![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]() Quote:
Videre må vi ekskludere alle som flyr med innsjekket bagasje, eller har booket en interlining billett. Markedet som blir tilbake vil være sterkt konkurranse utsatt og kostbart å vinne, dvs. på pris. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
|
![]() Quote:
Jeg har ikke peiling på markedsanalyse, men som uvitende privatperson ville jeg ikke tro at det primære probemet ville være for FV å mange passasjerer, men å klare å få lønnsomhet på å selge for kr 499-999. Last edited by vbirk; 20-02-2017 at 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]() Quote:
Noen betraktninger: Etter hva jeg vet ligger fuel kost alene for en 40 min flytur på ca 7500 kr. eller i underkant av kr.200/sete. Med 60% kabin faktor ca, 310 kr. og ved 50% i underkant av kr.400 osv. I tillegg kommer drift, vedlikehold, avgifter, leasing, finanskost,forsikringer osv. En stor del av disse utgiftene må fordeles på 39 seter , uansett. Med tanke på at flybransjen er en lav margin bransje, står og faller virksomheten på volum/frekvenser. Er det snakk om lav pris kombineres med få frekvenser=lavt volum blir veien til tap svært kort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2017
Posts: 163
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
|
![]() Quote:
Men vi kan vel driste oss til å antyde at dersom FV klarer å gjøre butikk av 999 som fullpris istedenfor 2455, så har WF hatt noen prosenter å gå på. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2017
Posts: 163
|
![]() Quote:
Siden jeg er best kjent med SSJ-TRD tar jeg det som eksempel her selv om det er en FOT-rute og jeg vet at det ikke er aktuelt akkurat nå. De rimeligste billettene her koster 899 kr(utenom kampanje). Hvis et selskap kan fly alle for f.eks 699 kr så vil de nok vinne frem. WF ser ikke ut til å ha økonomi til å ta en CA - uten å ende opp som CA. Last edited by Flygplan; 20-02-2017 at 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
The old Norwegian Viking
Join Date: Feb 2012
Location: City of the Arctic Circle
Posts: 169
|
![]() Quote:
Det er flere bedrifter som allerede har vist interesse for bedriftsavtaler.
__________________
1 vinge blir lett til 5 fly... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NextMove - nytt "flyselskap" på OSL-OLA | Twin Otter | Flyforum | 9 | 27-02-2018 12:09 |
FlyViking starter Ørland - Oslo OKT17 | NorFlight | Flyforum | 32 | 23-09-2017 19:32 |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |