![]() |
|
![]() |
#21 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for bra trip report!
![]() Ser ut som jeg kanskje må droppe planen om å ta med noen på SAS C tur og heller bruke alle poengene på meg selv i Swiss First ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Swiss C må testes en dag
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nå har vel gjerne Swiss restriksjoner som gjør at andre utenfor Miles og More ikke kan ta ut bonusbilletter i F (dvs vet ikke om det gjelder fortsatt da - men de innførte jo det da setene ble tatt opp US Airways folk)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Rapporten var ferdig for flere uker siden, men så var det noen som tok alle filene på pcn min som gissel. Veldig kjekt. Så da får jeg bare begynne på nytt med resten av rapporten.
Vi ble spurt om vi ønsket eskorte til flyet, men tror ingen takket ja. Det var uansett bare en tur med heisen og 50 meter å gå. På ned kunne man se bort på balkongen til *Gold loungen ![]() Los Angeles-Zurich Swiss 777-300ER Sete 02K Avgang 19:45 Full fokus på priboarding for F, man ble håndplukket før noe som helst ble annonsert. Vel ombord var det et nivå eller førti opp fra United, Tunfisk og Laurent Perrier GS ![]() Dagens meny. Vinlisten lik utreisen, så ingen vits med vinsmaking på denne flighten ![]() Kabinen på 77W ![]() Mer kabin ![]() Rimelig privat med dørene for ![]() En av de største skjermene i luften, 32". Rimelig stor avstand ut til vinduet fra der man sitter. ![]() Vindukonstruksjonen gjør det omtrent håpløst å fotografere noe på utsiden, det ble refleks uansett ![]() Flightens eneste ledige sete i F ![]() Garderobe i suite-døra ![]() Solid mengde justeringer og tilkoblingsmuligheter ![]() Denne fikk jeg sansen for. Her kan man følge med på skjermen på fjernkontrollen , der man har airshow, samtidlig som man ser på film på den store skjermen ![]() I F er det deilig med en lang nattflight, slik at man rekker å spise og drikke godt, før man får en del timer med søvn. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Gode forretter, men ikke helt på nivå med utreisen. Der var det krabben med ponzu som trakk opp ganske mye. Her var det er på et jevne (men godt). Tilbehør ble Champagne og Chablis
![]() Pateen var den beste, og tomatsaken den mest alternative ![]() Suppe på grønne erter. God, men ikke så god som på utreisen ![]() De hadde også en spesialitet som ikke sto på menyen, det var en slags kalvegryte med røsti. Hakk i plata; godt, men ikke så godt som på utreisen. Bordeaux, som vant smakingen på utreisen, fikk æren av å være tilbehør. ![]() Ostetallerken var identisk ![]() Desserten var igjen nydelig, både av utseende og smak ![]() Fasit ble en sørlig rute, både over Chicago og New York . Våknet tydligvis opp vest for Frankrike, etter gode 6 timer i drømmeland ![]() Da rakk man akkurat en god frokost ![]() Fantastisk french toast med sirup ![]() Kjapt oppsummert: -Drikke på godt nivå, samme som utreisen -Mat var på godt nivå, men et lite hakk under utreisen. Likevel bedre enn andre selskap jeg har fløyet i F -Crewet var bra, men ikke fantastisk. Det blir vel likevel litt feil å forvente like mye som når man er 2 stk i F hos Lufthansa -Hardproduktet er meget bra. Godt å sitte, godt å ligge, bra underholdning. Ulempen ved suiter er at kabinen virker liten og trang. Derfor foretrekker jeg åpen løsning på dagflighter. Synes Lufthansa sin F er perfekt i så måte. Nok luft, og nok privatliv. -77W er rett og slett fantastisk hos Swiss. Den er så stille, omtrent som en 346 på rad 2. Den er stillere enn andre 77W jeg har fløyet, og bidrar til en god opplevelse. Alt i alt leverer Swiss meget bra. Kanskje jeg hadde (for) store forventninger, for forskjellen er ikke stor kontra Lufthansa. Ankomst ZRH var vel litt etter rute -> 40 minutter connection. Det gikk overraskende nok med noen minutters margin. Rolig tur til LHR, og fikk dette som servering. Merkelig kombo, laks rullet i agurk? Smakte godt gjorde det uansett ![]() Bottom line: Neste gang blir det Lufthansa, siden transfer til OSL er mye enklere. Flere flighter til FRA/MUC og bedre bakkeprodukt både i Norge og Europa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Takker..
Deilig med fine, godt dokumenterte reports.. Litt lite av dem her inne for tiden synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tak for en flot rapport
![]() Kalvegryden ligner "Zürcher geschnätzeltes", som skal serveres med rösti! Det er en af mine livretter...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Svært godt krydret rapport!
Tusen takk for at du deler ![]()
![]() |
#30 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Kjempebra som alltid!!!
Takk for at du deler
![]() |
#31 |
Gastronaut
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
|
![]()
Nydelig rapport.
Brocard gjør seg også i luften, mer friskhet enn de tradisjonelle litt mer fatlagrede Chablis'ene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
En gledelig nyhet | imm | Småprat | 9 | 06-12-2011 23:04 |
Gledelig onsdags morgen! | Halvorsn | Flyforum | 18 | 09-06-2010 23:15 |
Gledelig nyhet for nordmenn | KLMNordic | Flyforum | 7 | 25-11-2005 00:30 |