
To forslag: 1. Få bort 300 miles fra ruten så du kan betale for en STARLITE som er en del tusen billigere. 2. Hvis ikke du tar bot 300, så lag en rute som får brukt opp 4000 miles til og får penger for billetten. F.eks. cph-sea-yvr-hnl-akl-syd-sin-nrt-cph er 2600 og noen miles, og da har du enda f.eks. 3000 miles å bruke på å fly en sidetur ut fra SIN til f.eks. cph-sea-yvr-hnl-akl-syd-sin-bkk-sin-nrt-cph uten at det koster mre enn differansen i flyavgifter for bkk, siden du enda er godt under 29.000 miles. Nye BKK åpner jo om litt, så får du sett den. ![]() Flyavgifter på den ruten kan jeg ikke regne i hodet, men om jeg tipper ca 2.500NOK så er jeg ikke langt unna tror jeg. Et veldig OK verktøy for å regne distanser er Great Circle Mapper. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Takk for tips. Er ikke bestemt ennå og er fortsatt kun en tanke jeg sysler med i hodet mitt, men har som mål å få gjort en slik tur i Januar, og endelig reiserute er heller ikke bestemt og om jeg skal via YVR eller heller ikke opp til meg og det kan jo være jeg tar den motsatt vei også
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Ute på tur
|
![]()
Kan hende vi krysser veier da, jeg skal ha en av mine vanlige spinnville i julen og januar, med noe a la bgo-cph-fra-jfk-sfo-nrt-sin-bne-sin-bkk-sin-hkg-sin-lhr-cph-bgo og da har jeg enda 3.000 miles jeg vil finne på noe moro med, som f.eks. tur til sex eller mle.
![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nei i Julen blir det ikke, men det er muligens jeg reiser i før nyttår siden det er sjans for at nyttårsaften skal tilbringes i Vegas, men det blir isåfall en avstikker siden jeg blant annet har $200 med Delta jeg har som mål å få brukt opp. Hvis det ikke blir nyttår i Vegas tipper jeg at det blir avreise like etter nyttår, men da øker også sjansen for at jeg reiser østover. Eneste stedene jeg SKAL innom er SIN og SEA, men har også lyst til å få med meg Australia/NZ siden jeg mangler det kontinentet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Ute på tur
|
![]()
Hold oss oppdatert så skal vi nok finne en rute.
-A ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Jo skal det. Skal leke meg litt med avstander når jeg kommer hjem fra jobb og har noen alternativer jeg vil leke meg litt med...inkludert en skikkelige "gale-mathias" tur som innebærer Sør Amerika også hvilket kan bli litt vel heftig da det ikke er mye *A mellom SA og Asia/Australia
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Ute på tur
|
![]()
En ting å huske på er å sjekke at bileltten bookes og konstrueres slik ta denbruker booking-klasser som gir 100% uttelling for bonus-poeng, det kan for føre til et EBG-kort på en lengre tur og nok poeng til moro.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Ute på tur
|
![]()
Jeg er ikke helt oppdatert her; det har væt e del prat på FlyerTalk sitt *A forum ang. dette og hva flyselskap som gjør det mulig å få poeng ut av dette. Selv ahr jeg bare flydd disse forran gardinen og ikke sattmeg ås mye inni det, men søk på FlyerTalk sitt *A forum og spør evt. der, den gjengen sitter på et hav av kompetanse, som oftest langt over hva du finner hos flyselskapene selv.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Jeg vil anbefale NZ !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg ville lastet ned Star Alliances RTW calculator på Star Alliance
Ser at andre anbefaler denne også det som er fint er at den forteller deg om rutingen din er etter reglene for RTW ticket når du har lagt inn reiseruten |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Ute på tur
|
![]() Quote:
En annen finurlighet med måling av mileage for slike billetter er at en del byer med flere flyplasser så måler man ikke distansen f.eks. LHR-JFK, men LON-NYC. Der finnes også en liste på FlyerTalk i FAW-listen om hvilke byer som har en "coterminal" som angir alle flyplasser for byen. En annen ting, jeg nabefalte Someone over å evt. vurdere å barbere 300 miles for å oppnå en STARLITE fare på billetten; den har bare mulighet for 3-5 stopovers (transfers teller ikke), mens en full xRWSTAR1/2/3 har opp til 15 stopovers. Det er også hauger av andre regler som også finnes klart linket til i FlyerTalk sin FAQ-seksjon på *A-forumet, men om noe lurer så kanjeg de fleste i hodet. ![]() -A |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Star Alliance, One World, Retro og Logo-jets. | TKDahl | Bilder & foto | 9 | 20-08-2011 03:13 |
Star Alliance named as world's best airline alliance | TG923 | Flyforum | 5 | 16-06-2005 18:52 |
Star Alliance Round The World ticket | Per | Flyforum | 0 | 21-01-2005 09:18 |