![]() |
|
![]() |
#21 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
St. Louis var TWA sin hovedbase i mange år. American la den fort ned etter oppkjøpet. For nært Chicago.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Skjærgården i Stockholm (og forsåvidt andre steder i Østersjøen) er store turistattraksjoner med mengder av turister. Byene rundt likeså. Noen liker grønt og noen liker rødt. Jeg er ikke så veldig glad i Frankrike, men jeg forstår jo at landet mottar mange turister selv om det ikke er min favoritt akkurat... Det går mao an å ha to tanker i hodet samtidig; forstå at noe er populært selv om det ikke er ens egen favoritt. Peace out.
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Poenget er jo nettopp byene rundt, ikke det jævla brakkvannet mellom. Man skal heller ikke se bort i fra at også poenget med reisen i seg selv er å tøffe rundt i en cruisebåt (eller skip eller hva man skal kalle det) og det således er likegyldig hvor man befinner seg på kloden Jeg har aldri vært på cruise så aner ikke om det er tipp topp tommel opp eller like spennende som å gå ut med søpla. Men at enkelte foretrekker noe annet enn deg betyr ikke at de velger feil av den grunn. Det blir litt Trump-argumentasjon over det hele |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I tillägg kommer det sedan flera år varje lördag under juni-augusti chartrade flyg med kryssningsturister till Arlanda från Italien och Spanien. Jag kollade Swedavias hemsida, kommande lördag kommer 5 flyg. Det brukar vara fler i juli/augusti. Förmodligen är de idioter allihop som väljer att kryssa i Östersjön. Det luktar lite sjalu. Eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#28 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Sorry, men du fortsetter i akkurat samme spor og stempler de som velger cruise i Østersjøen som lettlurte. Så de som velger det vet ikke bedre? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Jeg skriver deretter at jeg fikk inntrykk av at mange som reiste dit var skuffet over det de fikk, da de hadde sett for seg skandinavia og fikk .. østersjøen. Hvis du leser dette som å stemple noen som lettlurt, så får det være opp til deg. Jeg synes enkelt og greit det er leit at turister blir lurt av misledende reklame. Sorry at det er min mening. Om du synes det er greit så skal du få lov å ha den meningen. Går det bedre? Skal vi ta en fredsjoint og ikke skifte fra 1ste til 6e giret framover?
![]() |
![]() |
#31 | |
Flyklapper
|
![]()
Hva er det her som er feil? Ikke et ord om Geriranger og fjorder ..
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#33 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Krydstogter i Østersøen er faktisk mega populære og den helst store publikumsmagnet er selvfølgelig Sankt Petersborg hvor skibene som regel ligger i 2 dage.
Andre af de større attraktioner er Stockholm (som nævnt), København, Tallinn, Warnemunde/Rostock (for Berlin) og Oslo. Den største krydstogthavn målt på anløb og passagere er faktisk København, men det er nok fordi at den både er udgangshavn for krydstogter i Østersøen og de Norske fjorde og så er der en mindre lufthavn i nærheden som måske/måske ikke har en indflydelse. ![]() Så vidt jeg husker regner man med 950.000 pax og omkring 320 anløb set på hele året, ja julecruise er også en ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Free Luigi
|
![]()
Ach ja, Warnemünde/Rostock. Østersjøens perle. Med kullkraftverket KNG som kronen på verket. Hjemmehavn til de styggeste fergene på denne jord. Og det vakreste forskningsskipet.
![]()
![]() |
#36 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Du prøver for hårdt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Free Luigi
|
![]()
Når det gjelder Warnemünde mener jeg det seriøst
![]()
![]() |
#38 |
Flyklapper
|
![]()
Liker man Einstutzende Neubauten og denslags, er jo Rostock by night drømmen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Beklager hvis det er nævnt i tråden men kunne ikke lige se det, men det er State Farm Insurance som har chartret Celebrity Solstice til en eller flere ugelange krydstogter, altså hvis jeg har forstået det svenske korrekt.
![]() Det er derfor at der er så mange charter fly (eller hvad vi skal kalde dem) på Arlanda for tide. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Flyklapper
|
![]()
Ikke over ennå ... Transat 330 står nede på nærflyplassen min og venter på boarding.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Virgin Atlantic og Virgin Australia med samarbeid | Someone | Flyforum | 0 | 10-06-2019 09:34 |
Virgin Atlantic | A-380 | Reiseforum | 3 | 10-05-2009 15:23 |
Virgin Atlantic vil ut av Virgin Nigeria | Discus | Flyforum | 10 | 22-08-2008 09:58 |
Virgin Atlantic | larsak | Flyforum | 10 | 14-09-2007 20:40 |
Virgin Atlantic codeshare med Virgin Blue | CK | Flyforum | 2 | 17-06-2005 17:49 |