![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God morgen fra OH-LWA over nordre Sibir på vei fra Hong Kong til Helsinki på 43 000 fot. Finnairs produkt med Airbus A350-900 har absolut overbevist meg. På turer til Vietnam blir den lagt om Helsinki fra nå av. Nå er det litt mindre enn tre timer til landing, så blir det lite hopp til Oslo og landing kl 0810 før det blir to dager med heldagsmøter. Etter det nærmer det herlige tid seg med stormskritt.
![]() |
#2 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
God tirsdag fra Oslo nord - minus 2 grader og det kommer faktisk regn i luften som legger seg på bilruta - flott morgenstund med kaffe allerede denne morgen.
Ha en flott dag videre. Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God morgen fra trikken og vogn 102. Litt tendenser til underkjølt regn så holdt på gå på rompa i det jeg krysset Sandakerveien, men heldigvis er balansen fortsatt brukbar. Luciafeiring i barnehagen i ettermiddag.....Santa Lucia, dreit oppi lia....eller hvordan nå sangen var igjen. Ha en fin dag
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Da Finnair "testet" A350 til Oslo i oktober i fjor var flyet riktignok ganske lett, men dro da rett opp i 43.000fot mellom OSL og HEL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
God morgen fra Lillestrøm.. Har flere dager nå trent oss til LH fakiren 0625 på torsdag for første leg årets juletur til ReidarTown ... Skal bli godt... Kan enkelt gjøres ved natti natti kl 18...
![]() Kriblet i går i bookingfingeren og det ble en helg i HKG med TK.. Eneste valg østover nå. Full bonuspoeng på priser som ligger tusenvis lavere enn andre Star partnere som gir null. Inklusive Superkantina i IST. Topp service. Varm omelett til frokost IST.OSL bak i bussen. ... Mørkt ute , men framtiden lyser bright... ![]() ![]() Last edited by SQ 777; 13-12-2016 at 07:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God morgn från Göteborg!
Lucia idag men inte mycket till julstämning ännu då regnet öser ner. Blir en trevlig jullunch med kollegorna idag innan middag för att fira tante som har födelsedag. Nej, nu är det dags för dagens första kopp kaffe! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Kanskje mere på fly som har karbon fiber kropp, enn metal fly. Mange flygere som foretrekker å fly et par 1000 fot under flight plan pga stråling. (33 000 for isteden for 35 000 for eksempel.) Er man over 41 000 så skal en flyger være på maska hele tiden og suge oxygen, upraktisk det også. Last edited by LN-RTP; 13-12-2016 at 07:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Vel, et lite snapp av fly som nå befinner seg fra 41.000 til 43.000 fot. I Europa stort sett 737 og bizjet, samt 787, A350 og A330 på longhaul. Mulig de reglene er mer for de amerikanske selskapene, da man jo ser her de ikke er å finne onde høydene ser det ut som ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
![]() https://www.flightradar24.com/SCO508/be0273f https://www.flightradar24.com/TOM747/be01825 https://www.flightradar24.com/OMA671/be0540c Among others, ligger alle på 43k fot på radaren Uansett. God morgen fra Bergen. Her er det endelig finvær å spore. Årets siste tur til tiggerstaden på trappene med Zjoz air ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Quote:
Ellers god morgen. Tidlig oppstandelse pga. skeiv døgnrytme. Gjør et forsøk på å oppdatere iOS på en iPhone 5S som har vært avslått i godt over et år. Fant ut at min 6S kvalifiserer til nytt, gratis batteri (og det trengs), så da får man sørge for at man har backuptelefon før man evt. leverer den inn. Full aktivitet i barnehagen utenfor her også, visstnok pga. et-eller-annet tog. Ha en god en ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
God morgen fra toget. Jobber litt halve dager - evt ikke jobber i det hele tatt - nå frem til jul, for å komme meg litt.
I dag skal jeg prøve noe jeg ikke kan huske å ha gjort før. Nemlig halv dag, der jeg begynner tidlig. Artig eksperiment Ha en fin en
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Juleferie!!!!!!!
Nå skal jeg få brøyta meg hjem på et vis. Ute snør det som bare det. Litt koselig da. Må pakke sammen mitt jordiske gods og gull i dag og i morgen. Må vel innom en eller annen butikk å kjøpe noen flytteesker kanskje. Ha en fin en! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
God formiddag fra Skaun!
Regn og snø på èn gang, burde helst hatt meier på bilen... Hjemme og bytter bag, ny tur til London i morgen. Nettopp sendt klage til SAS på cateringen, var jaggu LAKS igjen begge veier til Manchester fre/man. På vei over var vi 15 pers i Plus, og av de tok bare èn person maten, flyvertinnen helt fortvila, mange klaget høylytt så de måtte hente salgstralla og gi ut salater etc til de som ville ha i stedet. Nå må SAS få inn noen alternativer å velge mellom, bare tull og tøys det de holder på med hva gjelder mat ombord! Får se om humøret blir bedre ombord i morgen. ![]() Nyt dagen folkens! Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God tirsdag fra krabi, Thailand
![]() Ha en fin da hvor enn dere er! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
[QUOTE=kimpe;1074835]
Nettopp sendt klage til SAS på cateringen, var jaggu LAKS igjen begge veier til Manchester fre/man.[/QUOTE I producerer åbenbart for meget laks i Norge............ ![]() Jeg oplevede det samme, da jeg i juni fløj til/fra DUB! selv om jeg gerne spiser laks, må der godt være lidt variation. Last edited by oy-viv; 13-12-2016 at 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
G'morgen! Her tror jeg sannelig det blir bagels med røkelaks og eggerøre til frokost..
![]() Fridag, lite på programmet. Trenger å blåse og brenne litt (vel, ganske mye..) løv, men det funker dårlig når det regner. Prøver igjen til helgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
God kveld fra bkk. Ferdig knadd i TG spa og har testet tre ulike thai retter. Flyet kunne gjerne vært klar for avgang nå. 1e blir helt sikkert ok på a380.
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Mulig det er det, men når man flyr rundt 100 flights i året med SAS, og på mange av dem ikke kan få servert det samme som sine medpassasjerer (og heller ikke kunne bestille det i spesialmat), så må kan kunne si fra.
Om muslimer, jøder, vegetarianere etc kan bestille spesialmat, burde man i 2016 også kunne bestille et måltid uten fisk/skalldyr! I morgen skal jeg på pur f... kjøpe med meg en godluktende varm pizza med bare kjøtt og spise på ombord på Plus, så får vi se hvordan crew reagerer da. ![]() ![]() Hehe. hevnen er søt-.. ![]() Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God tirsdag morgen | EB | Flyforum | 11 | 02-05-2017 13:53 |
God tirsdag morgen | LN-FHU | Flyforum | 12 | 13-11-2007 12:06 |
God tirsdag morgen... | EB | Flyforum | 17 | 30-10-2007 14:01 |
God tirsdag morgen... | EB | Flyforum | 10 | 29-08-2006 16:18 |