![]() |
|
![]() |
#161 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Radisson aqua, hilton er ok
![]() |
![]() |
#162 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Jeg fikk en spesialpris på Hyatt Regency som er et helt greit hotell.
![]() |
![]() |
#163 |
EBD
![]() Join Date: Aug 2012
|
![]()
Hvor definerer du sentrum?
![]() |
#164 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Sentrum i Chicago er The Loop....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Og "Near North" rett over elven er også ganske så sentralt... og det er endel å se der også.
![]() |
#166 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Vi tenker på fem dager i Chicago til sommeren på vei til den klassiske Floridaferien og ikke NY som vi "pleier"
Så Chicago fem dager med reisevante barn, ja eller nei? I så fall hvor, hvilket hotell? God standard og gjerne bra pool. Takker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Sorry / en liten til, Boston eller Chicago?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Fordel for Boston er seks timers forskjell istedetfor 8. Likte egentlig begge byene bra, noen vil si det er mer historie i Boston, men freedom trail er ikke sååå spennende for utlendinger....
Leste at på Conrad i Chicago slipper man tipsing bortsett fra på restaurantene så du slipper å fly rundt med kontanter som en annen mafiaso. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Chicago er 7t ![]() Så bare 1t mer enn Boston |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Jeg bodde på Park Hyatt i Chicago i sommer. Store og fine rom, god utsikt fra de øverste etasjene ut mot Lake Michigan. God service, fikk både tidlig innsjekk og sen utsjekk. Fint innendørs bassengområde. God beliggenhet, midt på Mag Mile, men i den nordre delen. Kort avstand til alt.
![]() |
#171 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ville bodd i nærheten av Millenium park, en flott park for barn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
一期一会
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja! Barna vi hadde med i fjor sommer, som da var 1, 7 og 10, synes det var en fin by. Millenium Park/Maggie Daley Park er supert for barna og like bortenfor er Navy Pier med masse fjas for barn – i tillegg til det mer seriøse Childrens Museum.
Skulle dere ønske en dag med berg-og-dal-baner er Six Flags Great America ca 45 min kjøretur nord for byen. Vi bodde airbnb i en nydelig bydel (Roscoe Village), ca 20 minutters tid med bybanen fra downtown. Kan definitivt anbefales, selv om fancy hotell i sentrum nok er mer komfortabelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Radisson Blu Aqua funker bra med barn!
![]() |
#175 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takk for fine råd.. da ble SAS booket og det blir fire netter på The Magnificent Mile. Hotellet ble The Peninsula da de scorer bra og de gjør mye morro for de små. (Dragen likte også spa forholdene)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
* Transport fra ORD til Magnificent Mile med tre barn og ganske heftig med bagasje. Noen tips til komfortabel transfer som ikke koster skjorta? * Noen restauranter man virkelig burde få med seg? (hvor settingen og opplevelsen er nesten viktigere enn maten - som Boathouse i NYC osv.) * Kanal/river båttur? * Andre "nye" tips? Takker - SC. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Jeg har vært på de architectural boat tours et par ganger, og kan i grunn anbefale det. Gir et bra innblikk på byen |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
-Prøvde meg på hot dog hos Portillos, men de dvaske pølsene slås lett av en gjennomsnittlig tysk pølsebod. -Prøvde meg på deep dish pizza, men det var en overdose av smeltet ost og bbq-saus som magen ikke var forberedt på, vær forsiktig. -Rainforest Cafe for barn i alle aldre om maten ikke er det viktigste. Husker ikke navnet på båtturen jeg tok, men det var en fin avveksling, nye sider av byen var synlig og vi fikk servert en god del interessant historie om byen. Husk selfie ved "bønna" og om du skal irritere noen fra Chicago så si at bønna deres er nesten like fin som den i Houston.
![]() |
![]() |
#179 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Båtturene er bra hvis været er OK. Ellers vil jeg anbefale en av dagene med hopp-på-og-av-buss som kjører dere til de fleste av de mest sentrale severdighetene. En lunsj i John Hancock Center (nesten 100 etage) er også verdt pengene fordi du slipper å betale for inngang i det som tidligere het Sears Tower. En middag på Fogo de Chão Brazilian Steakhouse er heller ikke galt om dere er glad i kjøtt, men de restaurantene finnes jo i de fleste amerikanske byer.
![]() |
#180 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Flere har allerede nevnt båtturen, og som bonus får man som regel også med seg hovedkontoret til Boeing «på kjøpet». Og har man et bitte lite snev av interesse for musikk bør House of Blues eller en av de andre blå klubbene i byen besøkes. House of blues funker også for kids litt tidlig på kvelden og det kan også reserveres bord i restauranten. Ellers gaffla vi i oss gode biffer her:
http://www.chicagocutsteakhouse.com/ PS Uber funket bra til flyplassen, og det er heller ikke alt for gale priser på «limousiner» som gjerne er sorte Chevy Suburbans. Har hvert fall nok bagasjeplass... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Chicago vs New York | owj1310 | Reiseforum | 5 | 07-11-2012 20:36 |
Stavanger - København - Chicago - Omaha - Chicago - London | Flybird | TripReports | 17 | 28-09-2010 21:14 |
Bergen-Oslo-Stockholm-Chicago-San Francisco-Denver-Chicago-Stockholm-Oslo | FlightDeck | TripReports | 30 | 26-12-2008 14:55 |
Chicago t/r i C-klasse | Eriksan | TripReports | 19 | 15-06-2007 19:38 |
Chicago | Christian | Flyforum | 2 | 20-12-2004 18:40 |