![]() |
|
![]() |
#981 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#982 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Du er klar over at all historie før 2016 tilhører fly taxi nord? FlyViking alene oppstod fra "intet" som OG's private (hevn)prosjekt, de gjorde det på den "enkle" måten og kjøpte opp et AOC fra Fly Taxi Nord (tidligere Lofotfly etc). Så vidt jeg vet hadde flytaxi nord ingen ting med OG fra før av, annet enn at man kjente til hverandre.
![]() |
![]() |
#983 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Her er litt mer fra Polaris' avishenvisning. Flygesjefen er veldig klar på at det er konflikt.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#984 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fra lovdata:
(1) For å bli godkjent som flygesjef må vedkommende: a)være heltidsansatt i luftfartsforetaket med minimum 3 måneders gjensidig oppsigelsesfrist i ansettelseskontrakten. Hvordan harmonerer dette med at stillingen er lyst ut gjennom ARPI? |
![]() |
![]() |
![]() |
#985 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Med litt innsikt i luftfart og det rotet som eksisterer i FV vil vel kvalifiserte kandidater holde seg unna. Ellers er det utrolig å lese at OG ikke hadde noe med saken å gjøre ovenfor Kristiansen. Kan man tenke seg at Kristiansen , som flygesjef, gis sparken uten at eier og styreformann en involvert? Vi snakker ikke om et konsern , men en liten adm. på noen få personer som alle snakker sammen hver dag. Hvilken komedie!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#986 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
For Jan Kristensen var kravet sikkert oppfylt; oppsagt nå med jobb fram til midten av november. Det spørs imidlertid klimaet blir mellom hovedaksjonæren og flygesjefen den siste tiden. Jeg kan ikke tenke meg til at FV via det polske selskapet utlyser stillingen uten gjensidig 3-måneders.
Last edited by ENBO; 15-08-2017 at 23:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#987 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#988 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#989 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det står fast ansettelse i luftfartsforetaket. Er da ARPI godt nok? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#990 |
Newcomer
|
![]()
[QUOTE=ENBO;1105934]For Jan Kristensen var kravet sikkert oppfylt; oppsagt nå med jobb fram til midten av november. Det spørs imidlertid klimaet blir mellom hovedaksjonæren og flygesjefen den siste tiden. Jeg kan ikke tenke meg til at FV via det polske selskapet utlyser stillingen uten gjensidig 3-måneders.[/QUOTE
Jan Kristensen eier gjennom sitt selskap Saga Invest 2% av aksjene i Viking Air Norway som igjen eier Flyviking AS. Vil tro at Kristensen av ren egeninteresse unngår å lage for mye støy til ny flygesjef er på plass. https://www.regnskapstall.no/roller-...as-105314900S0 |
![]() |
![]() |
![]() |
#991 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#992 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#993 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skuta er ikke sunket enda, men baugen står definitivt under vann.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#994 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvor mye tror du disse to-prosentene er verdt per dato?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#995 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#996 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Oops. Påstander om ulovlige lån internt i Giæver-dynastiet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#997 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Interessant lesning.
Den konflikt vi ser her og i den andre tråden er nok et uttrykk for at FV er i ferd med å gå tom for penger, dvs. at Giæver formuen er i ferd med å forsvinne ned i FV dragsuget. Det er noe som heter: "Når krybben er tom, bites hestene". |
![]() |
![]() |
![]() |
#998 |
Free Luigi
|
![]()
Man skjønner det er seriøst når følgende kommentar kommer fra Ola Giæver:
"Jeg liker jo ellers å kommentere. Men dette blir første gang du får "ingen kommentar" fra meg."
![]() |
#999 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Finnes andre flygesjefer i kongeriket som har vært/er ansatt i andre firmaer enn i det aktuelle selskapet de er flygesjef i, så det går nok bra her også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1000 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
De vokser ikke på trær, akkurat. De fleste som innehar denne stillingen et annet sted er neppe interessert i å bytte arbeidsgiver, og de som ikke sitter i en slik stilling har en god sjau foran seg før de er ferdig godkjent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NextMove - nytt "flyselskap" på OSL-OLA | Twin Otter | Flyforum | 9 | 27-02-2018 12:09 |
FlyViking starter Ørland - Oslo OKT17 | NorFlight | Flyforum | 32 | 23-09-2017 19:32 |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |