![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Så var det tid for oppsummering av året som gikk. Ikke alt for mye spennende men så er det grenser for hva som dukker opp på en kortbaneflyplass. Vi hadde riktig nok besøk av en V-22 Osprey som kom ut av det blå men ettersom det var mørkt ble det heller dårlig med bildeforsøkene fra 2 km unna
![]() Vi kan jo starte med en gammel kjenning som jeg regner med jeg har sett her tidligere men da som luftambulanse, LN-OLM ![]() Narvik, Framnes (NVK/ENNK), Lufttransport, Eurocopter AS365 Dauphin, LN-OLM by Tom Strøm, on Flickr LN-WIV inn for landing i skumringen en tidlig vårdag ![]() Narvik, Framnes (NVK/ENNK), Widerøe, Bombardier Dash 8 103, LN-WIV by Tom Strøm, on Flickr Bodø Flyklubb, LN-RED ![]() Narvik, Framnes (NVK/ENNK), Bodø Flyklubb, Robin 2160, LN-RED by Tom Strøm, on Flickr LN-ILS ![]() Narvik, Framnes (NVK/ENNK), Widerøe, Bombardier Dash 8 103, LN-ILS by Tom Strøm, on Flickr Nord Helikopter har hatt base i nærheten en stund nå og har av og til vært innom flyplassen ![]() Narvik, Framnes (NVK/ENNK), Nord Helikopter, Airbus Helicopters H125 Ecureuil, LN-OWG by Tom Strøm, on Flickr Av og til stikker de små gule fra Luftforsvaret innom... ![]() Narvik, Framnes (NVK/ENNK), RNoAF (Royal Norwegian Airforce), SAAB MFI-15 Safari, 845, 846 and 838 by Tom Strøm, on Flickr ...og da er det jo moro med et lite vink også ![]() Narvik, Framnes (NVK/ENNK), RNoAF (Royal Norwegian Airforce), SAAB MFI-15 Safari, 845 by Tom Strøm, on Flickr Turister har det vært mange av opp gjennom årene fra hele Europa i alle slags farkoster. Her representert ved en Sveitser. ![]() Narvik, Framnes (NVK/ENNK), Piper PA-28-181 Archer III, HB-PFA by Tom Strøm, on Flickr Og så har vi jo enda flere gule og ikke desto mindre viktige ![]() Narvik, Framnes (NVK/ENNK), Lufttransport, Beech B200 Super King Air, LN-LTJ by Tom Strøm, on Flickr ![]() Narvik, Framnes (NVK/ENNK), Lufttransport, Beech B200 Super King Air, LN-LTJ by Tom Strøm, on Flickr LN-WSC med take off power ![]() Narvik, Framnes (NVK/ENNK), Widerøe, Bombardier Dash 8 202Q, LN-WSC by Tom Strøm, on Flickr LN-WIP inn for landing (med caps) ![]() Narvik, Framnes (NVK/ENNK), Widerøe, Bombardier Dash 8 103, LN-WIP by Tom Strøm, on Flickr Luftambulansen lander en gråværsdag i juni ![]() Narvik, Framnes (NVK/ENNK), Lufttransport, Beech B200 Super King Air, LN-LTF by Tom Strøm, on Flickr Flere turister var innom for å oppleve gråværet ![]() Narvik, Framnes (NVK/ENNK), Widerøe, Bombardier Dash 8 103, LN-WIM and Piper PA-28-161 Cherokee, D-EFXI and D-EFXL in the foreground by Tom Strøm, on Flickr LN-WIM stikker av til Bodø ![]() Narvik, Framnes (NVK/ENNK), Widerøe, Bombardier Dash 8 103, LN-WIM by Tom Strøm, on Flickr Tyskregistrert men med nordmann bak spakene ![]() Narvik, Framnes (NVK/ENNK), Cessna T303 Crusader, D-ICLY by Tom Strøm, on Flickr Jeg har sett verre farkoster disse turistene har kommet langveis fra med, bare såvidt ![]() Narvik, Framnes (NVK/ENNK), Gyro Europe Cavalon, D-MCEJ by Tom Strøm, on Flickr Bulkskip og fly kan man få mange kombinasjoner av her ![]() Narvik, Framnes (NVK/ENNK), Lufttransport, Beech B200 Super King Air, LN-LTI by Tom Strøm, on Flickr En flott Cessna 206 var på besøk ![]() Narvik, Framnes (NVK/ENNK), Cessna T206H, LN-AKG by Tom Strøm, on Flickr Last edited by THS; 02-01-2017 at 19:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Flott sett med bilder!
![]() ![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Meget bra. Kveldsbildet med byen i bakgrunn var nydelig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Virkelig flotte bilder, meget profft! Enig med strominho, kveldsbildet med lang lukkertid ble nok det beste i serien, men alle de andre var også knallbra!
Det er jo heller ikke så lenge igjen med rutetrafikk på Framnes, selv om brua blir litt forsinket lakker det ubønnhørlig mot slutten for AFIS og Widerøe. Vet du noe om hva som er planene fremover, blir stripa beholdt for GA-trafikk, eller blir det slutt på hele flyplassen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Nei flyplassen blir helt stengt 31. mars i år for godt. Kommunen har helt andre planer for området enn flyplass selv om det er planer som på langt nær er fastlagt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Herlig! Hvilken bru ser vi bygges i bakgrunnen?
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Tja... Hva skal man si? Imponerende bra? Ja, det tror jeg det er dekkende. Går for det:
Imponerende bra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tiltredes. Supre bilder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Veldig fint!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Narvik lufthavn Framnes' siste dag | KnutW | Flyforum | 12 | 02-04-2017 21:35 |
Narvik lufthavn, Framnes - 2015 | THS | Bilder & foto | 10 | 11-01-2016 20:07 |
Narvik lufthavn, Framnes del 3 | THS | Bilder & foto | 1 | 23-01-2015 10:30 |
Narvik lufthavn, Framnes - 2012 del 2 | THS | Bilder & foto | 14 | 13-01-2013 21:51 |
Narvik lufthavn, Framnes - 2012 del 1 | THS | Bilder & foto | 4 | 07-01-2013 17:50 |