![]() |
|
![]() |
#641 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]() Quote:
Saken er at en nytt selskap med lave priser betyr ikke alene at folk begynner å fly I bunn må det ligge et behov. M.a.o potensialet for å øke markedet må være tilstede. Vil flere reise med FV om selskapet begynte å annonsere med helsider i Nordlys ,sosiale medier etc.? Antagelig ikke fordi totalbehovet er for lite. Hva er så markedet ? Ref. siste "nyhet" om 11 stranded pax fra WF som ble overført til FV. Om jeg ikke tar feil kom de fra to kansellerte avganger hos WF.FV hadde en pax. Selv om det var kun en dag isolert sier det litt om markedet Totalt 12 pax på 3 avganger! Hva er det de konkurrer om ? Last edited by jaas; 26-04-2017 at 07:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,282
|
![]() Quote:
Man kan jo også ta med seg at de fleste "høylytte" på internett er mennesker som eksplisitt *ikke* reiser fryktelig ofte. Det er ikke han/hun med Eurobonus Gull og 168 bedriftsreiser i Finnmark pr. år som sitter og gnafler på Fjasbok om billetter til 8900kr og at de kunne kommet seg til Papa Ny Guinea for samme pris. De som flyr mye har, iallefall håper jeg, en noe større forståelse for hvilket marked som er i Nord-Norge, og at det største behovet er en sterk aktør med gode muligheter for backup, med et svært romslig rutenett og som er solid nok til å bli en grunnstein i samfunnet. Mitt personlige estimat er at 80%-90% av de som høylytt hyller FlyViking (særlig på internett og Fjasbok), er mennesker som flyr høyst 2-4 gang pr/år. Og som ikke ser lengre enn egen nese/pengbok framfor et samlet behov fra samfunnet (se gjerne til at WF endret rutetider på bakgrunn av tilbakemelding fra lokalsamfunn).
__________________
Spoiler mixer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
|
![]() Quote:
WF hadde ikke 11 pax på to kansellerte avganger. De fylte først opp WF977 som gikk senere på kvelden, men mange fikk ikke plass. Av de som ventet i kø foran WF-skranken var det vel da 10-11 som hev seg rundt og kjøpte ny billett hos VF da den muligheten sank inn hos dem. Ingen ble vel overført av WF til VF. /OT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 |
Newcomer
Join Date: Jul 2015
Posts: 25
|
![]()
Alle som leser ymse lokalpresse har kjennskap til selskapet, det er ikke det det står på. Men selv om folk kjenner til selskapet, fritar det dem ikke fra å bedrive markedsføring, særlig når konkurrenten er svært synlig og blir det første folk tenker på når de skal ut og fly.
Så var det bedrifter som er late og setter hele bestillingen ut hos reisebyrå, mulig jeg er blind men jeg får ikke opp avgangene deres hos Berg-Hansen, så da ble det Widerøe igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,311
|
![]() Quote:
Ligger de ikke inne hos byråene? Det er det jo dem selv som må sørge for, og kan ikke skylde på reisebyrået da. Men ikke rart de da har få passasjerer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
|
![]()
Kjennskapen om FV kan nok være der. Men man må drive salgsutløsende markedsføring, ikle sikkert at man husker på FV når man faktisk kjøper billetten.
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#648 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]()
Tror antagelig det har noe med at FV ikke er tilknyttet "Amadeus" som er et integrert booking system som benyttes world wide av alle reisebyråer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,528
|
![]() Quote:
![]() Sorry, måtte være litt sarkastisk, men det stemmer at VF ikke er mulig å booke i Amadeus per i dag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]() Quote:
Nei, det stemmer ikke. Det finnes en myriade av bookingsystemer (De største er Worldpan, Sabre og Amadeus) og de fleste reisebyråer er tilknyttet mer enn ett system. Men for at FV skal være bookbar i disse, må de selv fasilitere det. Og det koster pæng ... Hvis systemet deres i det hele tatt er i stand til å kommuniserere med andre ... Ikke alle som er det heller. Last edited by LN-MOW; 26-04-2017 at 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
|
![]()
Ser at FV bruker AeroCRS som skal gi GDS mot Hahn Air.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 |
Newcomer
Join Date: Jul 2015
Posts: 25
|
![]()
Er det noen som har integrert AeroCRS mot Amadeus eller noen av de store konkurrentene? Sjekket den offentlige kundelisten til AeroCRS, ikke mange flyselskaper jeg har hørt om der.
Det hjelper ikke å være billig når prisene deres ikke kommer opp hos reisebyråene som offentlige institusjoner, store bedrifter og andre stabile inntekter benytter. Ei heller når fly i Nord-Norge og Widerøe er tilnærmet synonymer, og de ikke gjør en brukbar innsats for å bore FlyViking inn i bookingrefleksene våre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
|
![]()
Det er visst ikke AeroCRS det står på; løsningen med e-alliance fra Hahn skal vel være kurant. Koden blir visstnok da H1. Jeg spurte FV om "tilgjengelighet via vanlige kanaler", og de håpet på 1. mai som "tilgjengelighetsdato", FVT (Fly Viking-tid)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]()
Dette er et valg selskapet selv gjør når de velger distribusjonskanal. Det er nok erfaring i FV til å ta denne vurderingen.
I denne sammenhengen kan det nevnes at 'uttaforselskapet' Southwest, som ikke samarbeider med noen, nå er iferd med å migrere til Amadeus ... Southwest er likevel det nest største selskapet på US inneriks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#656 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]()
Må innrømme at her jeg helt blank. Hva er det dreier seg om "Kode H1","vanlige kanaler" etc?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Posts: 534
|
![]()
VF åpner for bagasje fra 15. mai i følge flyviking.no.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
|
![]() Quote:
H1 blir, såframt jeg forstår, IATA-flyselskapskoden som billettene vil bli synlige i reisebyråers database med-- ikke VF som er Flyvikings egen IATA-kode. http://aerocrs.com/airline-systems-s...n-air-systems/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,925
|
![]()
Har sett det Hahn Air tidligere, bla når booket Bahamasair. Hvorfor navnet Hahn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NextMove - nytt "flyselskap" på OSL-OLA | Twin Otter | Flyforum | 9 | 27-02-2018 12:09 |
FlyViking starter Ørland - Oslo OKT17 | NorFlight | Flyforum | 32 | 23-09-2017 19:32 |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |