![]() |
|
![]() |
#421 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Life sucks get used to it ;-) Hvem flyr du med?
|
![]() |
![]() |
#422 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Jeg tipper SAS siden det er i Østersund.
Rettighetene står beskrevet her: http://www.sas.no/alt-om-reisen/reisevilkar/ Forsinkelser pga. været så burde dere bli matet, om ikke annet.
#423 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
#424 | |
EBG
|
![]() Quote:
Foreldre ble rimelig mye forsinket på en CT, derfor jeg ville høre... |
|
![]() |
![]() |
#425 |
Newcomer
|
![]()
Opplevde at jeg ble 12 timer forsinket i sommer på SVG-OSL-BDU med Norwegian, DY547, 21.juli men ble fløyet av Carpatair YR-FZA. Misset siste flight til OSL-BDU, fikk hotell og mat. La inn krav om standardkompensasjon etter EU261. Fikk selvfølgelig avslag fordi This delay was caused by an earlier disruption within our network that had a direct effect on this flight. The original flight was disrupted due to mandatory security measures, as well as an unforeseen change of the aircraft's tire.
Hva betyr "Mandatory security mesures"? Pålagte sikkerhetstiltak er vel ikke uforutsette problemer? Så er spørsmålet kan noen hjelpe meg om det egentlig stemmer. I service desken på OSL sa de at det ikke var logget noen tekniske problemer, men de hadde hatt noen problemer med mannskap siste dagene. Tenker samle litt info om det stemmer. I tillegg så inspiseres vel dekk felere ganger daglig? Slik at det burde være mulig planlegge skifte dette, skjønner selvfølgelig at hvis det er ytre årsaker til dekkskiftet. Setter pris på litt help her.... ![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
hei,
kan jeg avbestille et billett når jeg vet at jeg ikke rekker min connection og som følge må overnatte i Gardermoen, men når SAS nekter å refundere før flyet fra oslo er "missed"? dekkes dette av forsikring? takk, |
![]() |
![]() |
#427 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Har du begge flyturene på samme billett eller separate billetter? Dersom du har sammenhengene billett så bør det ikke være noe problem å avbestille hos SAS dersom de ikke kan booke deg om slik at du kommer fram inne rimelig tid. Har du separate billetter og du har reiseforsikring så vil denne som regel kunne hjelpe deg, dersom du har lagt inn god tid til mellomlanding. |
|
![]() |
![]() |
#428 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ser det murres om en mulig Eurowingsstreik i morgen, hvilket kan ødelegge planene mine litt. Noen som vet deres policy på ombooking, eller om de bare refunderer billettene? Plan C er uansett "aktivert" som nødløsning hvis ikke du flyr til OSL i morgen
|
![]() |
![]() |
#429 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvor mye er det å hente i kompensasjon i følgende sak: fly fra stavanger til amsterdam er forsinket pga teknisk så vedkommende rekker ikke fly videre til mexico city med samme selskap. Ankommer final destinasjon 9 timer forsinket.
|
![]() |
![]() |
#430 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
600euro spør meg, hvis sammenhengene billett. Enig mcduck?
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Her er reglene veldig skjerpet inn etter ny dom i fjor. Det skal veldig mye til før flyselskapet kan unnlate å utbetale erstatning. Last edited by mcduck; 28-10-2016 at 17:44. |
|
![]() |
![]() |
#432 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har også et spørsmål til dere som har peil på dette. Fly Chania-Oslo forsinket i 10 timer og 54 min. Grunn: Cockpit-vindu sprakk i lufta på en tidligere flight flyet gjorde. Thomas Cook nekter å betale erstatning:
"Forsinkelsen på deres flynummer DK824 til Oslo skyldtes at det plutselig oppstod en sprekk i det planlagte flyets frontrute. Forsinkelsen kunne derfor ikke ha vært unngått, selv om alle rimelige forholdsregler var tatt. Det er derfor vår vurdering, at Thomas Cook Airlines ikke er forpliktet til å kompensere ved denne forsinkelsen." Hva er riktig her? Har man rett til erstatning? |
![]() |
![]() |
#433 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Som nemnda selv sier: Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#434 |
Newcomer
|
![]()
Hei.
Skulle fly København - Beijing - Taipei, hele reisen er bestilt hos SAS, København - Beijing flyes av SAS, mens Taipei flyes av et eller annet kinesisk jallaselskap, men hele reisen var en gjennomgående billett hos SAS. Flyet fra Beijing til Taipei ble kansellert, og kom ikke frem før neste dag, ca 20 timer forsinket. Hadde dette vært en ren SAS flyvning er det jo ingen tvil om at kompensasjon på 600 euro hadde vært OK, men hvordan stiller denne saken seg? Hele reisen er jo bestilt hos SAS og da tenker jeg at deres regler / EU-reglene må følges, eller....? Takker for svar! |
![]() |
![]() |
#435 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har en svigerfar som skulle lørdag (5/11) reise med KLM/Delta fra DFW - ATL - AMS - TRD, men flyet ATL - AMS ble kansellert.
Han fikk da en ny flight, i morgen tirsdag (8/11). Dette må vel være noe som utløser en kompensasjon i en eller annen form når de ikke kan oppdrive ett nytt flysete hjem før etter 3 dager? |
![]() |
![]() |
#436 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Be selskapet om en redegjørelse om hva som utløste forsinkelsen. Ikke gi etter om de kjører på teknisk feil som en ekstraordinær hendelse, dette er erstatningspliktig etter dom mot KLM i 2015. Ved streik/vær vil du ha mindre rettigheter. |
|
![]() |
![]() |
#437 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Siden flighten fra Beijing til Taipei opereres helt utenfor EU har du ingen rettigheter om standarderstatning. Likevel vil flyselskapet være erstatningspliktig for dokumenterte utgifter til hotel (Ved oppholde over natten) og mat etter 2 timers forsinkelse (etter kinesiske regler). |
|
![]() |
![]() |
#438 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vi skal reise om 11 timer til London, nå fikk jeg sms fra sas der jeg er ombooket så ny ankomst london er kl 21:20, istedet for kl 09:20. Hva har jeg krav på?? Vi har jo booket og betalt ting vi nå ikke rekker???
#439 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Between an EU airport and a non-EU airport 3 hours or more 1 500 km or less EUR 250 1 500 km - 3 500 km EUR 400 Over 3 500 km EUR 600 Se länk |
|
![]() |
![]() |
#440 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det der ser rart ut ... jeg ville ringt 05400 og sjekket hva som foregår.
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rettigheter ved endringer, forsinkelser, rerouting, kansellering m.v.? (2019->) | Polaris | Reiseforum | 251 | 17-05-2025 23:59 |
Rettigheter ved streik | seatsniffer | Småprat | 10 | 28-10-2013 13:12 |
Rettigheter ved rerouting | Jens W | Reiseforum | 6 | 01-12-2010 01:45 |
Rettigheter ved kansellering | Larsabal | Reiseforum | 18 | 23-11-2010 09:27 |
Rettigheter ved ombooking | Blubird | Reiseforum | 4 | 13-04-2009 12:27 |