![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
http://www.bloomberg.com/apps/news?p...EwjudRM&pos=14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,123
|
![]()
Er dette noe som vil komme ganske raskt i flyene til SAS og Norwegian?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,305
|
![]()
Hadde det ikke vært bedre å bytte ut redningsvestene med fallskjerm??
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,265
|
![]()
Er ikke dette litt overdrevent og koster mer enn det er verdt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
Bra med alle nyvinninger innen økt sikkerhet, men jeg kan ikke helt se hva en airbag gjør fra eller til dersom flykroppen går i oppløsning rundt, i hastigheter langt høyere enn ønskelig og med potensielle utenforstående (massive) objekter som hindere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Da er det bare å åpne for alt flytende, NaN3 i de mengder som er i gassgeneratorene til airbagene har en sprengkraft til sprenge hull i flykroppen. At stoffet er meget giftig gjør ikke saken bedre med ORL-MAN LDLO 29 mg/kg (hvis en mann med en vekt på 90 kg får i seg litt 2,6 g er det stor sjanse for at vedkommende dør).
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]()
Nå er det vel ikke akkurat i slike situasjoner disse airbagene er ment å skulle "gjøre noe fra eller til" heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Produktinfo, bilder og video her: http://amsafe.com/products/detail.ph...ype=categories
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Dette har SQ hatt i setebeltet på sine 77W'er og hval-jet'er siden de begynte med de. Mener også jeg har sett det ombord hos QR.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Location: MEL
Posts: 247
|
![]()
Vil dette fungere dersom beltet er vridd?
__________________
Over skyene er himmelen alltid blå! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]()
Hmmm, godt spørsmål...
Og en ting jeg ble sittende og fundere på etter å ha sett på bildene. Vil et klumpete blete som dette kjennes mer plagsomt ut, slik at folk slutter å bruke beltet inflight? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Ut i fra min erfaring med SQ sine belter så var det ikke merkbart eller plagsomt.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,878
|
![]()
SQ hadde airbags på sin A350 og personlig synes jeg de er litt i veien. Jeg skjønner fremdeles ikke nytten av dette.. en enorm kostnad som neppe vil redde liv? Tipper at hvis 300 av disse popper ut så vil de vil skade mer enn de redder?
Er det noe regelverk som tvinger frem denne investeringen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ex Spært
Join Date: Sep 2014
Location: Trondheim
Posts: 148
|
![]()
Alt av moderne biz/first har enten 3-punkts seler eller airbag nå. Foretrekker airbagtypen fordi skulder-remmen på 3-punkt er hazzle å koble av og på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Newbie
Join Date: Jul 2015
Posts: 173
|
![]()
SQ har i C på både 773ER og A380. Merket ikke at dette var noe mer ubehagelig enn vanlige belter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Deres vaner ombord på fly | Hypern | Reiseforum | 19 | 17-12-2016 06:04 |
WiFi ombord i fly | sk931 | Reiseforum | 8 | 13-07-2012 20:07 |
Dokumentar om giftgasser ombord i fly | RIBRO | Flyforum | 2 | 17-06-2009 22:20 |
Airbag A320... | Blubird | Flyforum | 0 | 23-11-2008 00:36 |
Og da kommer Ryanair bruk av mobil-telefoner ombord | Utflyttet | Flyforum | 20 | 09-11-2007 22:48 |