![]() |
|
![]() |
#441 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Mads
Alder: 22 Sivilstand: Singel Nasjonalitet: Norsk Bor: San Diego og utenfor Oslo Språk: Norsk, engelsk og fyllespansk Yrke: Student i California Nærmeste flyplass: SAN og OSL Favoritt reisemål: USA generelt Flyinteresse siden: Alltid vært facinert av fly, men har tatt seg opp etter at jeg begynnte å studere i USA. Favoritfly: B757. Leser: Stort sett bare pensum, og nettaviser Kamera: Iphone 6 Bil: Det leiefirmaet har ledig Andre interesser: Ski og netflix |
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Upgrade me....
|
![]()
Alder: 33
Sivilstand: Gift, 3 barn Nasjonalitet: Norsk Bor: Kristiansund Språk: Norsk/Engelsk Yrke: Avdelingsleder Nærmeste flyplass: Kvernberget Favoritt reisemål: Har vært Essen, mer usikker nå Flyinteresse siden: Siden dokumentarene om MIG-29 og sukhoi 27 rulla over skjermene på diverse kanaler. Husker fattern tok opp alt på vhs for meg, slik at jeg ikke skulle gå glipp av det. Favoritt fly: Dash 7 Favoritt flyplass: Lokalpatriot og svarer derfor Kvernberget. Favoritt selskap: Blitt mer og mer SAS Leser: Clive Cussler Kamera: På mobilen Kjøretøy: Kjedelig 7 seter og firmabil Andre interesser: NASCAR |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Newcomer
|
![]()
Alder: 24
Sivilstand: Singel Nasjonalitet: Norsk Bor: Lausanne, Sveits Språk: Norsk, engelsk og begrenset fransk Yrke: Jobber for et større navn som holder til i Sveits som bl.a selger is og sjokolade. Nærmeste flyplass: Genève er nok den nærmeste kommersielle Favoritt reisemål: Ålesund, ingenting slår å komme hjem Flyinteresse siden: en kompis for et par år siden begynte å lære meg navnene på visse fly Favoritfly: A380 Leser: Nettaviser og krim Kamera: Iphone 6s Andre interesser: Ski og håndball |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Harald
Alder: 51 Sivilstand: Gift, to barn Nasjonalitet: Norsk Bor: Horten Yrke: Sivilingeniør Nærmeste flyplass: TRF Favoritt reisemål: Canada Flyinteresse siden: Siden jeg var 9 år, satt på fanget til en Caravelle kaptein og fikk lov til sette ny kurs på autopilot slik at flyet svingte. Det var andre tider, det! Favoritfly: A350-900XWB. Leser: Sakprosa (teknologi, politikk, friluftsliv, aerospace), aldri fiction Kamera: Canon G12 Bil:V50 |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Alder: 22.
Nasjonalitet: Norsk. Bor: Ryfylke. Språk: Norsk, engelsk, tysk. Yrke: Har fagbrev i telekommunikasjonsmontørfaget, men jobber i staten. Arbeidssted: Jåttå, men også SVG, KRS, Madla, og Hundvågs eneste helipad. Nærmeste flyplass: SVG. Favoritt reisemål: Jordan, faktisk. Flyinteresse siden: Alltid. Favoritt fly: å fly: A345/A346. Favoritt drikk ombord: GT. Favoritt flyplass: DXB, SIN. Favoritt selskap: EK. Leser: Hamilton-bøkene. Kamera: Canon 50D tror jeg. Kansje det er en 40D. Bil: Mercedes E290 - den gamle typen som sluker for mye diesel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]()
Har vært medlem en stund, men jeg har vel ikke presentert meg selv i denne tråden. Det er vel på tide...
![]() Navn: Ellen Alder: 35 Nasjonalitet: Norsk Bor: Drammensområdet Språk: Norsk, engelsk, litt tysk Yrke: Kjøkkenkonsulent Arbeidssted: Lier Nærmeste flyplass: OSL Favoritt reisemål: Sør-Afrika Flyinteresse siden: Siden jeg var barn og farmor tok meg med på Fornebu for å se på flyene mens vi ventet på at tante ankom fra et eller annet spennende reisemål (hun jobbet som guide for et reisebyrå som het Globetrotter eller noe sånt på 80-tallet og var mye i Asia). Favoritt fly: A380 Favoritt drikk ombord: GT Favoritt flyplass: DXB Favoritt selskap: EK Leser: Millenium triologien av Stieg Larsson Kamera: Canon EOS 700D Bil: Det jeg får låne av familien, eier ikke min egen for øyeblikket |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Får vel slenge opp litt info om meg sjøl og da, har tross alt vært medlem en stund
![]() Alder: 00er som unge sier i dag ![]() Nasjonalitet: norsk Hjemsted: i innflygningen til FBU Språk: norsk, engelsk og ørlite grann tysk Yrke: ungdomsskoleelev (ja, det er et helvetes kjør den siste tiden i tiende, så jeg vi på aller høyeste grad anse dette som et yrke. 5-2 turnus, og en haug med overtidsarbeid ![]() Favoritt reisemål: alpene! Ingenting slår skikjøring, og milka og østerisk juice på senga! Nærmeste flyplass: desverre ikke FBU lenger, noe jeg desverre aldri fikk oppleve, så da blir det vel OSL. Flyinteresse siden: en flytur med en DAT-maskin til Røros tilbake i 2012 (tror jeg det var). Favoritt fly: 777,787,737max, a320neo... skal jeg nevne alt? Favoritt drikk ombord: juice på Stig Helmer vis! Favoritt flyplass: FBU!! Men av de som har noen lange asfalt-striper og et høyt tårn med folk i, må det bli OSL. Favorittselskap: norwegian Leser: airliner world og lærebøker ![]() Kamera: nikon d3300 og 55-300 objektiv Spotting: av og til, men nå kan det bli sjeldnere, da jeg må betale voksenpriser med NSB ![]() Bil: buss, tog, t-bane ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Newcomer
|
![]()
Fersking på forum
![]() Alder: 29 Nasjonalitet: Norsk Bosted: Tønsberg Yrke: Snart kvalitetsansvarlig for flyteknisk og flyoperasjonelt arbeid Nærmeste flyplass: TRF Flyinteresse/spotting: Facinasjon på bakken, skrekkblandet fryd i lufta. Kan se på fly i evigheter, men blir ikke så mye bilder Kjører i: Volkswagen Polo / Nissan Qashqai Interesser utover fly: sosialt, fjelltur, trening, lese, musikk osv. Sånt som alle gjør Drømmereisemål: Karibien |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Alder: 59
Utflyttet til: USA Yrke: Flyger. Tidligere yrker: Taxi kusk, sjømann, visegutt, avisbud. Gift. Jada, flere ganger. Ikke uvanlig i denne bransjen å ha like mange eks-koner som striper på skuldrene. Favoritt Reisemål: Bahamas på egen båt. Drikke ombord: Vann. Nærmeste flyplass: KFLL. Favoritt fly: B-747-200, DC-3, C-185. Bil: BMW Diesel stasjonsvogn og Chevy Volt. Flyinteresse: Hadde vel det siden barnsben, men utbrent etter 38 år i bransjen, 19 flyger jobber og 50+ typer. Hoppet av lasset tidlig og har det travelt med å la hår og skjegg Gro samt pusse på ny båt. Født og oppvokst. Trondhjæm sjø. Edit: Oppdaget nå at jeg allerede hadde skrevet en slik medlemspresention for et år eller to siden. Er nok Alzheimer på gang. Moderator: Vennligts slett en av disse, eller begge. ![]() Last edited by LN-RTP; 03-05-2016 at 18:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 |
Newcomer
|
![]()
Helt fersk
![]() Navn: Jenny Alder: 23 Nasjonalitet: Norsk Hjemsted: Tromsø Språk: norsk, engelsk og en del fransk Yrke: Pilotstudent ved UiT Favoritt reisemål: Karibien/alpene Nærmeste flyplass: TOS, straks BDU Flyinteresse siden: Jeg var liten, ble glemt av i en del år, men fikk interessen igjen etter sesjon og søkte meg derfor inn i forsvaret, men kom dessverre ikke gjennom testene der. Kom inn på UiT sitt luftfartsfagprogram og skal nå bli pilot likevell! Leser: pensum, pensum og atter pensum Kjører i: Audi A3 Interesser utover fly: toppturer særlig på vinterstid, trening/yoga Spotting: sjeldent, men mer og mer |
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har helt glemt manerene mine siden jeg registrerte meg i 2012, men nå som jeg nærmer meg 100 poster er det kanskje på tide med en intro.
Navn: Thor Alder: 30-something Nasjonalitet: Norsk Bor: Vestpå Språk: Jeg kan nok på diverse språk til å ikke gå sulten i Utlandet i hvert fall Yrke: Konsulent (som er tidenes mest intetsigende tittel) Arbeidssted: Jeg vet hva arbeidskontrakten min sier er arbeidssted, men der er jeg bare innom for å levere reiseregninger. Nærmeste flyplass: BGO Favoritt reisemål: Varierer med dagsformen Flyinteresse siden: Som toåring reiste vi på "Hjelpes, nå er vi så inn i h lei av regnet at vi reiser til Mallorca i morgen"-ferie med SAS (Scanair? Sorry, jeg var to år og kunne ikke lese hva som stod på flyet..). På turen fikk jeg verdens beste badedyr - et oppblåsbart fly som var minst dobbelt så stort som meg selv! Etter det har det bare gått nedover. Favoritt fly: Det som lander der det skal når det skal Favoritt drikk ombord: GT Favoritt flyplass: Grusstripen i Amboseli, Kenya var skikkelig nice. Loungen bestod av te og småkaker på venstre forskjem til en Defender (det er derfor de er flate vet dere) og det var ingen verdens kø i security! Dassen var riktig nok bare et hull i bakken bak en stein, men la oss ikke bli for prippen. Favoritt selskap: SQ er hyggelige, LH er effektive, SK er praktiske Leser: E-post Kamera: Canon 5Dmk3 med mer glass enn jeg gidder å bære med meg. Tidvis utstyrt pressefotopass som er kjekt når man vil stå forran fjortiser på konsert. Bil: Japanese Mercedes Last edited by Sykkelthor; 25-05-2016 at 08:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Får vel introdusere meg på nytt (igjen)..
Alder: 33 år ung! Nasjonalitet: Norsk Bosted: Sandnes Nærmeste flyplass: SVG Flyinteresse/spotting: Har hatt interesse for fly og spesielt Boeing siden gamlingen jobbet for Braathens på SVG Kjører i: Peugeot 306 cab Interesser utover fly: Være med venner, se dvd, høre på musikk osv. Sånt som alle gjør Drømmereisemål: Italia frister mer og mer med bilen, St. Maarten med fly (ikke at jeg har tålmodighet til den turen).. Tenk å ligge på stranden å spotte fly ![]() Kamera: Sony A77 og Sony RX100 kompakt Favorittfly: DC-6/DC-3/Spitfire/Mustang/Harvard osv.. Fly som lager god lyd, ikke slik moderne dritt!
![]() |
#453 |
Newcomer
|
![]()
En kort presentasjon av meg:
Alder: 35 Flyplass: Værnes Meldte meg inn av samme grunn som Tornerose lengre tilbake i tråden her. Jeg er en flyredd person som har funnet ut at kunnskap er makt, og har bestemt meg for å finne ut så mye om fly som jeg kan. Og så jeg ser jo at å lese tripreportsene her inne gjør meg mer entusiastisk rundt det å fly. Har flydd, men frem til kurs i fjor vært hun rare på sete 4d hos Norwegian som holdt for øre og øyne hele flyturen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
EBG
|
![]()
Har lurket lengere enn jeg har vært medlem, men kan vel ta en kjapp presentasjon
Navn: Magnus Alder: 33 Sivilstand: Langdistanseforhold inntil videre (ikke longhaul) Nasjonalitet: Norsk Bor: København Språk: Norsk, engelsk, dansk med litt norsk aksent, også pittelitt spansk Yrke: noe med utstyr på sykehus og sånn Nærmeste flyplass: CPH Favoritt reisemål: (syd) øst-asia Flyinteresse siden: husker ikke Favoritfly: A380 og CRJ900 (noe spesielt? Det er så deilig stille når man sitter langt fremme) Leser: nettaviser, forum, krim på kindle Kamera: litt forskjellig Bil: japansk golf med space-design Andre interesser: foto, spise |
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Stian
Alder: 25 Nasjonalitet: Norsk Bor: Oslo Språk: Norsk, Englesk og Tysk Nærmeste flyplass: OSL Favoritt fly: B737 Favoritt reisemål: Spania og Sør-Afrika |
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Newcomer
|
![]()
Alder: Grå hår.
Sivilstand: Gift, 2 barn Nasjonalitet: Fransk Bor: SFO/SIN Språk: Fransk, Engelsk, Norsk og Spansk Yrke: Kan vel kalles for det. Favoritt reisemål: Dykking i Vietnam og Filippinene. Favoritt selskap: Det firmaet betaler. Leser: Det meste på en Kindle. Kamera: Noen som har det enda? Kjøretøy: Står en lite brukt IS200 i garasjen. Andre interesser: Piker, vin og sang, men spør fruen er det dykking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
Newcomer
|
![]()
Alder: 28
Bor: Trondheim Yrke: Student Nærmeste flyplass: TRD Favorittreisemål: USA. Er i tillegg blitt mer og mer fascinert av Midt-Østen Favoritfly: B747 Favorittselskap: SAS Flyinteresse siden: 2008, da jeg gikk inn for å legge inn flest mulig mellomlandinger på vei til Mexico City. Leser: Pensum Kamera: Iphone 6 Andre interesser: Er musiker, så musikk og gitarer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
Born to run
|
![]()
Kanskje på tide med en liten oppdatering, ser det var noen år siden sist...
Navn: Ståle Corneliussen Alder: nå 46, altså født i 1970 Bosted: Stavanger Nærmeste flyplass; Sola selvsagt Yrke: Salgs- og markedssjef Personlig status: lykkelig gift, og har to flygærne gutter på 18 og 20år Flyinteresse: siden jeg ble voksen Favorittreisemål: Bali, litt utenfor allfarvei Favorittflyplass: Changi, Singapore Favoritt flyselskap; Singapore Airlines Favorittfly: 777-200ER, den perfekte flyvemaskin Kamera: ja, det på mobilen Bil: VW Tiguan Leser: Puckprat og Flyprat, nettaviser Ser på: Fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Newcomer
![]() Join Date: Feb 2017
|
![]()
Født: 74-modell
Sivilstand: Samboer Nasjonalitet: Norsk Bor: Trondheim Yrke: Tastaturslave. Språk: Norsk og engelsk Nærmeste flyplass: TRD Flyinteresse: Moderat Favorittfly: Ingen spesiell, men håper å få prøvd 747 før det er for seint. Favorittflyselskap: SAS Favorittreisemål: Balløya Drømmereisemål: Australia Favorittflyplass: BHX Favorittdrikk ombord: GT og Cloudhopper Leser: Norsk krim Kamera: På mobilen og et lite brukt Sony A230 Kjører: Firkantet folkevogn
Next Up: MAI: TRD-AMS-ABZ(KL) LSI-ABZ-SVG-TRD(LM/WF/SK) Last edited by McSteen; 03-02-2017 at 23:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Da var "ruby1968l" historie og herved følger ny presentasjon under nytt "nick"
Navn: Rune Alder: 48 Nasjonalitet: Norsk Bor: På prærien et stykke sør for Stavanger Språk: Norsk, engelsk Arbeidssted: Sola Nærmeste flyplass: SVG Favoritt reisemål: ASIA Flyinteresse siden: Oppvokst like nord for BGO, midt i innflygingen og således oppfostret med å se på flyvende objekter og ble derved miljøskadd som ganske ung. Bonusfeber: Den kom forsiktig sigende i ca 2010, først moderat angrepet, siden sterkt angrepet. Favoritt fly: å fly: A340-500, B777-300, A380 Favoritt drikk ombord: Gin tonic, Silver Kris Sling, Singapore Sling og Champis. Favoritt flyplass: SIN Favoritt selskap: SQ & TG Spotting: Tja, kikker jo litt fra kontorvinduet da, (har god utsikt over området nord for SVG) Reiser Norge rundt på arbeidsgivers regning så det blir endel turer i løpet av året. Andre interesser: Øl, Bonuspoeng og Reiser ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|