Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-08-2017, 14:27   #1
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,634
Default Rigide Miles & More

Av alle mine flyvninger har jeg registrert et lite antall hos Miles & More da det ikke fantes andre muligheter for å tjene poeng. Mine erfaringer med dette programmet er grenseløst dårlige. Omtrent hver gang går det skeis med registrering av poeng til tross for at medlemsnummer er registrert i bestillingen eller kort er vist ved check-in. De har bare sagt: du kan etterregistrere, hva er problemet? Det virker som det er et mønster for at poeng ikke skal registreres.

For noen år siden fikk jeg ikke poeng før etter flere klager da først et annet program var registrert i bookingen p.g.a. en profil der jeg bestilte. Bookingklassen gav ikke rett til opptjening i det andre programmet men hos M&M. Til tross for at den at M&M nummeret ble registrert i bookingen gikk det ikke igjennom. Da jeg ville etterregistrere gikk det først greit, men så kom de tilbake og sa at poengene ble slettet p.g.a at et tidligere program hadde vært registrert. Jeg sa at jeg fant dette dypt urimelig da jeg hadde endret program før flyvningene fant sted og siden klassen ikke kvalifiserte til poeng i det andre programmet ville jeg uansett ikke få poeng der. Jeg skrev også at slik opptreden var særdeles uprofesjonell, et bedre svar ville vært å opplyse at neste gang kunne man ikke gi poeng om et annet program hadde vært registrert i bookingen (selv om dette er helt latterlig uansett). De gav seg til slutt, men sa at de ikke så noe problem med en slik prakis. Jeg trodde ikke at selv rigide tyskere kunne være så håpløse.

Det toppet seg til slutt etter en flyvning med Air Malta i juni i år etter flere år uten at jeg hadde forsøkt å registrere noen flyvninger i programmet. Poengene kom ikke inn til tross for at M&M nummeret stod på boardingpasset. De påstod at man måtte registrere nummeret både i bookingen og ved check-in for at poengene skulle registreres på konto. Jeg skrev at dette var mildt sagt latterlig. Flere programmer anbefaler dette for sikkerhets skyld, men har ikke dette som krav. Jeg hadde bedt Air Malta om å registrere dette på forhånd per mail (screenshot ble sendt). M&M skyldte da på Air Malta. Air Malta hvis flyvninger ikke kan registreres på nett, boardingpass og skjema må sendes til Tyskland, derfor bryderi. I tillegg kvalifiserte ikke den ene klassen til opptjening. På M&Ms sider stod ikke klassen (U) listet i det hele tatt, kun at E ikke gav poeng. Hvorfor nektet de å svare på.

Dette ble langt, men deres service er så gjennomgående elendig og de innrømmer aldri feil eller ser noen som helst fra kundens ståsted. Fleksibilitet er lik null og de fleste svarene er direkte uhøflige.

Er jeg bare særdeles uheldig eller er de så store at de ikke bryr seg om kunder som ikke er så viktige klager?
__________________
Upcoming flights:
JUN WAW-VIE OS E95, VIE-OSL OS 320, OSL-WAW 78M WAW-ARN LO E95 JUL BRU-ARN SK 32N
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2017, 20:58   #2
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,634
Default Re: Rigide Miles & More

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Av alle mine flyvninger har jeg registrert et lite antall hos Miles & More da det ikke fantes andre muligheter for å tjene poeng. Mine erfaringer med dette programmet er grenseløst dårlige. Omtrent hver gang går det skeis med registrering av poeng til tross for at medlemsnummer er registrert i bestillingen eller kort er vist ved check-in. De har bare sagt: du kan etterregistrere, hva er problemet? Det virker som det er et mønster for at poeng ikke skal registreres.

For noen år siden fikk jeg ikke poeng før etter flere klager da først et annet program var registrert i bookingen p.g.a. en profil der jeg bestilte. Bookingklassen gav ikke rett til opptjening i det andre programmet men hos M&M. Til tross for at den at M&M nummeret ble registrert i bookingen gikk det ikke igjennom. Da jeg ville etterregistrere gikk det først greit, men så kom de tilbake og sa at poengene ble slettet p.g.a at et tidligere program hadde vært registrert. Jeg sa at jeg fant dette dypt urimelig da jeg hadde endret program før flyvningene fant sted og siden klassen ikke kvalifiserte til poeng i det andre programmet ville jeg uansett ikke få poeng der. Jeg skrev også at slik opptreden var særdeles uprofesjonell, et bedre svar ville vært å opplyse at neste gang kunne man ikke gi poeng om et annet program hadde vært registrert i bookingen (selv om dette er helt latterlig uansett). De gav seg til slutt, men sa at de ikke så noe problem med en slik prakis. Jeg trodde ikke at selv rigide tyskere kunne være så håpløse.

Det toppet seg til slutt etter en flyvning med Air Malta i juni i år etter flere år uten at jeg hadde forsøkt å registrere noen flyvninger i programmet. Poengene kom ikke inn til tross for at M&M nummeret stod på boardingpasset. De påstod at man måtte registrere nummeret både i bookingen og ved check-in for at poengene skulle registreres på konto. Jeg skrev at dette var mildt sagt latterlig. Flere programmer anbefaler dette for sikkerhets skyld, men har ikke dette som krav. Jeg hadde bedt Air Malta om å registrere dette på forhånd per mail (screenshot ble sendt). M&M skyldte da på Air Malta. Air Malta hvis flyvninger ikke kan registreres på nett, boardingpass og skjema må sendes til Tyskland, derfor bryderi. I tillegg kvalifiserte ikke den ene klassen til opptjening. På M&Ms sider stod ikke klassen (U) listet i det hele tatt, kun at E ikke gav poeng. Hvorfor nektet de å svare på.

Dette ble langt, men deres service er så gjennomgående elendig og de innrømmer aldri feil eller ser noen som helst fra kundens ståsted. Fleksibilitet er lik null og de fleste svarene er direkte uhøflige.

Er jeg bare særdeles uheldig eller er de så store at de ikke bryr seg om kunder som ikke er så viktige klager?
M&M lytter til slutt. De skrev at de løftet saken et nivå opp og har gitt meg kompensasjon. De innrømmet at de avfeide saken for fort og at informasjonen på deres nettsider var feil. Jeg foreslo at de kunne gi meg noen poeng i kompensasjon og at jeg donerte disse til veldedighet, samt at de deretter kunne slett min konto da jeg var lei deres elendige service. De sa de håpet at jeg ikke slettet kontoen uansett. Vi får se hva jeg gjør.
__________________
Upcoming flights:
JUN WAW-VIE OS E95, VIE-OSL OS 320, OSL-WAW 78M WAW-ARN LO E95 JUL BRU-ARN SK 32N
jb1 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Lufthansa Miles&more blir omsetningsbasert Someone Reiseforum 10 16-12-2017 13:55
Tips til reiserute ved bruk av miles (Miles&More) BSSW Reiseforum 2 28-01-2017 23:50
Miles&Smiles 3tflyer Reiseforum 0 09-02-2011 16:24
M&M Miles sirpjalle Reiseforum 3 24-01-2010 15:58
Miles & More sirpjalle Reiseforum 8 16-11-2009 18:40


All times are GMT +2. The time now is 03:19.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.