![]() |
|
![]() |
#841 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#842 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Jeg skal ikke begi meg inn på tapsberegninger med et slikt belegg LN-RTP, jeg bare korrigerer inntektssiden din. Avgiftsberegningen som FlyViking legger til grunn når de viser billettkostnader inkl avgifter er korrekt; billettpris til forbruker på kr 499 gir netto selskapet kr 198.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#843 | ||
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Aha, jeg trodde han sa jeg tok i for mye, men etter en dag rundt bassenget med Tysk Øl er jeg ikke så kjapp i opptaket. ![]() Quote:
annet tjafs som følger med flyging er da ekskludert i ditt regnestykke, regner jeg med ja. Skal det være netto på hver flytur må dem vel nesten ta seg betalt som Widerøe skulle man tro, skjønt et ungt selskap har ikke høye lønninger og pensjons utgifter som et gammelt selskap, men med samme flytype og samme is-forhold og samme bensin og ATC utgifter og vedlikehold's utgifter så blir det vel smallhans ja.. ![]()
![]() |
![]() |
#844 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Kombinasjonen av seter til 499 og 799 vil ikke bedre mye på økonomien. Dash 8 100 krever en helt annen pris for å kunne operer lønnsomt. To eller fem fly i lufta vil heller ikke ender på bildet i særlig grad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#845 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Annet enn at de da taper enda mer i måneden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#846 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Rørende å se hvor mange som er bekymret for FlyVikings økonomi.
Forutsetter da at disse ønsker at Norske luftfart skal utvikle seg; med flere jobber både i luften og på bakken, og flere passasjerer.
![]() |
#847 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Alle ønsker da en blomstrende luftfart i Norge (unntatt Trine og Lan, men det er en annen sak). Det folk er opptatt av er at dette gjøres på en måte som ikke undergraver mye av det som gjør at norsk luftfart er noe å være stolt av. Det mange har et problem med er at det bl.a. importeres 'polakklønninger' inn i et spesialistyrke, hvor det kreves en stor personlig, økonomisk investering for å komme i posisjon til å bli vurdert for ansettelse. Dette er ikke noe som hører hjemme i norsk arbeidsliv, og derfor synes mange at inntoget til FV er litt utidig. I tillegg til at hele ASet er et hevnprosjekt da... Dette handler ikke om å mele sin egen kake eller å være redde for konkurranse, men kun et ønske om at når et slikt inntog kommer på kortbanenettet, så er det tuftet på skandinaviske villkår og verdier som gjør at det vi holder på med er bærekraftig både for firmaet og den enkelte ansatte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#848 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tullprat .
Det koker vel ned til at du ser på egen lommebok. (ref poster om forhold som tilsier at du jobber hos Konkurrenten) Skal Norsk innenriksflyging være unntatt fra konkurranse ? - (til noen få ansattese fordel) - eller operere som alle andre virksomheter ? Anførselen om kostbar utdannelse hopper jeg over - du kan bli flyger med bare videregående skole - med minimal studiegjeld på forhånf. Og dette med "hevn" er vel noe media koker ihop for å selge oppslag. Giæver har vel mere enn de fleste info om hva situasjonen er. De fleste innlegg på dette forumet er farget av egeninteresse - få objektive.
![]() |
#849 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Saa hvorfor Herr 1944vintage skal ikke piloter kunne ha en loenn og forhold de kan leve av ???? Det har ingen her inne noensinne klart forklare - eller hatt "guts" til aa forklare - ballen er din !!! Jeg bare elsker aa fly - men uten ordnete forhold stopper ting eller ting detter ned..... ....og min egen lommebok har det dessverre bedre enn mine venner i flyverdenen,de fortjener lik lommebok som min !!! PS jeg bor i et omraade med alle muligheter til konkuranse, men mange ruter har kun en aktoer, slik er verdenen utenfor Norge....
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem Last edited by dc-8-63; 23-05-2017 at 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#850 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Tja, det må da være lov å synes de her har et veldig håpløst business case? Lavpris med Dash-8-100, er i mine øyne marginalt lurere enn å åpne en bar i Mekka. Her går rett og slett ikke regnestykket opp
|
![]() |
![]() |
![]() |
#851 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nok litt tullprat :
"Lønn å leve av" - hva er det ? Er luftfarten unntatt fra samfunnet ellers? Dine betraktninger fra USWC er noen ganger aktuelle, de fleste "historisk" utdaterte.
![]() |
#852 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Leste du det jeg skrev? Konkurranse er bra! De fleste, til og med i WF, er enige om det. Det som er kjipt er at det er import av dårlige arbeidsvilkår fra land med et annet kostnadsnivå som skal stå for den nye moroa på norsk innenriks. SAS og CityJet har etter min mening styrt i overkant lett under radaren i så måte. Jeg forsøker igjen med å si at dette ikke har noe med å mele egen kake å gjøre, men heller noe med at vi bør kunne klare å opprettholde en norsk standard på det hele, som gagner alle i bransjen. Jeg vet ikke hvor mange som går gjennom kverna på UiT til en billig penge, men det er FÅ. Ikke dum deg ut ved å bruke disse om eksempel. Ikke tuftet på hevn? Les litt på OGs Facebook-konto, så blir du nok overrasket over mer enn én post, hvis du leser med noenlunde nøytrale øyne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#853 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#854 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Om du tar deg litt tid (med noe godt i glasset !!) og leser hva LN-RPT har skrevet paa forumet (han er en av de du kritiserer saa sterkt) saa ser du fort at dette er en som har levd gjennom det meste av luftfarten og brenner for at bransjen skal utvikle seg selv naar han sitter med noe godt i glasset ved brygga i FLL - det er det som er kjernen i forumet - vi brenner for luftfarten, men alle regnedrenge (absolutt alle) gjoer hva de kan for aa fjerne enhver enhver glede Det er fnatastisk aa fly - ikke ta fra oss den gleden (uten piloter kommer ikke jeg langt - regnedrenge tar kun pengere fra deg men flyr deg ingensteds hen)
![]() |
![]() |
#855 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg kjenner ingen flygere i Norge som må ha jobb nr.2 for å overleve.
![]() |
#856 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#857 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
til jaas, som ikke er "knyttet" til Widerøe, men like fullt poster kun mot FlyViking.
Ansatt i PRbyrå ? Løn å leve av - hva er det ?" Vil gjerne ha din mening. 300-400-800 tusen, ellenr hva ? I samfunnet ellers, så går ytelsen fo arbeidsinnsats både opp og ned, etter konkurransevilkårene. Skal luftfarten være et unntak ? For å ha det Klart: Kjenner, og har kjent mange erfrane flygere i forskjellige kategorier. Ønsker selvsagt at de skal ha lønn for innsatsen, men noen føler seg kanskje litt utenfor, og har problemer med å lande blant oss vanlige mennesker.
![]() |
#858 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Denne diskusjonen er meningsløs.
Med dagens inntekter klarer de ikke engang å betale fuelen. Langt mindre lønn. Det kan fastslås uansett ståsted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#859 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Selvsagt meningsløst når noe ikke er enig med "Menigheta"
![]() |
#860 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
for flyskolen. klart lønninger for flygere i Norge skal være bra, et av verdens dyreste land og med kostbar utdannelse bør man få betalt til å få til salt i grøten. Derfor bør bilettprisene dekke lønninger og andre utgifter, hvis Ola vil selge billige biletter må han subsidiere ut av egen lomme isteden for å prøve med ulandslønninger. Delvis også flygerene sin feil, dem kunne ha nektet å jobbe for luselønn, da går plutselig prisen opp.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NextMove - nytt "flyselskap" på OSL-OLA | Twin Otter | Flyforum | 9 | 27-02-2018 12:09 |
FlyViking starter Ørland - Oslo OKT17 | NorFlight | Flyforum | 32 | 23-09-2017 19:32 |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |