![]() |
|
![]() |
#221 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Hva legger du i ordet "flest"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Mener du da at 1/20 er over halvparten siden "flesteparten" koster over 2K?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Men da var jo påstanden din BS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kan du da dokumentere at flesteparten av rutene koster 2K+?
Om du ikke er istand til det anser jeg det som bevist at du kommer med BS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
La trollet hvile .. #Trumpspeak
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
2Widerøe har priser på nett. Ikke verre enn at du sjekker selv. Og uansett om det skulle være f.eks 1500 kr så er det fortsatt for dyrt, det vil si at det f.eks koster en arb.giver 30000 kr om 10 srk skal sendes et kort stykke på et kurs.
Last edited by Flygplan; 22-02-2017 at 09:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Den som klarer å finne WFs årsrapport og dele ett tall på et annet kan finne ut at totale salgsinntekter delt på antall passasjerer gir kr. 1041 for året 2015. Jeg vet ikke hvor mye av salgsinntektene som er relatert til passasjerer eller annet som post og frakt, men billettsalg gir nødvendigvis mindre til WF enn kr 1041 i snitt, inkludert berømte dyre billetter kjøpt kort tid før reisen.
Hvem får lavest kostnader av WF og FV? Fly, jeg vet ikke hva som er mest økonomisk av å eie noe i 20+ år eller å leie, men det ville overraske meg hvis det er billigst å leie. Finanskostnader er alltid lavest for solide firma, enten man eier og har banklån, eller leaser. Avgifter, likt. Fuel, likt. Vedlikehold, større flåte og egen part 145 er nok billigst og best med større delelager osv. Ansatte, sånn jeg tolker ryktene er det vesentlig dårligere betalt hos Ola Giæver. F. eks 20% lavere lønnskostnader kan kanskje redusere kostnadene med 6%. For noen bakkeansatte og kabinansatte er det ikke realistisk med dårligere lønn enn hos WF. På inntektssiden har Flyviking en ulempe med at absolutt alle rutene de kommer til å fly vil det nødvendigvis bli overskudd på tilbudssiden, og bra tilgang på billige billetter uansett hvem man reiser med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det blir spennende å se hva som skjer, og om FV går med små eller store underskudd de første driftsårene. Jeg håper de legger seg på linjen der de har lave nok priser til å fylle flyene og høye nok priser til å tjene penger på sikt. Det er bedre om noen selger alle billettene til en bestemt lav pris enn at de som kan planlegge slike småturer lenge på forhånd kan få lave priser og de som må bestille en dag eller to i forveien må betale det dobbelte etter min mening. Last edited by Flygplan; 22-02-2017 at 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Dette med forskjellige priser på samme flybilletten var innført for mange år siden, yield management, aner ikke hva det er på Norsk. (Fortjeneste styring?) Hvis man driver en forettning og ikke en veldedighet må man tjene penger og selge produktet til høyest mulig pris som kundene vil betale. Dagen før julaften vil kundene betale mere, derfor går prisen opp. Er det urettferdig og ville det ha vært bedre med billige priser året rundt og hele døgnet? Joda, og enda bedre hvis flyturen hadde vært nesten gratis, men da er det ikke mere flyselskap igjen etter kort tid: Mange som prøvde billige billetter, Laker Airways, Peoples Express og andre som forsvant etter kort tid. Norge er et av verdens dyreste land med et av verdens vanskeligste vinterforhold på Nord Norge og på kysten. Det koster å drive flyselskap da og billettene må betale kostnadene. Enkelt regnestykke egentlig. Hvis Ola kan drive billigere og likevel dekke regningene, betale tilbake investorene samt selge billetter som er vesentlig billigere og ha like store sikkerhetsmarginer som WF, så har han gjort det bra. Han satser friskt og jeg tar av meg hatten for det, men setter spørsmålstegn ved å starte opp flyselskap for å hevne seg på tidligere arbeidsgiver, kanskje feil motivasjon.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hevnlyst på gammel useriøs arbeidsgiver er den beste motivasjon som finnes. Jeg gleder meg til å se FV ta av. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hyret inn av Ola for å trolle? Den eneste tråden du har vært aktiv på her inne er denne tråden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg kjenner for øvrig ikke Ola Giæver. Men jeg har opplevd den særs dårlige behandlingen Widerøe kan gi, plutselig snu og fly tilbake bår man nesten er ftamme ved destinasjonen fordi man har flere passasjerer et annet sted. Man forventer litt mer når man har betalt dyrt for en flytur. Last edited by Flygplan; 22-02-2017 at 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#239 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ingenting fra meg baseres på synsing, kun harde fakta. Du derimot synser jo i vei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Selv om man kan komme seg fra Oslo til Kristiansand for 399 kroner, er det heller ikke uvanlig at man må opp på 12-1500 kroner for en enveisbillett der, og full-flex ligger på ca. 2500. På en rute som er vidåpen for konkurranse, med flytid på ca. 30 minutter Som man ser lenger sørpå så ble det levert inn null-anbud på eks. Florø, så det ble tatt ut av anbudet i neste runde. Det var vel først lokal jubel jubel for "bli kvitt Widerøe og monopolet" som gikk over i skuffelse over at det ikke dukket opp tre operatører som flyr timesruter til alle hjørner av landet for kr. 299 hver vei. Det er en del steder det rett og slett ikke er grunnlag for ruter uten subsidier.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NextMove - nytt "flyselskap" på OSL-OLA | Twin Otter | Flyforum | 9 | 27-02-2018 12:09 |
FlyViking starter Ørland - Oslo OKT17 | NorFlight | Flyforum | 32 | 23-09-2017 19:32 |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |