Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 26-02-2017, 14:30   #1
Polaris
Free Luigi

Default Re: FlyViking - diskusjonstråd

Quote:
Originally Posted by Flygplan View Post
Men å fly med dem som havarerte flyet er ok?
Å fly med et flyselskap som åpent innrømmer feil, tar interne runder på saken og er helt transparent for statens havarikommisjon er meg helt problemfritt. Widerøe opererer i de hardeste forholdene vi har i Norge, ja sågar i hele verden.

Et flyselskap som ikke har noe erfaring, som gror fram fra smålighet, storkjeftighet og en fornemmelse av bitterhet - det er for meg oppskriften på fare. Når Ola Giæver går på tvers av det statens havarikommisjon har kartlagt, og forsøker skape "politiske" poeng av havarier pga de forhold som begge selskap skal fly i (fallvinder, små flyplasser med dårlige innflyvningshjelpemidler og lite radardekning, harde værforhold).... Det er direkte frastøtende. Og som sådan hårreisende å ha som offentlig bilde på facebook. Å gå i konkurranse er greit, men man argumenterer ikke med havarier hvor menneskeliv kunne gått tapt. Det er ufint og vitner om ekstremt dårlig avreagering og/eller forståelse for operative forhold. Og det, det er meget dårlige egenskaper å ha som CEO i et flyselskap.
I krass kontrast kan man gjerne se til Carsten Spohr og hans sympatiske vesen etter Germanwingsulykken.

Last edited by Polaris; 26-02-2017 at 14:33.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2017, 15:49   #2
Flygplan
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Å fly med et flyselskap som åpent innrømmer feil, tar interne runder på saken og er helt transparent for statens havarikommisjon er meg helt problemfritt. Widerøe opererer i de hardeste forholdene vi har i Norge, ja sågar i hele verden.

Et flyselskap som ikke har noe erfaring, som gror fram fra smålighet, storkjeftighet og en fornemmelse av bitterhet - det er for meg oppskriften på fare. Når Ola Giæver går på tvers av det statens havarikommisjon har kartlagt, og forsøker skape "politiske" poeng av havarier pga de forhold som begge selskap skal fly i (fallvinder, små flyplasser med dårlige innflyvningshjelpemidler og lite radardekning, harde værforhold).... Det er direkte frastøtende. Og som sådan hårreisende å ha som offentlig bilde på facebook. Å gå i konkurranse er greit, men man argumenterer ikke med havarier hvor menneskeliv kunne gått tapt. Det er ufint og vitner om ekstremt dårlig avreagering og/eller forståelse for operative forhold. Og det, det er meget dårlige egenskaper å ha som CEO i et flyselskap.
I krass kontrast kan man gjerne se til Carsten Spohr og hans sympatiske vesen etter Germanwingsulykken.
WF åpent innrømmer feil? Ved å sette fartøysjefen her i stilling som flyvesjef i ettertid? Jaja,vi er i allefall uenige om det.

Jeg flyr helst med de som har færrest ulykker for min del.
Flygplan is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2017, 15:58   #3
Radiv
ScanFlyer Silver

Radiv's Avatar

Vi trenger begge selskaper, og konkuranse på rutene.

Widerøe må også tjene penger, men trenger noen til å pushe litt.
Helt klart plass til begge!
Radiv is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2017, 16:09   #4
Flygplan
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Radiv View Post
Vi trenger begge selskaper, og konkuranse på rutene.

Widerøe må også tjene penger, men trenger noen til å pushe litt.
Helt klart plass til begge!
Absolutt. FV trenger nok noe tid å finne hvilke ruter som i praksis kan være lønnsomme, markedsundersøkelser sier ikke alltid så mye om realitetene. Men om eller når det skjer sitter vi som flyr ofte i nord med et bedre flytilbud enn vi gjorde før.
Old 26-02-2017, 16:47   #5
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by Flygplan View Post
WF åpent innrømmer feil? Ved å sette fartøysjefen her i stilling som flyvesjef i ettertid? Jaja,vi er i allefall uenige om det.

Jeg flyr helst med de som har færrest ulykker for min del.
Har du i det hele tatt lest den *upartiske*, *faglige* etterforskningen av saken? Som ligger offentlig?
Du beviser iallefall at du har lite peiling på sammenheng mellom sikkerhet og luftfart. Eller at du bare troller. Who knows. Sistnevnte er iallefall best for din del, hvis ikke anbefaler jeg å lese deg litt opp (y)
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2017, 16:59   #6
Flygplan
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Har du i det hele tatt lest den *upartiske*, *faglige* etterforskningen av saken? Som ligger offentlig?
Du beviser iallefall at du har lite peiling på sammenheng mellom sikkerhet og luftfart. Eller at du bare troller. Who knows. Sistnevnte er iallefall best for din del, hvis ikke anbefaler jeg å lese deg litt opp (y)
Ja, jeg har lest rapporten i sin helhet.
Reply

Posting Rules