Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-02-2017, 10:08   #181
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: OSL: spørsmål om transit EU-USA og USA-EU

Quote:
Originally Posted by Stoarn View Post
Altså Norwegian fortsett selger gjennomgående reiser som forsikringsprodukt og ikke som vanlig connecting flights som SAS?

Wysane z mojego HTC Desire 620 przy uyciu Tapatalka
Jo, det er i praksis en vanlig gjennomgående reise med Connection. Har selv brukt det med dem via CPH. Ikke noe annerledes enn med SAS
Old 02-02-2017, 10:12   #182
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Altså Norwegian fortsett selger gjennomgående reiser som forsikringsprodukt og ikke som vanlig connecting flights som SAS?

Wysane z mojego HTC Desire 620 przy uyciu Tapatalka
Slik jeg har forstått det selger Norwegian et tilleggsprodukt som gir deg det samme som "vanlig connecting flights" hos SAS og andre nettverksskaper, med en begrensning, du kan kun bytte (transfer/Connect) fra Norwegian til Norwegian (DY/DY, DY/D8, D8/DY, D8/D8). Dette gir deg:
- Transfer av bagasje (om det også er betalt for bagasje)
- Gjennomgående sjekkinn
- Beskyttelse ved forsinkelser, dvs du blir booket om og for dekket overnatting hvis nødvendig.
Old 02-02-2017, 10:25   #183
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Slik jeg har forstått det selger Norwegian et tilleggsprodukt som gir deg det samme som "vanlig connecting flights" hos SAS og andre nettverksskaper, med en begrensning, du kan kun bytte (transfer/Connect) fra Norwegian til Norwegian (DY/DY, DY/D8, D8/DY, D8/D8). Dette gir deg:
- Gjennomgående sjekkinn
- Beskyttelse ved forsinkelser, dvs du blir booket om og for dekket overnatting hvis nødvendig.
Bare for å presisere så er det ikke er tilleggsprodukt man må krysse av på noe sted, men det gjør at "basisprisen" øker, ved at det i oversikten over skatter, avgifter og tillegg for gjennomgående reise, kommer på en sum på sistnevnte.

Ser på min tur til våren OSL-BGO-AGP, så er det lagt til 150kr her. Men det skal sies at det selv om den når jeg sjekker samme routing nå så koster det 50kr mindre å bestille OSL-BGO-AGP selv med et tillegg på 150kr enn OSL-BGO og BGO-AGP separat. Så ser ut som det er noe revenue management inne i bilde her og de ikke bare slår sammen to separate billetter og legger på en connection fee

Last edited by Someone; 02-02-2017 at 10:30.
Someone is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2017, 13:06   #184
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
- Gjennomgående sjekkinn
Det høres ut som AirAsia sin løsning på gjennomgående billetter du beskriver her. Hos DY har gebyret for gjennomgående reise alltid vært skjult, slik Someone beskriver.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2017, 13:12   #185
jb1
ScanFlyer Rusty

Nå er jeg ikke helt sikker på ny layout, men på vei tilbake må hun ihvertfall gjennom passkontroll da Norge blir første Schengen land hun kommer til. Til nå har det vel vært sikkerhetskontroll for alle i internasjonal transit, men litt usikker på dette nå. Tidligere gjaldt det at man måtte inn i ny sikkerhetskontroll ved transit i Schengenland når man kom fra USA, men dette ble visst endret. Har aldri vært i transit på OSL når jeg tenker meg om.
Old 02-02-2017, 16:23   #186
Wishmaster
avsluttet

Wishmaster's Avatar

Kommer an på om waw-osl kommer inn på nye D piren (stand 61-81), da kommer'a direkte inn i terminalen. Er det på den gamle, stand 38-49, må hun igjennom ny security vedsiden av passkontrollen (plassert ved stand 46/48 (gte e16-e18)
Wishmaster is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2017, 16:27   #187
mcduck
ScanFlyer Gold

mcduck's Avatar

Quote:
Hei, venninnen flyr fra Warszawa til Fort Lauderdale via OSL (og omvent) med Norwegian, en felles PNR.

Behøver man å sjekke inn bagasjen igjen i OSL?

Behøver man å gå gjennom sikkerhetskontroll igjen?

Underveis fra USA tilbake gjelder samme regler?

Jeg vet at man har gjorts nogre forbedringer siden 2014...
Kort fortalt:

Nei, bagasjen er sjekket hele veien på bookinger som har samme PNR.

Nei du trenger ikke gjennom ny sikkerhetskontroll. Du må gjennom passkontroll i Oslo begge veier.
Samme regler på vei tilbake.

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2017, 13:40   #188
Kjetil.L
ScanFlyer Blue

Default Transfer på OSL.

Jeg fant ikke noen eksisterende tråd så her kommer noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på. En slektning av meg skal ut og reise via Gardermoen neste uke, vedkommende er ukjent på Osl og viden kjent som utstyrt med særdeles dårlig stedsans. Jeg ser på avgangsskjermen på nettet at sas bruker både A og C gater til Stavanger (på ankomst som jeg er ute etter står det ingen gate) Det jeg lurer på er derfor: er det godt skiltet opp fra ankomstetasjen til avgangshallen oppe? Jeg vet av erfaring at det er fort gjort å overse trappene opp fra A-gatene når man svimer rundt midt i stimen av ankommende passasjerer. På den nye delen har jeg aldri vært men i følge kartet over terminalen ser det ut som det er heis og trapp opp når man kommer til taxfree-butikken nede. Stemmer dette?
Mvh. Kjetil.L
Kjetil.L is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2017, 14:45   #189
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: Transfer på OSL.

Det kommer jo helt an på hvor han ankommer fra. Ankommer han innlands eller hvis han kan bruke Connecting Norway, har han ingenting i ankomsthallen å gjøre ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2017, 15:45   #190
Kjetil.L
ScanFlyer Blue

Beklager at jeg var upresis. Vedkommende kommer fra Stavanger og skal videre ut av Schengen.
Old 05-04-2017, 15:54   #191
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Da skal han bare gå opp broa og IKKE opp rulletrappen når han kommer ut av flyet. Da kommer han rett inn i avgangshallen innland og kan bare følge skiltingen til F-gatene.
Radar Station KGRV3
Old 05-04-2017, 16:03   #192
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: Transfer OSL

Jeg leser sjelden skilt på OSL, men mener å huske det står "transfer" i gatene på ankomst nå, som peker rett bort brua (og ikke opp) om man er på A-gate. Skulle han gå opp på gangveien på A-gates er det skiltet transfer ned trappene til avgangsnivå et par plasser. Viktig å se etter "Transfer"

Old 06-04-2017, 08:36   #193
Kjetil.L
ScanFlyer Blue

Når dere skriver broa, mener dere da broa som er koblet til flyet?
Old 06-04-2017, 08:56   #194
Sykkelthor
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Kjetil.L View Post
mener dere da broa som er koblet til flyet?
Jepp! Hvis man får en A-gate trenger man kun å holde seg unna rulletrappen og følge skilt til Transfer (som regel en slakt skrånene vei opp til høyre for rulletrappen). Skulle man klare å ta turen opp rulletrappen likevel trenger man kun å se etter skilt merket "Transfer" for å finne en av trappene ned i avgangshallen. Fun fact: Jeg pleier å gå opp de trappene for å få et bedre bilde av flyene som står parkert ved gatene.

Får man B- eller C-gate blir man sluset rett inn i terminalen og trenger kun å kjempe seg gjennom taxfreebutikken på vei til F-gatene.

In short: se etter skilt merket "Transfer" som henger i taket og god tur!
Sykkelthor is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2017, 10:08   #195
Kjetil.L
ScanFlyer Blue

Hjertelig tusen takk for alle svar. Hun som skal ut på tur føler seg tryggere nå.
Old 06-04-2017, 16:35   #196
HBSbgo
Newcomer

Skal næste uge fra AAL via OSL til BGO. Ser at det nu er mulig med Domestic Transfer også fra aalborg.

Mit spørgsmål går på, om vi kan gå i utenriks loungen i 1-2 timer når vi ankommer, eller er vi tvunget til at gå til innenriks og bruge loungen der?

Kommer med SAS og er EBG.
HBSbgo is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2017, 20:20   #197
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Jeg leser sjelden skilt på OSL, men mener å huske det står "transfer" i gatene på ankomst nå, som peker rett bort brua (og ikke opp) om man er på A-gate. Skulle han gå opp på gangveien på A-gates er det skiltet transfer ned trappene til avgangsnivå et par plasser. Viktig å se etter "Transfer"
Er dette nytt, eller har jeg gått i svime av gammel vane? Var der sist i begynnelsen av januar. Uansett positivt hvis en kan gå rett inn i terminalen nå, parkerte ved innenriksloungen sist, men det ble en lang omvei dit via transfertrappa (som er ganske langt inne).
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2017, 20:25   #198
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Er dette nytt, eller har jeg gått i svime av gammel vane?.
Jeg gikk opp brua sist jeg var i Oslo for en drøy måned siden. Og ja - det var første gangen for meg.

Mulig de har endret det siden man jo går opp den veien på utland når skal gjennom Connecting Norway.
Radar Station KGRV3
Old 06-04-2017, 22:34   #199
roger
Rakettforskar

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Er dette nytt, eller har jeg gått i svime av gammel vane? Var der sist i begynnelsen av januar. Uansett positivt hvis en kan gå rett inn i terminalen nå, parkerte ved innenriksloungen sist, men det ble en lang omvei dit via transfertrappa (som er ganske langt inne).
Trur det har vore slik sidan før jul?

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
Old 07-04-2017, 11:23   #200
Sykkelthor
ScanFlyer Blue

Jeg gikk rett opp broen i påsken i fjor, så helt nytt er det i hvert fall ikke.
Sykkelthor is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules