![]() |
|
![]() |
#861 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]() Quote:
Lønn: Snittlønnen i Norge ligger gererelt på ca. 550`.En ny styrmann i WF har en begynnerlønn på ca. 450` Ingen flyger i WF er ansatt på deltid, men noen jobber i redusert stilling etter eget ønske. Gode pensjon og forsikringsordninger. Lønn i FV i følge dette forum 26`/mnd.,andre betingelser ikke angitt, men antydet ansettelse via polsk selskap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#862 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
Skjønner ikke hvordan jeg klarer å overleve, med en pensjon på overkanten av halve gjennomsnittslønna
![]() ![]() svar som sedvanlig ispedd rykter/udokumterte foruminnslag. tror du må legge om "tonen" hvis du ønsker troverdighet blant de fleste.
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering |
![]() |
![]() |
![]() |
#863 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,282
|
![]()
Jeg hørte at Ola Giæver hadde fått reaksjon fra luftfartstilsynet, noen som sitter på artikkel?
__________________
Spoiler mixer |
![]() |
![]() |
![]() |
#864 | |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]() Quote:
Dermed klarer man seg med mindre enn en ung flyger med studielån og nytt hus, nye unger og utgifter som bare øker i dagens Norge. (Jeg er ofte i Norge og føler på pungen hva det koster å handle en pose med god mat og drikke og å fylle en bensintank, så er det futen da, han skal også ha sitt. Kunne ha tenkt med en liten leilighet i Trondheim, men har ikke råd, etter 37 år med flyging) Problemet med lavtlønnede flyger er at skal man ansette på nederste hylle får man gjerne folk som ikke får andre jobber for de kan ikke fly eller har "bakgrunn". Sett det i USA hvor enkelte flygere kun får jobb ved å være streikebrytere for de er så snuskete at de kunne ikke få bra jobb på egen hånd. Kanskje litt kriminell historie, kanskje noen dommer for fyllekjøring, kanskje strøket på mange oppflyginger. (Dash 8-400 som crashet utafor Buffallo, skipperen der ombord var ganske ubrukelig og kunne ikke fly, strøket på mange prøver, men han jobbet billig, derfor fikk han fortsette i jobben) Ikke direkte sammenligning med FV, bare et tankekorn. ![]()
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com Last edited by LN-RTP; 23-05-2017 at 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#865 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
Det du er inne på - er det samme enten du er flyger eller i et vilket som helst annet yrke/pensjon.
Som jeg har vært på tidligere i tråden; Skal flygere ha andre særvilkår enn f.eks en stuer på Gardermoen ?
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering |
![]() |
![]() |
![]() |
#866 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Nei for stuere har vel ikke 60 timers uka, sover borte 5 dager i strekk , the list goes on.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#867 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
Hvor mange uker i året med 60 timer ?
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering |
![]() |
![]() |
![]() |
#868 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#869 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
Dette er vel selskapsrelatert.
Ryanair og (muligens Widerøe/Norwegian) har vel slinger planlagt for å få de flygende hjem og i egen seng hver kveld. Synes det er "bak mål" i diskusjoner å dra frem ytterligheter. Min ytterlighet: 18 timers jobb i fem uker sammenhengende inkluddert Lør- og Søngdager offshore. Trenger vel ikke si at jeg var "utilsnakkende" på mange dager etter hjemkomst. ![]()
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering |
![]() |
![]() |
![]() |
#870 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
Og stuere på OSL er underlagt normalt arb. miljø lover. Det er hverken de som flyr eller Offshore. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#871 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
Arbeidsmiljøloven gjelder også offshore.
Og Drittvær og tåke forkluder av og til vanlig mannskapsbytte. edit: Kan legge til, at 21 dager a 18 timer overtid ga en eventyrlig lønn. - men ville ikke gjort det frivillig en gang til. ( I min jobb, så satt jeg ikke på rumpa på en kontorstol. men var fysisk aktiv det meste av tiden)
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering Last edited by 1944vintage; 23-05-2017 at 23:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#872 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2011
Posts: 256
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#873 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,282
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#874 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]() Quote:
![]()
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#875 |
Newcomer
Join Date: May 2017
Posts: 5
|
![]()
Hmm. Undres hvorfor OG egentlig fikk sparken fra Wideroe.
Holdninger som hører fortiden til. Holdninger som skremmer vettet av meg. "lett snø på vingene"? Grøsser bare ved tanken. Det var +1 grader. Og flyet hadde stått over natten. Men penger spart er penger til sparegrisen i lyngen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#876 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
|
![]()
Bilder fra artikkelen i morgendagens avis:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#877 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2004
Location: Bergen
Posts: 1,625
|
![]()
Og Ola Gieværs kommentar ligger tydelig på Facebook-profilen hans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#878 | |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]() Quote:
Selv om vi sitter innesperret i et trangt bøttekott på en kontor stol betyr det ikke at vi slapper av mens du må jobbe for maten og derfor er vi overbetalt og underarbeidet. Det er faktisk noe stress med å kjøre en flyvemaskin fra A til B mange ganger om dagen. Man må tenkte fort og hele tiden tenke langt foran flyet, Man blir sliten i hodet etter bare en time eller to. Er det dårlig vær eller dårlige radioer, eller et dårlig fly, så blir man sliten enda fortere. Du er ikke den eneste her på forumet som har jobbet fysisk, jeg var sjømann på olje og kjemikal tankere før jeg begynte å fly. Seilte i byssa, maskin og dekk. Hvis du aldri har vært flyger trenger du ikke uttale deg om hvor lite jobb det er og at det er for mye betalt for du har ikke peiling. Har fløyet i 37 år og ganske utbrent, jobbet 30 timer i strekk med dårlig vær og i uland med gamle fly og overlevd kun på adrenalin. Du må prøvekjøre den jobben før du slenger med leppa. Sitte på kontor stol? Du har nok ikke peiling og bør holde kjeft heretter.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#879 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,282
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Spoiler mixer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#880 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
|
![]()
Vel, i det minste så kan vel da teoriene om Ola Giævers totale kontroll over det redaksjonelle innhold i avisen Nordlys stedes til hvile
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NextMove - nytt "flyselskap" på OSL-OLA | Twin Otter | Flyforum | 9 | 27-02-2018 12:09 |
FlyViking starter Ørland - Oslo OKT17 | NorFlight | Flyforum | 32 | 23-09-2017 19:32 |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |