![]() |
|
![]() |
#361 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Er det bare meg eller er det å få en avtale på den amerikanske ambassaden for visum fullstendig håpløst. Får bare feilmeldinger når jeg prøver å betale med Visa debit kort, husker jeg slet med det samme sist også. Har prøvd å fjerne cookies, men til ingen nytte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Noen som har erfaringer med DHL som den amerikanske ambassaden bruker for å shippe ut pass? Fikk melding nå om at passet er på vei med ETA 27 desember by "end of day" Det høres jo fullstendig håpløst ut og det virker som jeg må være tilstede for å kvittere ut... Har en avtale den dagen og det virker jo irriterende å måtte vente hele dagen på noe man ikke vet når dukker opp...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Noen ganger har de fast avtale med innlevering på Posten. Har ofte DHL, TNT og UPS hjem, og jeg har til dags dato aldri vært der når de kommer
![]() |
![]() |
#364 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har ikke DHL en avtale med Narvesen/7-11 der du kan hente pakken i en boks på nærmeste kiosk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
DHL ringer typisk privatpersoner i forkant, til vanlig leveres ting på dagtid og privatkunder har en tendens til å være ute av hjemmet på dagtid. Min erfaring er at de gjerne leverer på jobben hvis det er i rimelig nærhet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da fikk jeg plukka opp passet og i det var det et flunkende nytt 10 års visum multiple entry B1/B2.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() 6 måneder skal jeg selvfølgelig ikke være der heller, tipper maks opphold om gangen blir en uke eller to sånn normal ferie. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det ok med esta for business trip til usa ? Dvs ha et møte der, ikke arbeide der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Ja, møter, konferanser, kurs m.v. er helt innafor, mye brukt. (Men ikke om du jobber i/for pressen, eller kanskje bare for journalister, da tror jeg du må ha visum)
![]() |
#375 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bare et spørsmål, så denne uken en episode av Grensepatruljen USA, og blant annet stoppet de en Canadier som kom på EST/Turistvisum. De spurte hva han skulle og han skulle kjøpe deler til motorsykkelen. Det ble et svar leven og masse spørsmål. Om dette var til han privat eller om han kjøpte dette for et firma i Canada for det hadde han vist ikke lov til som turist. (Han slapp inn tilslutt).
Stemmer det at hvis du er i USA på ESTA/Turistvisum så har du ikke lov til å handle varer / ting i firmaøyemed og ta med hjem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
For oss med ESTA er det jo ingen forskjell på lengden av oppholdet om de stempler Turist eller Business. Jeg pleier alltid å krysse for business om jeg skal gjøre noe for jobben der borte. Merker ingen forskjell i immigrasjonen.
![]() |
#377 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Han fikk kjempeproblemer og slet med å komme inn i USA de neste 2 årene. Nå møtte han sikkert noen vanskelige folk. Men greia er at er det noe som helst business involvert. Anything at all. Så krysser du av på Business. Evt begge om det er analog format. Uansett alltid være ærlig. Da slipper du unna med det meste. Bare si det som det er og så får man litt pes men slipper igjennom uten stress.
![]() |
![]() |
#378 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk skal dere ha.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Supernova
|
![]()
Jeg har bestilt tur til USA til høsten og må skaffe visum. Problemet, om det er det, er at jeg har litt gammelt grums på rullebladet fra tidsrommet 1998-2002. Det er et par dommer for legemsfornærmelse, bruk av stjålet VISA-kort som også resulterte i heleri og bruk av falsk underskrift.
Jeg fikk 30 eller 60 dager betinget, men var snill gutt i tiden etterpå og har ikke sittet inne. Hvordan vil dette påvirke meg? Sent fra min SM-G930F via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
USA-tur 2011 | akira | Reiseforum | 4 | 04-01-2011 15:59 |
ESTA-avgift for å "promotere" USA | BSSW | Flyforum | 1 | 11-09-2009 19:03 |
ESTA-ved innreise USA | SQ 777 | Reiseforum | 15 | 14-12-2008 10:23 |
Visum-kaos til USA efter oktober 2005 | HenrHans | Flyforum | 6 | 10-05-2005 11:51 |