![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Som så ofte før så var det i januar 2016 mye gode priser på langrutene vestover. Det ble for fristene og bookingfingeren fikk det som den ville. Denne gangen ble det multi-city: vi landet i Vancouver og fløy ut fra San francisco.
Er mye spennende å oppleve i dette området, men vi måtte begrense oss til 14 dager og landet til slutt på følgende reiserute: 3 dager i Vancouver - Fly til Calgary 4 dager i Banff - Fly til LA 3 dager roadtrip Highway 1 LA - SF 3 dager i San Francisco. Under følger noen bilder og betraktninger fra turen. ![]() Turen kan begynne, på vei til Amsterdam Schipol en tidlig morgen i juli. ![]() ![]() ![]() God stemning foran i KL 681 (777-200, ny business klasse) ![]() ![]() Nærmer oss Vancouver, mye storslått natur i vente! ![]() På vei opp Grouse Mountain som ligger liten busstur utenfor Vancouver. ![]() Utsikt fra toppen, Vancouver Island i det fjerne. ![]() Heftig vindmølle på toppen av Grouse Mountain. ![]() ![]() Sykkel er en fin måte å se byen på. Guiden vår var en vennlig Canadier som kunne mye om Canada, Vancouver og ikke minst Øl! ![]() På vei rundt Stanley Park. Last edited by krs-per; 12-01-2017 at 21:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Calgary og Banff
![]() Calgary neste ![]() Ble en Jeep denne gangen. Ok sak, men den hadde fortjent et større motor. ![]() På vei opp Sulphur mountain i Banff ![]() ![]() Utsikt mot Banff ![]() ![]() ![]() ![]() Liten roadtrip på Icefields parkway ![]() ![]() ![]() Lake Louse var fantastisk fint ![]() ![]() Colombia Icefields ![]() Kanotur på Morraine Lake - magisk! ![]() Fikk også til en liten helikoptertur hvor vi fløy over bl.a Canmore og inngangen til Banff nasjonalpark. ![]() ![]() Last edited by krs-per; 12-01-2017 at 21:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
California
![]() På vei til LAX fra Calgary med Air Canada ![]() Bra service og mat på den snaue 3t lange turen nedover kysten. ![]() L.A sentrum (hvis noe sånt finnes her) ![]() En liten svipptur innom Santa Monica før vi roadtripen kan begynne. ![]() Endelig orden i bilparken. BMW 428i. Vi hadde bestilt mustang, men oppgraderte velvillig til denne. Deilig kjøremaskin. ![]() ![]() Første stopp: Santa Barbara. ![]() Pismo beach ![]() Best Western hotell i nærheten av Hearst Castle. Fantastisk sted rett ved havet. ![]() Big Sur ![]() ![]() Måtte innom Big Sur Bakery, finfint sted, levde opp til ryktet. ![]() Nærmer oss Carmel by the sea ![]() Ikoniske Bixby bridge |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
San Francisco og hjemtur
![]() Via en bekjent fikk vi til en liten omvisning hos Google ![]() Dagens populære søkeord ![]() Langs promenaden ![]() ![]() Lunsj på Outerlands, veldig bra. ![]() Nærmer seg avreise. KLM sin nye Dreamliner venter. ![]() 1-2-1 oppsett på denne. ![]() ![]() Perfekt avslutning på turen med ny Tarantino film. Oppsummert - Dette var virkelig en drømmetur. Canada og California går veldig bra sammen. - 3 dager er passelig tempo å kjøre Highway 1, gjerne mer tid også. - KLM sin Business er bra, og de har ofte svært gode priser i salgsperioder - Vi vil gjerne tilbake til Canada, utrolig land og natur, kan virkelig anbefales. Takk for titten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ser ut som en fantastisk tur, takk for at du deler!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nice rapport.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Takk for at du deler. Har vært i samme områdene elv, men da på vinteren. Ser veldig fint ut der på barmark også.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Tusen takk for flott rapport. Nydelige bilder fra nydelig natur
![]() ![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Takker for en fin rapport med mye flotte bilder!
![]()
![]() |
#10 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Herlig rapport, ser ut som dere har fått gjort unna mye på relativt kort tid!
Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for hyggelige tilbakemeldinger.
Vi gjør gjerne turen igjen, men vil nok da prioritert mer tid mellom LA - SF. Kjøreturen går fint på 2- 3 dager, men blir litt knapt med tid til å oppleve kysten og småbyene langs veien. Ellers er Canada virkelig å anbefale. Ruten langs Icefields Parkway er en av tidenes kjøreturer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Glimrende rapport!
Skulle jeg ønske meg noe, måtte det være enda litt mere tekstlig beskrivelse av opplevelsene. Men bilder beskriver selvsagt mye ![]() Quote:
Tusen takk for at du deler ![]()
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Var der selv i september. LA til SF, med en natt i Solvang og to netter i Carmel-by-the-sea. Sistnevnte er et av de nydeligste stedene jeg har sett noen gang. Der kunne jeg bodd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kjørte SF - LA i April. 1 overnatting i Morro Bay. Stoppet i "Danske" Solvang for en danish offkøuse
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Til statene i La Première - USA sommeren 2016 | WooAa | TripReports | 31 | 10-06-2017 11:08 |
USA på kryss og tvers - sommeren 2016 | Larsabal | TripReports | 27 | 22-09-2016 21:03 |
Ving Dropper Evenes-Tyrkia Sommeren 2016 | Tarzan | Reiseforum | 3 | 03-02-2016 22:20 |
Sommeren 2016 - Bobil i USA | Larsabal | Reiseforum | 12 | 12-01-2016 16:40 |
Reiseselskap satser hardt på EVE Sommeren 2016 | Tarzan | Småprat | 1 | 14-10-2015 16:58 |