![]() |
|
![]() |
#481 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ifra dag en har OG og FV`s strategi bestått i å snakke ned WF på bakgrunn av «monopol» høye priser og manglende kundevennlighet. OG har ikke latt en sjanse gått fra seg til å snakke negativt om WF og at folk nå skal slippe å gå i banken for å fly. OG har brukt ordet «monopol» på trykk og i tale og så ofte han har hatt muligheten. Fakta, som han kjenner til,har han lett hoppet bukk over. WF har fått massiv kritikk over sine billettpriser, rutetider etc. etc. og OG har fyrt under. Det folk flest ikke vet og som OG vet men ikke snakker om, er at kortbanenettet i stor grad er politisk styrt igjennom en anbudsprosess hvor prisene og operative krav settes av staten! FV blir presentert som redningen for alle som betaler «blodpriser» i nord og overskriftene i avisene lar ikke vente på seg. Nå får FV levere og slutte med unnskyldninger. Situasjonen i dag er at de har to fly. Det første sto i et halvt år. Det andre står fortsatt på grunn av manglende system. Det tredje vet ingen når kommer. Åpenbart vet man heller ikke hvor flyene skal anvendes og man vet ikke når de kommer i drift. Dette har ikke med innkjøringsproblemer å gjøre, men manglende styring og kontroll. Slik skal man ikke ha det i et flyselskap som vil operere i et av verdens mest krevende områder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
WF trenger konkurranse for å bli bedre, og nedsnakkingen er ikie annet enn fortjent. Den risikoen tar du når du sier opp noen. Ønsker de ikke den risikoen så bør personalpolitikken deres endres. FV har da full kontroll på det de driver med, selv om du til stadighet kommer med påstander du ikke har dekning for. Last edited by Flygplan; 07-04-2017 at 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Problemet er vel at OG overhovedet blev ansat og derefter fik lov at blive i så mange år.... Det var den største fejl. Og jeg har mødt tilpas mange brushoveder i min flyvekarriere til at høre på udenforståendes holdninger til det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Siden du tydeligvis sitter på inngående kunnskap om hvordan Ola Giæver ble sagt opp, og deretter at du vet bedre enn alle andre om at FlyViking har "full kontroll på hva de driver med" så får vi konkludere nok en gang med at du er Ola Giævers stedsfortreder på flyprat som kun deltar for å ha en grasrotandel i flymiljøet også. Hvis ikke, så kommer du kun med påstander du overhodet ikke har dekning for selv.
![]() |
![]() |
#485 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Altså i såfall et WF-problem, ikke et OG eller FV-problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg vet selvsagt bedre enn de som ikke vet, men det er fordi jeg legger litt innsats i det i stedet for å påstå noe så idiotisk som at andre er ansatt i det og det selskapet uten å ha dekning for det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men hylekoret har tidd stilt nå :-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette er selvsagt helt normalt i oppstart av flyselskaper, etterhvert som de kan vise til regularitet så vil dette øke. Men det endrer jo lite på WFs valg om å overlate 10-15(selv med prisreduksjon er det ikke sikkert at alle setene fylles derfor lavere tall her enn i forrige innlegg) personer til alternativ transport i stedet for å redusere prisene til noe overkommelig, slik at de kan tjene litt i stedet for ingenting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
Upgrade me....
|
![]()
Flyr dere ikke i dag heller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Alle liker konkurranse, men ikke alle liker utgangspunktet som går på at konkurrenten er noe dritt og jeg skal redde verden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nei, ikke alle liker konkurranse, det er faktisk veldig mange som misliker det. Nå konkurrenten ikke klarer å være seriøse må de også tåle å høre det. Hvis det ikke er ønskelig må de starte med å forbedre seg selv, ikke snakke om kritikerne. Det er det få som respekterer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
Ellers har du langt på vei rett. Deler av media nærmest heier på denne nysatsning. Av samme årsaker som jeg skriver om i innlegget ovenfor, vil jeg anta.
![]() |
![]() |
#498 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Konkurranse er bra. Det skjerper alle og at det gir lavere priser ser vi jo. Jo flere seter, jo mere billigseter blir det - det er naturloven.
Jeg har imidlertid gjort et lite regnestykke, og kanskje vært litt snill mot FV .. la oss si de har to fly som hver flyr 8 legs per dag. Hver flight har i snitt 15 pax (her er jeg godt i overkant basert på hva jeg har plukket opp fra andre) og de har i snitt betalt 549. Da har de ca 130.000 i billettintekter per dag, Av utgifter har de ca 28000 per dag i flyleie og basert på tall tidligere i tråden ca 66.000 i lønninger og 112.000 i fuel (7000x16 legs). Det gir ca 206.000 i utgifter. Regnestykket blir da 130.000 - 206.000 .. altså 76.000 i underskudd per dag eller 2.3 mill i måneden. I tillegg kommer utgifter til deicing, handling, IRR, catering osv osv. Korriger meg gjerne. men jeg tror tallene mine er realistiske. Last edited by LN-MOW; 07-04-2017 at 15:35. Reason: regnefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Hva tror du Ola, eller Flygplan, stemmer det? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg heter ikke Ola, men er Flygplan. Og det vet jeg lite om, jeg venter på at de faktiske tallene kommer på bordet, der får man vite utgifter opp mot inntekter. At man taper penger i starten er nok helt sikkert, spørsmålet er hvor mye, og hvor lenge de vil gjøre det.
Last edited by Flygplan; 07-04-2017 at 15:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NextMove - nytt "flyselskap" på OSL-OLA | Twin Otter | Flyforum | 9 | 27-02-2018 12:09 |
FlyViking starter Ørland - Oslo OKT17 | NorFlight | Flyforum | 32 | 23-09-2017 19:32 |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |