Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 14-04-2016, 20:46   #221
darkcho
ScanFlyer Gold

Default Re: Pandion-erfaringer

Kan du si noe om funksjonaliteten, og hvilken info det er snakk om?
Old 14-04-2016, 22:08   #222
ErlA
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Kan du si noe om funksjonaliteten, og hvilken info det er snakk om?
Løsningen kan skreddesys ganske mye, men her er IBM sin generiske presentasjon av produktet

Appen heter passenger +

http://www.ibm.com/mobilefirst/us/en...us/?lang=de-DE

Var ikke beste linken men dere ser pointet

Den er sykt fet men det var lite info offentlig tilgjengelig, basically så kan du blant annet dra opp kart over hele kabinene, få opp alle som har ulik status, få opp alle barn som reiser alene, egentlig få opp alt som SAS vil du skal få opp, så kan man også se alle som har videre connections, som evt blir forsinket og må bookes om osv.

Fremskritt med andre ord. kort fortalt IBM teknologi med apple GUI. ekstremt intuitivt
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2016, 21:18   #223
Helikopter
ScanFlyer Blue

Helikopter's Avatar

Quote:
Originally Posted by ErlA View Post
Løsningen kan skreddesys ganske mye, men her er IBM sin generiske presentasjon av produktet

Appen heter passenger +

http://www.ibm.com/mobilefirst/us/en...us/?lang=de-DE

Var ikke beste linken men dere ser pointet

Den er sykt fet men det var lite info offentlig tilgjengelig, basically så kan du blant annet dra opp kart over hele kabinene, få opp alle som har ulik status, få opp alle barn som reiser alene, egentlig få opp alt som SAS vil du skal få opp, så kan man også se alle som har videre connections, som evt blir forsinket og må bookes om osv.

Fremskritt med andre ord. kort fortalt IBM teknologi med apple GUI. ekstremt intuitivt
Blir spennende å se!
Old 18-04-2016, 08:56   #224
ErlA
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Helikopter View Post
Blir spennende å se!
Definitivt, om de klarer å lage løsningen sånn at den kan hente livedata, ( som bør være enkelt da flere og flere fly får nett tilgang). Så er det litt digg. Bli booka om til ny flight før du lander, sånn at du slipper å springe marathon på flyplassen for å prøve å rekke neste fly for å feile for å så stå svett og fæl i kø for å bli boooka om.

Fremtiden kan bli bra.
Old 22-04-2016, 14:03   #225
Kiev
Ex Spært

Quote:
Originally Posted by ErlA View Post
Definitivt, om de klarer å lage løsningen sånn at den kan hente livedata, ( som bør være enkelt da flere og flere fly får nett tilgang). Så er det litt digg. Bli booka om til ny flight før du lander, sånn at du slipper å springe marathon på flyplassen for å prøve å rekke neste fly for å feile for å så stå svett og fæl i kø for å bli boooka om.

Fremtiden kan bli bra.
Nå har jo Pandion dette som en uformell service allerede. Altså det er noen på ett eller annet kontor som har stålkontroll på når det skjer større uforutsette ting, og sorterer ut EBP til prioritert håndtering. Så når man lander er man allerede ombooket, og det tikker inn en SMS på en ny, god connection. Dette er faktisk en av de viktigste egentlige fordelene med svartkortet.
Det kan muligvis bli enda bedre hvis CC har iPad, men de større re-rutingene må/bør gjøres på et bak-kontor. I går på TRD-OSL hørte jeg Purser informerte fra manifestet til de baki: "fire Pandion og femten Diamond". Tipper CC hadde blitt svett hvis det hadde blitt store forsinkelser, og alle statuspax hadde begynt å forlange detaljert spesial-rebooking
Kiev is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2016, 15:12   #226
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Rebooking må skje på bakken. Det er Pandoras boks om alle skal skrike og hyle på crew. Men det hender jo de får notifikasjon fra bakken så de kan orientere enkelte pax. Det SMS kjøret gjelder vel alle, men med Pandion på topp.

Jeg har alltid fått sånn når jeg lander, og har aldri vært mer enn EBG.

ipad kan jo inneholde annen info da. BA sin har at moren min prater lite engelsk, for eksempel. At jeg liker GT. Min forrige og neste tur. Om det var forsinkelser sist. Om man passerer en treshold opp til høyere nivå på denne flighten. Sånne ting.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 22-04-2016 at 15:15.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2016, 15:53   #227
Herlov
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post

ipad kan jo inneholde annen info da. BA sin har at moren min prater lite engelsk, for eksempel. At jeg liker GT. Min forrige og neste tur. Om det var forsinkelser sist. Om man passerer en treshold opp til høyere nivå på denne flighten. Sånne ting.
Hva med at elefanten har en forkjærlighet for Japp?
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2016, 16:04   #228
ErlA
ScanFlyer Gold

Quote:
Rebooking må skje på bakken. Det er Pandoras boks om alle skal skrike og hyle på crew. Men det hender jo de får notifikasjon fra bakken så de kan orientere enkelte pax. Det SMS kjøret gjelder vel alle, men med Pandion på topp.

Jeg har alltid fått sånn når jeg lander, og har aldri vært mer enn EBG.

Tingen er at appen har funksjonalitet for å ombooke fra ipaden i flyet ( så lenge sas åpner for det vil crew ombord kunne booke om on the go). Om de velger å gjøre det er en annen sak). En liten fugl fortalte meg at norwegian også snuser på samme appen. Så vi får se hva fremtiden bringer
Old 27-04-2016, 17:28   #229
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Lekte litt med APP'n i går, den har potensiale til å bli bra, i alle fall mindre papir å bære på for CC... , trenger nok etpar-tre... oppgraderinger utover, men snart i en cabin nær deg.
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2016, 20:48   #230
ErlA
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by sail4fun View Post
Lekte litt med APP'n i går, den har potensiale til å bli bra, i alle fall mindre papir å bære på for CC... , trenger nok etpar-tre... oppgraderinger utover, men snart i en cabin nær deg.
Fikk du leke med Utgaven som har sas klær ( dvs den som er tilpasset SAS ) eller den generiske IBM versjonen?
Old 27-04-2016, 21:13   #231
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

The SAS versjon

Sent from my iPad using Tapatalk
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2016, 18:19   #232
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Det er 4 hovedfordeler som kommer med Pandion. Hilton Gold, samt øverste nivå hos Sixt, Avis og Hertz. Hilton ble fikset på null tid, Sixt svarer aldri (og er fortsatt ikke på plass etter 17 måneder) og Avis ser ikke ut til å få til å oppgradere meg. Har nå prøvd aktivt gjennom pandion e-posten den siste drøye uken, og har fått bekreftet 3 ganger at nå er det i orden, men fortsatt er det ingen endring. Sjekket for morro skyld, og fant ut at jeg får 20-30% bedre priser gjennom BA siden min enn med Pandion rabatt. Bagge deler skal ha samme forsikringer inkludert.

Har derfor nå konkludert med at disse godene er kun på papiret. De fungerer ikke i virkeligheten (med unntak av Hilton).
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2016, 14:51   #233
Kiev
Ex Spært

Hele Pandion-greia er et sorgens kapittel etter min mening. Det er absolutt INGEN grunn til å prøve å oppnå denne statusen. Jeg ser det heller svartkortet med sølvkråka som et bevis på min egen uforstand i tjeneste.
Var borti en ille sak i går, men vil vente litt med å skrive her. Ellers blir bare nordnorske gloser.
Old 08-07-2016, 15:00   #234
Kiev
Ex Spært

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Det er 4 hovedfordeler som kommer med Pandion.
...
Har derfor nå konkludert med at disse godene er kun på papiret. De fungerer ikke i virkeligheten (med unntak av Hilton).
Det er nok enda verre enn som så. Hilton matcher nå diamant til kreti og pleti, så gullstatus der er nørmest null verdt.

Og hjemmesiden til Pandion er også interessant. En av fordelene er:
Quote:
As a Pandion member you will enjoy exclusive status and privileges at the following hotel chains:
Best Western, Elite Hotels, Park Inn, Radisson BLU, Thon Hotels, Scandic Hotels, Hilton Worldwide
Så jeg spurte selvfølgelig EB support hvilke status og privilegier man fikk med sølvkråka, og hvordan man skulle gå frem for å oppnå disse enorme privilegiene. Det var det ingen som visste noe om på SAS eller EB support. Beste rådet var å ta med kortet og spørre i resepsjonen på hotellet ved innsjekk.
Jo takk - dette med et kort som er så "hemmelig" at selv mange på SAS ikke vet eksisterer.
Old 11-07-2016, 08:26   #235
VirreVapp
ScanFlyer Silver

Så intet nytt under solen der altså
Old 28-11-2016, 18:47   #236
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

Hvem av forumet`s medlemmer har eller har hatt Pandion-kortet ?? Kanskje ingen vil vedkjenne seg det eller ikke flyr så mye Bare et spørsmål folkens i denne forbindelse.

Jan

Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2016, 18:50   #237
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kiev View Post
Det er nok enda verre enn som så. Hilton matcher nå diamant til kreti og pleti, så gullstatus der er nørmest null verdt.

Og hjemmesiden til Pandion er også interessant. En av fordelene er:

Så jeg spurte selvfølgelig EB support hvilke status og privilegier man fikk med sølvkråka, og hvordan man skulle gå frem for å oppnå disse enorme privilegiene. Det var det ingen som visste noe om på SAS eller EB support. Beste rådet var å ta med kortet og spørre i resepsjonen på hotellet ved innsjekk.
Jo takk - dette med et kort som er så "hemmelig" at selv mange på SAS ikke vet eksisterer.
Men dere har da egen Pandion telefonlinje. Mener du at Pandion support ikke kjente til Pandion fordeler?

Old 29-11-2016, 04:28   #238
Kiev
Ex Spært

Quote:
Men dere har da egen Pandion telefonlinje. Mener du at Pandion support ikke kjente til Pandion fordeler?
Pandion bruker samme nummer (05400) som alle andre, og legger inn sitt EB nummer. Samme supportfolka som svarer også. Nå skal det i all rettferdighet sies at jeg har aldri ventet mer enn 15 sekund på svar, så køordning og prioritering virker.

Men det kan jo hende at det finnes en Pandion support, bare at nummeret er så hemmelig at de ikke kan si det. Eller kanskje det finnes nivåer av Pandion akkurat som i andre hemmelige losjer, og jeg har bare ikke nådd opp til de eleverte/informerte nivåer. Og nå har jeg røpet broderskapets hemmeligheter og dermed ødelagt alle muligheter for elevering

Last edited by Kiev; 29-11-2016 at 04:32.
Old 29-11-2016, 10:28   #239
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kiev View Post
Pandion bruker samme nummer (05400) som alle andre, og legger inn sitt EB nummer. Samme supportfolka som svarer også. Nå skal det i all rettferdighet sies at jeg har aldri ventet mer enn 15 sekund på svar, så køordning og prioritering virker.

Men det kan jo hende at det finnes en Pandion support, bare at nummeret er så hemmelig at de ikke kan si det. Eller kanskje det finnes nivåer av Pandion akkurat som i andre hemmelige losjer, og jeg har bare ikke nådd opp til de eleverte/informerte nivåer. Og nå har jeg røpet broderskapets hemmeligheter og dermed ødelagt alle muligheter for elevering
Åh... før var det da egen hotline. Det suger skikkelig.

BA har jo egen med en egen gruppe supportfolk og eget telefonnummer. Dog forsvinner den vel snart når de nå skal outsource alt. Blir stas å måtte svare på alle sikkerhetsspørsmålene deres til et kontor i Bengaluru.

En annen fin ting er at det er nye benefits igjennom mange trinn helt opp til ca 10.000 Tier Points (hvilket tilsvarer en return long haul i First annehver uke). Det er oppgraderingsvouchere, loungekort, redemption benefits etc.

Dette kunne faktiskt SAS lært noe av. Selv om man er Pandion kunne man jo fått upgrade-for-two vouchere ved f.eks 150.00 GP, redemption fra vanlig billettkurv for inntil 5 personer ved 250.000 GP, First Class Terminal pass for 2 ved 350.000 GP, Ekstra Polarbrød ved 400.000 GP (grunnpoeng), 3 stk upgrade-for-one vouchere ved 500.000 GP... også videre. Det tipper jeg ville pushet noen til å velge SAS enda litt flere ganger

Kanskje jeg skulle skrive forslag til dem, og så kan du skylde meg en Japp hvis det går igjennom?

Last edited by Fnate; 29-11-2016 at 10:35.
Old 29-11-2016, 11:06   #240
darkcho
ScanFlyer Gold

Det er helt spot on, Fnate. Fra Gull og oppover er det ca null fordeler. Jeg flyr inn 3 gullkort i året, men er langt unna Pandion. Allikevel er fordelene for meg å kunne melde meg på events, gi bort gullkort og gratis Amex-avgift...

Har vært etterlyst lenge, uten at noe har skjedd. Flere (inkl meg selv) har sendt inn forslag til SAS om å gjøre det mer attraktivt å være Diamant +

Posting Rules