![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,559
|
![]()
Fikk et hint om at bildet i dagens "god morgen post" kunne passe på flyhistorisk, så her kommer det... Om noen har mer info om motivet på postkortet så kjør på.
![]() Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,504
|
![]()
1962 er det neppe ... Sture ble solgt til Frankrike i oktober 1961, hvis dette er riktig.
http://www.hilmerby.com/fleet/dc6.html Men skikkelig tøft bilde! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Enig med Mowinckel, skikkelig tøft bilde.
SE-DBR gikk til Armée de l'Air 18/10/1961 så det er nok fra rundt 1960. Forden er en tredje generasjon F-serie som ble produsert mellom 1957 og 1960. Da er vi i området for en veldig god årgang - eller hva dc-8-63 og LN-MOW?
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,559
|
![]()
Takk for utfyllende info begge to. Så da er vi nok nærmere 60 enn 62 ja.
Sent from my iPad using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,559
|
![]()
Får slenge inn et lite bonusbilde, rappet dette fra FB-siden Classic Car Club Norway. Selv er jeg ikke i stand til å se mer enn at det er en Caravelle og en gammel Porsche (Speedster?). Men det er sikkert et par herrer i sin beste alder som kan supplere her...
![]() Sent from my iPad using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,504
|
![]()
Bromma? Står SAS på aggregatet, så regner med at det er en skandinavisk flyplass ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,869
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
LN-KLR Hall Viking ?
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,630
|
![]()
Ahhh, mye lekre linjer på bildet fra Bromma. Når det gjelder Fornebubildet kan jeg tilføye at datidens kontrollsentral for Sydøst-Norge, Oslo FIR, lå i andre etasje i gamlebygget, rett bak taket på Ford'en. Her satt man med prosedyrekontroll før radaren på Haukåsen kom i drift på -60 tallet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norge - Amerika; billettpriser i 1962 | DCHalvorsen | Flyhistorisk forum | 5 | 29-05-2012 09:34 |
"En historisk" rapport fra Tokio - september 1962 | EB | TripReports | 26 | 09-03-2010 17:27 |
Flystevne Gardermoen 1962 | JanSev | Flyhistorisk forum | 5 | 05-06-2009 22:37 |
Idlewild 1962 | Concorde | Bilder & foto | 5 | 11-02-2008 23:29 |
DC-3 LN-LMR anno 1962 | GF1 | Flyhistorisk forum | 9 | 30-09-2006 17:38 |