![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2017
Posts: 163
|
![]()
Synd det skjedde så tidlig, man er sårbare med så liten flåte. At det kommer problemer i en opstartsfase er imidlertid ikke overraskende, det er gelt som forventet.
At WF har en velsmurt organisasjon ved slike hendelser kan nå i høyeste grad diskuteres. Men de har flere fly, og det er selvsagt en fordel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]() Quote:
En hver men litt innsikt i bransjen vet at oppstart med kun ett fly er et sjansespill. At fly nr. to står stille på grunn av en "manglende funksjon" (trodde de hadde lært med første fly) viser at organisasjonen ikke har kontroll på det de driver med. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,563
|
![]() Quote:
Kompetansen er god, men de har muligens ikke tatt høyde for megden av 'shit happens' som gjerne følger en oppstart ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]() Quote:
Når nå denne ikke var klar skulle man ha ventet med oppstart og varslet dette i god tid. Det overrasker meg ellers at FV ikke har et kvalitetssikringssystem som fanger opp avvik fra krav ,enten fra selskapet eller myndighet-særlig med tanke på lærdommen fra første maskin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2017
Posts: 163
|
![]() Quote:
Du må gjerne fortelle meg om et selskap som ikke har hatt lignende problemer i oppstartsfasen. Jeg vet ikke om noen. Last edited by Flygplan; 29-03-2017 at 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 349
|
![]()
Her blir vi nok snart invitert til å bli med på et nordnorsk "æventyr" av et folkeaksjeselskap. 49 millioner går fort og jeg ser ingen mulighet for at driften kan komme opp på null. Overkapasitet på tynne ruter betyr ledige seter OG billigsalg, og 39 seter betyr høykost. At det blir teknisk på et fly som sto ute en vinter i Tromsø er ikke uventet, men det var kanskje lov å håpe.... Jeg misforsto betydningen av at "Flyparken vår består for tiden av to fly...." for det betyr jo ett fly. Så lenge de ikke har noen offentlig kontrakt så står de kanskje friere til å gjøre kommersielle kanselleringer til de får flere passasjerer. Matkuponger og 250 Euro til de som blir forsinket kan jo være billigere enn å fly alt. De droppet vel en rundtur på mandag, pluss en på tirsdag, før de måtte innstille all flyging onsdag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2017
Posts: 163
|
![]() Quote:
Edit: Viking Air Norway som eier FlyViking har også 50 mill i aksjekapital. Last edited by Flygplan; 29-03-2017 at 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,388
|
![]() Quote:
Aksjekapital er ikke nødvendig det samme til tilgjengelig cash/likviditet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2017
Posts: 163
|
![]()
Helt korrekt. Men det må komme fra noe som kan gi likviditet, slik som f.eks eiendommer som OG eier endel av. Og har du først skutt kapitalen inn i selskapet er den å anse som selskapet sin helt til styret bestemmer seg for å betale tilbake.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 349
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2017
Posts: 163
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2017
Posts: 163
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NextMove - nytt "flyselskap" på OSL-OLA | Twin Otter | Flyforum | 9 | 27-02-2018 12:09 |
FlyViking starter Ørland - Oslo OKT17 | NorFlight | Flyforum | 32 | 23-09-2017 19:32 |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |