![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Free Luigi
|
![]()
Å fly med et flyselskap som åpent innrømmer feil, tar interne runder på saken og er helt transparent for statens havarikommisjon er meg helt problemfritt. Widerøe opererer i de hardeste forholdene vi har i Norge, ja sågar i hele verden.
Et flyselskap som ikke har noe erfaring, som gror fram fra smålighet, storkjeftighet og en fornemmelse av bitterhet - det er for meg oppskriften på fare. Når Ola Giæver går på tvers av det statens havarikommisjon har kartlagt, og forsøker skape "politiske" poeng av havarier pga de forhold som begge selskap skal fly i (fallvinder, små flyplasser med dårlige innflyvningshjelpemidler og lite radardekning, harde værforhold).... Det er direkte frastøtende. Og som sådan hårreisende å ha som offentlig bilde på facebook. Å gå i konkurranse er greit, men man argumenterer ikke med havarier hvor menneskeliv kunne gått tapt. Det er ufint og vitner om ekstremt dårlig avreagering og/eller forståelse for operative forhold. Og det, det er meget dårlige egenskaper å ha som CEO i et flyselskap. I krass kontrast kan man gjerne se til Carsten Spohr og hans sympatiske vesen etter Germanwingsulykken. Last edited by Polaris; 26-02-2017 at 14:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg flyr helst med de som har færrest ulykker for min del. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
|
![]()
Vi trenger begge selskaper, og konkuranse på rutene.
Widerøe må også tjene penger, men trenger noen til å pushe litt. Helt klart plass til begge! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Absolutt. FV trenger nok noe tid å finne hvilke ruter som i praksis kan være lønnsomme, markedsundersøkelser sier ikke alltid så mye om realitetene. Men om eller når det skjer sitter vi som flyr ofte i nord med et bedre flytilbud enn vi gjorde før.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Du beviser iallefall at du har lite peiling på sammenheng mellom sikkerhet og luftfart. Eller at du bare troller. Who knows. Sistnevnte er iallefall best for din del, hvis ikke anbefaler jeg å lese deg litt opp (y) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NextMove - nytt "flyselskap" på OSL-OLA | Twin Otter | Flyforum | 9 | 27-02-2018 12:09 |
FlyViking starter Ørland - Oslo OKT17 | NorFlight | Flyforum | 32 | 23-09-2017 19:32 |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |