![]() |
|
![]() |
#261 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvis du har fått forenkla forelegg så har du fått kopi av forelegget når du fikk det. Hvis du ikke har det lengre, så vil jeg tro at politidistriktet kan fremskaffe kopi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Det er korrekt at Canada er svaert strenge, mange fra USA blir nektet innreise og maa snu fordi de har en DUI (Driving Under the Influence) og Canada har tydelig innsikt i US Strafferegister - har hoert mye rart paa grensen - men de reagerte ikke naar jeg krysset grensen 10 ganger i loepet av en dag ! (Hadde kjoept kjoekken i Vancouver) og vi bygget hus 20 minutter fra grensen.
![]() |
#266 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da har jeg søkt Eta til Canada - de skal sende epost innen 72 timer hva jeg skal gjøre. Regner med at jeg må scanne inn det amerikanske visumet muligens i og med at jeg satte inn at jeg var nektet i februar 2016 men fikk det innvilga i desember 2016. Tror det ordner seg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fikk faktisk innvilget ETA. Tydeligvis var de fornøyd med svarene jeg gav og at de trodde på meg at jeg hadde fått USA visum innvilga.
![]() Sent fra min SM-G920F via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Belarus - eller Hviterussland som landet også kalles - innfører nå visumfrihet på fem dager for innbyggere i 80 land, inkludert hele EU (om Norge er med fremgår ikke av saken). Denne visumfriheten gjelder kun for reisende som ankommer via Minsk International Airport.
http://president.gov.by/en/news_en/v...-states-15344/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Spennende ! Et land som har stått på nesten-lista mi lenge. Får om det finnes muligheter for en prisgunstig tur til Minsk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#274 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg valgte å fly til VNO og ta tog derfra da jeg besøkte Minsk i høst. Det var enten mye rimeligere og/eller tok kortere tid enn alternativene som innebar å fly til MSQ, som ikke er den enkleste destinasjonen å fly til herfra.
Quote:
Bør også nevnes at visumfrihet ikke gjelder flyvninger fra Russland, da et av alternativene til Minsk er Aeroflot via SVO. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tja man skal vel være forsiktig hva man tar bilde av i en del autoritære land - og regjeringsbygninger er jo åpenbart at man skal være ekstra forsiktig med. Men er vel neppe noe verre enn Iran vil jeg tro. Tenker Hviterussland gjør dette for å tiltrekke seg flere turister i en ellers anstrengt økonomi og da vil de neppe vilkårlig arrestere utlendinger, men kanskje be dem pent å slette bildet om det er noe fyfy. Men da skal jeg nok bestille meg tur til Minsk! Åpenbart et reisemål som er på min todo liste men hvor nærmeste ambassade er i Stockholm og er derfor kronglete.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Last edited by Hypern; 10-01-2017 at 07:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Quote:
Jeg hadde imidlertid revurdert om jeg skulle reist med visumfrihet på flyplassen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Aftenposten har skrevet sak om det også
http://www.aftenposten.no/verden/Na-...r-612640b.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
"Be careful when photographing government buildings and the Lenin monument at Independence Square. While you might be observed and kindly ushered away from the monument, photographing government buildings can lead to trouble with authorities or even arrest. Be mindful of what you are photographing."
![]() |
![]() |
#280 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
https://www.google.com/search?safe=o...e+square+minsk Last edited by eql1zr; 10-01-2017 at 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Om navn på billett og/eller pass (hovedtråd) | MissMe | Reiseforum | 159 | 16-11-2024 18:35 |
Visum/passregler hovedtråd (del 1) | Concorde | Reiseforum | 353 | 29-09-2014 07:55 |
Nepal, pass, visum. | Eirik | Reiseforum | 5 | 12-10-2011 23:24 |