![]() |
|
![]() |
#881 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg vil oppfordre til å ta en titt på OG/fb og de kommentarer som er gitt til OG`s innlegg og oppslaget i Nordlys. FV må være den nye religionen og WF må være satan forkledd som grønt fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#882 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Når luftfartstilsynet får ut på den måte de gjør her, så er det ikke noe poeng i å bagatellisere hendelsen. Her har kapteinen enten gått på akkord med bedriftskulturen/prosedyrene, eller gjort akkurat det han trudde var forventet av han.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#883 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
OG og hans folk gjør aldri feil. Alle andre er idioter. Kan det være så vanskelig å innrømme at dette var uheldig? Men ser at menigheten ikke lar seg affisere av slikt småplukk. En skriver sågar på facen til OG at så lenge de flyr med is i magen og snø på flyet, så går det godt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#884 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Svaret til Ola Giæver på Facebook står jo veldig i kontrast til det hans egen flygesjef sier (clean aircraft concept).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#885 |
Newcomer
|
![]()
Ikke noe annet en svært uheldig kommunikasjon at flyvesjef har innrømmet avvik og skal følge opp, samtidig som OG hagler løs mot hele saken på private fora. Skal ikke være lett å være administrasjon når eier oppfører seg som en løs kanon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#886 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hvorfor bruker han på død og liv sin egen personlige Facebook-konto til disse utbruddene, og ikke FlyVikings konto? Jo, det er fordi han helst kun vil nå ut til menigheten sin med meningene sine. Der vet han han får støtte uansett. Kommer han med slikt på selskapets konto er det lettere at dette hefter negativt ved selskapet. Dette viser jo bare at han innerst inne er fullstendig klar over at dette i bunn og grunn ikke er bra. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#887 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Helt utrolig hva folk får seg til å skrive på siden til OG, og ikke minst hva han får seg til å svare. Har alltid likt folk som tør å risikere egne penger og tid på å starte opp eget, men begynner å lure litt når man leser hva som blir gjort, sagt og skrevet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#888 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå får Flyprat skylda også ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#889 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Selvfølgelig er Flyprat skyldig
![]() Men jeg husker at jeg leste noensteds tidligere at OG fikk noe avvik i WF akkurat pga. dette med deuce. Kan det ha vært noe sannhet i det? Noe som vet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#890 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
"Litt is her eller der gjør ikke noe, men den farligste isen er svartsjuka for den kan ødelegge seg sjøl. Stå på Ola" ![]() @fly4fun, lett relatert. Merk at han her også klarer å ytre negativt om Norwegian, noe som er helt borte fra media etter at hans sønn begynte å jobbe der. ![]()
![]() |
![]() |
#891 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nærbildet i Nordlys viser at vingen er kontaminert rett bak en motor i drift, dog kanskje i feather. Tørr snø forsvinner ved det minste vindpust/turbulens. Jeg ville aldri gått om bord i den maskinen, men sånn er jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#892 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kapteinen på den aktuelle flyvningen har også uttalt seg.
http://luftfart.media/2017/05/24/fly...dende-praksis/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#893 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
For å sitere BSL D 2-1 -Driftsforskrift for ervervsmessig luftfart med fly.
“4.3 Forberedelse til flyging 4.3.1 En flyging må ikke påbegynnes før fartøysjefen har forvisset seg om følgende: j) flyets propeller, vinger, stabilisatorer og rorflater er fri for rim, sne og is, med mindre fabrikanten av angjeldende flytype har godkjent noe annet.“ |
![]() |
![]() |
![]() |
#894 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Hvor står dette å lese? Har ikke gidda å snoka på OG på boka, men vil tippe der kanskje?!
Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
![]() |
#895 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#896 | |||||
Newcomer
|
![]()
regelverket:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#897 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Heading i Nordlys (betalingsmur)
"Ola Giæver slår tilbake:" "Widerøe driftet selv slik gjennom de 33 år jeg var der" |
![]() |
![]() |
![]() |
#898 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Litt ekkelt å lese slikt, i denne bransjen bør man være veldig beskjeden for det kan skje noe den neste timen. Jeg kjenner mange som sikkert har fløyet mere kortbane enn OG. I Alaska jobbet jeg med folk som hadde dette som levebrød i 30-40 år, og der fløy vi mye på mindre fly og kortere baner. Det meste jeg gjorde var 23 flyturer på en dag. Veldig korte baner og veldig mye snø og is, men jeg gjorde det der i bare 3 år, bare amatøren. Det er vel på en måte riktig at jetfly med tynnere vinger og mere kritisk "air-foil" kan ta mindre is på vingene enn en Dash-8 med lav vekt, men vi vet ikke sikkert, de flyene har ikke blitt testet og godkjent for nettopp "snø som kommer til å blåse av på avgangen" Siden vi ikke vet det nøyaktig er det best å ikke ta noen sjanser, få det av før man kommer på rullebanen enten det ser uskyldig ut eller ikke. Det er nok av x faktorer i fly bransjen, man trenger ikke lage flere sånn på sparket. Hva om denne Dash-8 til Ola tar av med litt nysnø på vinger og hale og kanskje blåste ikke alt av for det var kaldere over natta og noe frøs fast. Så vi tar av og mister en motor som må stenges av nettopp når vi må ta en krapp sving for å unngå terreng? Vi mistet bare 50% av motorkraften, men mistet 90% av total ytelse. Er det litt is på vingene og en krapp sving så har vi mistet det meste av sikkerhets marginer, kanskje alt. Flyet begynner å riste for steile hastigheten har gått opp svært mye med is på vingen og krapp sving. Hvor mange pax som sitter baki flyet da og setter opp tommelen for dem sparte et par hundre spenn på flybilletten og Ola sparte 35 000 på de-icing?
![]() |
![]() |
#899 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sjokkerende oppførsel av OG og flygesjefen, som åpenbart ikke har lest BSL. Drøye påstander og drøy oppførsel av OG på hans FB-side, men alt er vel som vanlig WFs feil. Var vel deres feil at sjefsflygeren hans strøk på fem skippersjekker hos WF også tenker jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#900 |
Flyklapper
|
![]()
Utrolig hva han lirer av seg på Facebook nå .... Skulle gjerne visst hva som foregår i hodet på de som fører flyene hans nå. Det må da være kleint ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NextMove - nytt "flyselskap" på OSL-OLA | Twin Otter | Flyforum | 9 | 27-02-2018 12:09 |
FlyViking starter Ørland - Oslo OKT17 | NorFlight | Flyforum | 32 | 23-09-2017 19:32 |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |