![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Når man trekker fra de vanlige skrytemilene til Airbus og justerer for vær og vind, er rekkevidden i snaueste laget for stabil operasjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Har ikke den aktuelle 737'en installert ekstra drivstofftanker?
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
http://www.boeing.com/commercial/bbj/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Check-in.dk melder at CPH-BOS endres til A330 fra slutten av oktober. Da med 3x ukentlige om vinteren, og 4x om sommeren. Foreløpig viser systemet nå 3x ukentlig, men 737 kommer fortsatt opp som flyrute. Hvor kapasiteten kommer fra vet jeg ikke, men er jo identisk med CPH-MIA.....
http://www.check-in.dk/sas-indsaette...a-boston-rute/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hvis det stemmer allikevel at MIA opprettholdes så er spørsmålet da hvor kapasiteten her hentes fra. Enten må et nytt fly inn (denne ruten tilsvarer jo et halvt fly) eller så må det kuttes/reduseres et annet sted
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Som jeg tolker det så går:
OSL-MIA: ons/fre/lør/søn CPH-MIA: man/tir/tor/fre/lør Så ja, det må vel bli en ny maskin et eller annet sted? I tillegg siden CPH-BOS skal gå over til 330. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Såvidt jeg kan se så skal CPH-BOS flyves torsdage, søndage og mandage
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Så da forlenges ikke leien på private air maskinen? Eller ser vi endelig at sk249 oppgraderes til skikkelig materiell?
![]() Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Flyklapper
|
![]()
Kontrakten folenges til 24. oktober.
![]() Den skulle vel ellers gå ut i september. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hmm.. ærgerligt at de skærer i frekvensen. daglige afgange med privatair-flyet var da mere "sas" end 3 ugentlige med a330 vil være.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Flyklapper
|
![]()
Times change og det må SAS også. Imidlertid mistenker jeg at det er mest er å holde ruten 'varm' inntil det kommer bedre egnet materiell.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Alternativt havde det været fedt, som flere herinde også har nævnt, hvis SAS ville bruge flyet til at teste bæredygtigheden på nye ruter, før eget materiel blev rullet ind. Under alle omstændighederne har det været et interessant træk fra SAS at indleje dette fly. OGså selvom det desværre gik i vasken med Stavanger-ruten. Men ja.. man kan jo kun spekulere. Indtil videre har SAS bare ellers sagt, at forskellen på deres langrutenetværk og de røde næsers er netop frekvensen. Last edited by EvakCPH; 02-05-2017 at 20:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Om det så betyder der skal yderligere en A330 ind, det ved jeg ikke, men jeg synes noget kunne tyde på det.
Med det program der lægges om, bliver der lagt, synes jeg, et meget stort pres på flyene. Kan ikke se hvordan det kan løbe rundt, hvis et eller andet går galt, altså et fly ude i længere tid....Det kunne blive en mareridts sommer, som for et par år siden.. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Men nej.. lad os i stedet piske "hestene" lidt hårdere, så løber de nok lidt stærkere! SAS mangler lige et par fly for at komme op på en flåde, der kan tåle de udfald, som naturligvis forekommer indimellem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Flyklapper
|
![]()
SAS har altfor få langrutefly - punktum. De trenger minst dobbelt så mange. Mn det finnes vel ikke penger til den ekspansjonen som er nødvendig. Det er dyrt å være fattig ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Som nevnt i en annen tråd her, kapasiteten hentes ved reduksjoner andre steder, primært på de eksiterende rutene til MIA. Så ingenting tyder på et nytt fly skal inn til vinterprogrammet eller utnyttelsen per fly skal økes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det sies at loaden på 737 maskinen har vært på 70%. Det er vel noe under enn det jeg hadde trodd og forutsetter at ikke yielden er i taket. Blir interessant å se hvordan markedet responderer på færre avganger og vesentlig større fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Newcomer
|
![]()
Jeg ser at ruten er oppdatert med flytype sent i år - men det er ikke mulig å bestille SAS pluss. Noen som vet når vi kan vente oss oppdaterte priser?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mahan Air starter Teheran-København S16 | Trdfly | Flyforum | 22 | 13-09-2020 11:25 |
Norwegian starter Boston fra Oslo og København | LN-HFH | Flyforum | 36 | 05-01-2018 19:19 |
Wizz Air starter København - Skopje S16 | EvakCPH | Flyforum | 2 | 03-12-2015 11:13 |
Norwegian starter Stavanger - København S16 | thedude | Flyforum | 3 | 23-11-2015 18:36 |